  • 1. Data: 2015-01-01 12:23:56
    Temat: Nadpłata na KK. Ile zapłacić z wyciągu
    Od: j...@o...pl-usuń to

    Witam,
    Mam taką sytuację: na wyciągu KK z grudnia mam do spłaty ok 3.700,- PLN.
    W międzyczasie na kartę przyszedł mi zwrot pieniędzy za oddawane zakupy
    i obecne saldo zadłużenia to ok. 3.400,- PLN.
    Ile powinienem teraz zapłacić? Kwotę podaną na wyciągu i zrobić nadpłatę
    na karcie, czy 3400 tak by wyzerować stan karty?

  • 2. Data: 2015-01-01 14:36:30
    Temat: Re: Nadpłata na KK. Ile zapłacić z wyciągu
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Ile powinienem teraz zapłacić? Kwotę podaną na wyciągu i zrobić nadpłatę
    > na karcie, czy 3400 tak by wyzerować stan karty?

    Jesli chcesz miec zero, to zaplac do zera, a jesli nadplate, to niebo jest
    Twoim limitem.
    Przeciez tylko od Ciebie zalezy, ile zaplacisz.

  • 3. Data: 2015-01-01 14:46:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "brum" <s...@n...berdyczow> writes:

    > Jesli chcesz miec zero, to zaplac do zera, a jesli nadplate, to niebo jest
    > Twoim limitem.
    > Przeciez tylko od Ciebie zalezy, ile zaplacisz.

    Mam wrażenie, że OP chodzi o to "ile zapłacić, żeby nie było odsetek" I
    (nie dam sobie głowy uciąć) ale chyba były karty w których zwrot z
    transakcji NIE był traktowany jako wpłata, a co za tym idzie
    "wyzerowanie" stanu karty MOGŁOBY spowodować naliczenie odsetek. Więc
    bezpieczniej chyba jednak spłacić to co na wyciągu.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2015-01-01 15:19:31
    Od: j...@o...pl-usuń to

    W dniu 2015-01-01 o 14:46, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > "wyzerowanie" stanu karty MOGŁOBY spowodować naliczenie odsetek. Więc
    > bezpieczniej chyba jednak spłacić to co na wyciągu.

    Dokładnie o to mi chodzi. Dodam że chodzi o kartę Citi Banku

  • 5. Data: 2015-01-01 16:01:38
    Od: www2 <t...@g...com>

    Jak dla mnie to sa brednie.

    Czy zwrot na karte jest na wyciagu? Rozumiem, ze nie, wiec bo jest zrobiony pozniej
    niz wygenerowany wyciag.

    Zwrot na karte jest jego splata (jest na Twoja korzysc).

    Wg mnie wystarczy karte wyzerowac i tyle. Jesli ktos chce to moze nadplacic, ale po
    co?

    Kupuje tv za 9900zl. Nastepnie go oddaje i jest zwrot na karte 9900zl. Na wyciagu mam
    100zl to nie musze splacac 10 000.

    Podobnie, gdybym kupil tv w jednym okresie, a oddal np. za 3 dni jak bedzie kolejny.
    Tutaj taka sytuacje mamy. Splacamy do zera.

    Jak masz watpliwosci napisz sobie wiadomosc w citionline z pytaniem.

  • 6. Data: 2015-01-01 16:10:24
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 01/01/15 16:01, www2 wrote:
    > Zwrot na karte jest jego splata

    Wypowiadasz się autorytatywnie w imieniu wszystkich KK w Polsce, bo na
    przykład jest taki paragraf w prawie bankowym, tak?

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2015-01-01 18:45:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Wypowiadasz się autorytatywnie w imieniu wszystkich KK w Polsce, bo na
    > przykład jest taki paragraf w prawie bankowym, tak?

    Nie wiem, co powinien zrobić pytający, ale kiedyś przerabiałem z kartą BPH
    podobny problem. Ponieważ widziałem, że zbliżam się do końca limitu,
    jeszcze w poprzednim okresie rozliczeniowym wpłaciłem pewną kwotę - po
    prostu niemal spłaciłem zadłużenie jeszcze w okresie rozliczeniowym. Potem
    skorygowałem wpłatę robioną w prawidłowym terminie o tę kwotę i ... bank
    naliczył mi jakieś procenty, bo ta dopłacana kwota była mniejsza od
    minimalnej podanej w wyciągu - choć saldo sie zerowało. Poleciałem do banku
    i wówczas pracownik banki palcem mi pokazał w regulaminie, że tam był zapis
    o minimalnej spłacie. Zdaje się, że pisałem jakieś pismo do banku i
    ostatecznie zwrócono mi tę "karę", ale w każdym razie albo zapytałbym
    najlepiej mailem (by było potwierdzenie) w banku, albo wpłacił całą kwotę z
    wyciągu (wyrówna sie to po miesiącu - ale rozumiem, że może to być dla
    kogoś problem) albo jeśli już samodzielnie spłacał, to na pewno nie mniej,
    niż kwota minimalna wskazana w wyciągu.

  • 8. Data: 2015-01-02 10:08:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > to być dla kogoś problem) albo jeśli już samodzielnie spłacał, to na pewno
    > nie mniej, niż kwota minimalna wskazana w wyciągu.
    W mBanku takie spłaty pomniejszają wymaganą spłatę z ostatniego wyciągu.
    Pamiętam, bo się kiedyś zdziwiłem, że wykonanie spłaty "z ostatniego
    wyciągu" spłacało mniejszą kwotę niż była na wyciągu.
    Mam nadzieję, że nowy mBank działa tak samo :).
    P.G.

  • 9. Data: 2015-01-02 10:19:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    j...@o...pl-usuń to writes:

    > Dokładnie o to mi chodzi. Dodam że chodzi o kartę Citi Banku
    No cóż. W kontekście: §8 pkt 1 "regulaminu"
    (https://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblu
    e/karty/Regulamin_Kart_Kredytowych_15.pdf)

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Rachunek karty kredytowej nie jest rachunkiem o charakterze
    depozytowym. Klient nie jest uprawniony do przechowywania środków
    pieniężnych na rachunku Karty.
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    to wydaje mi się, że można tylko wyzerować, a gdyby się bank czepiał (=
    naliczył odsetki) to powiedziec, że spłata tego co na wyciągu
    spowodowałaby naruszenie tego punktu poprzez powstanie salda dodatniego
    :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 10. Data: 2015-01-02 17:32:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2015 18:45:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > i wówczas pracownik banki palcem mi pokazał w regulaminie, że tam był zapis

    Ja tam nie wiem, ale
    a) czemu nie potraktowali pierwszej wplaty jako splaty, ponad minimum?
    no dobra, bylo przed wyciagiem...

    b) na wyciagu powinna sie ta kwota wplaty pojawic, do splaty powinno
    byc saldo, wiec o jakiej splacie ponizej minimum mowa, skoro
    splaciles calosc w terminie.

    Ale oczywiscie dobrze radzisz - emailem, albo wlaczyc magnetofon przed
    rozmowa, bo jestem niemal pewny ze te komputery potraktuja to tak ze
    wyciag niesplacony i naleza sie procenty :-)

    J.