  • 51. Data: 2012-12-29 19:14:37
    Temat: Re: Nachalność Idea Banku.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-29 16:34, maruda pisze:

    > Temat już jest nudny, ale muszę się odezwać "w imię prawdy".
    > GDZIE się mylę w powyższym (moim) zdaniu?

    To nie jest "nadzieja", że się dostanie. Bo czymże jest ubezpieczenie?
    Tylko wyrównaniem strat. Tylko głupek ma nadzieję mieć rozbity samochód
    i wypłacone odszkodowanie, zamiast braku odszkodowania i całego samochodu.

    > do czasu, serdeńko, do czasu. :)
    > Bo ogromna większość ubezpieczających się płaci pokornie składki przez
    > wiele lat i nie zobaczy z nich złamanego grosza. Na jakiej podstawie
    > ZAKŁADASZ (!) (ja bym powiedział, że *MAM NADZIEJĘ* (na wygraną), ale Ty
    > wszak ZAKŁADASZ), że Ty się z tej grupy wyłamiesz?

    Ogromna większość ubezpieczonych jest generalnie tak samo bogata przez
    te "wiele lat". I dla ogromnej większości ubezpieczonych konieczność
    wypłaty samemu sobie ewentualnego odszkodowania jest niemożliwa.

    > i że najprawdopodobniej bez ubezpieczenia nie byłbym w
    >
    > Byłbyś w stanie odłożyć, uwzględniając prawdopodobieństwo (szansę,
    > nadzieję matematyczną) wystąpienia szkody. Na tym właśnie bazuje TU.

    Ale nie od samego początku okresu ubezpieczenia, a na tym właśnie polega
    ubezpieczenie. Nie porównuj jabłek z pomarańczami ;)

    > Mógłbyś, po wystąpieniu szkody wziąć kredyt (na ten dom, czy auto) i
    > zamiast płacić składki do TU przedtem i potem przez resztę życia, to
    > spłacać ten kredyt. Wyszłoby na jedno, bo TU to taki sam wyrwigrosz, jak
    > kredytodawca.

    A ten kredyt to za darmo? I czemu zakładasz, że będzie tańszy niż
    ubezpieczenie się? Kupno samochodu na kredyt, to tak, jakby kupić 2
    samochody. A mieszkania - 3 mieszkania. A ubezpieczenie domu to 500zł
    rocznie, 20 tysięcy w ciągu całego życia. No i nie kupuje się tylko
    nadziei na to, że się dom rozp*erdoli, a przede wszystkim kupuje się
    święty spokój. Właśnie od tego, aby w razie czego nie musieć brać
    kredytu na *kolejne* pół miliona (ciekawe na jakie zabezpieczenie, skoro
    aktualna hipoteka właśnie poszła z dymem, a kredyt pozostał).

    > A jakim-ż to cudem zmniejszasz ryzyko i czego? Tego, że Ci się dom
    > spali? Polisa czyni go niepalnym?

    > Na pewno opłaca się TU. Pozostałym się nie opłaca. Wszak tu nie powstaje
    > wartość dodana.

    Błędnie traktujesz polisę wyłącznie jako los na loterii. Faktycznie
    kupując polisę, kupujesz coś innego niż szansę na "wygraną". Jeśli tak
    uważasz, to faktycznie, lepiej zagrać w ruletkę. Mam jednak wrażenie, że
    przecież nie o to w tym wszystkim chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2012-12-29 19:50:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    maruda wrote:

    > Bo ogromna większość ubezpieczających się płaci pokornie składki przez
    > wiele lat i nie zobaczy z nich złamanego grosza.

    Może by kolega marudny zrozumiał wreszcie,
    że ubezpieczenie nie
    jest produktem służącym do oszczędzania.

  • 53. Data: 2012-12-29 20:07:54
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-29 19:50, cef pisze:

    > Może by kolega marudny zrozumiał wreszcie,
    > że ubezpieczenie nie
    > jest produktem służącym do oszczędzania.

    A czy ja coś podobnego twierdziłem?
    Wprost przeciwnie!
    Nieubezpieczanie się - jest oszczędnością.
    To czarneckie klony twierdzą, że polisolokaty są produktem
    oszczędnościowym. Ba - wręcz, że są inwestycją !!!

    Popatrz... Są jakieś-tam ubezpieczenia od ryzyka gospodarczego. Ja to
    rozumiem tak, że jeśli biznes Ci nie wypali (niktrahent nie zapłaci), to
    ubezpieczenie zwróci Ci ile wtopiłeś. No i teraz wyobraźmy sobie, ze
    wszyscy się ubezpieczają. Czy ktokolwiek zarobi? (Odp: Tak! TU!)

    Skończmy wreszcie ten wątek, bo mam serdecznie dość. :) Odzywają się
    tylko moi przeciwnicy, a myślący podobnie nie widzą powodów, żeby
    niszczyć klawiaturę by pisać, że po niedzieli jest poniedziałek :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 54. Data: 2012-12-29 20:21:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik maruda m...@n...com ...

    > Temat już jest nudny, ale muszę się odezwać "w imię prawdy".
    > GDZIE się mylę w powyższym (moim) zdaniu?

    porównałeś TU do AMBER GOLD...
    To tak na początek.

> [...]
    > ZAKŁADASZ (!) (ja bym powiedział, że *MAM NADZIEJĘ* (na wygraną), ale
    > Ty wszak ZAKŁADASZ), że Ty się z tej grupy wyłamiesz?

    jaką wygraną? Znowu ci się pomyliło.
    Skorzystanie z wypłaty z ubezpieczenia to nie jest wygrana. Zdecydowanie
    chciałbym tego uniknąć.

> [...]
    > zamiast płacić składki do TU przedtem i potem przez resztę życia, to
    > spłacać ten kredyt. Wyszłoby na jedno, bo TU to taki sam wyrwigrosz,

    Ciekawe, jak ci to wyszło.
    Przykładowo za ubezpieczenie domu płacę około 300 zł rocznie.
    Ile musiałbym odkładać, żeby uzbierać na nowy dom?
    A jak mi spłonie to będę miał gdzie mieszkać.
    Nie wiem ile ty płącisz za kredyt, ale za 300zł rocznie to ciężko będzie
    coś kupić.

    > A jakim-ż to cudem zmniejszasz ryzyko i czego? Tego, że Ci się dom
    > spali? Polisa czyni go niepalnym?

    TU jego spalenie mniej uciążliwym, bo da mi kasęna nowy dom.
    MAło tego - da mi wielokrotnie więcej niż tam wpłaciłem.

    > Na pewno opłaca się TU. Pozostałym się nie opłaca. Wszak tu nie
    > powstaje wartość dodana.

    No patrz, to jakiśfenomen, że ludziom się nie opłaca a płacą.
    Wszyscy sągłupi, tylko ty jesteś mądry. Brawo.

  • 55. Data: 2012-12-29 21:03:07
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:
> [...]
    > Przykładowo za ubezpieczenie domu płacę około 300 zł rocznie.
    > Ile musiałbym odkładać, żeby uzbierać na nowy dom?

    Ależ - to oczywiste, jeśli ma się dane...
    Przyjmijmy, że dom jest wart 500k
    Przyjmijmy, że prawdopodobieństwo, że spłonie całkowicie w ciągu 100 lat
    (tyle "żyje" dom) jest 1/10^5 (w końcu nie tak wiele domów płonie
    doszczętnie...)
    Gdyby pominąć zysk netto TU, to składka roczna musiałaby być
    500k*10^5/100 = pięć groszy rocznie.
    Wiem. Wierzyć się nie chce. Sam sobie nie wierzę, ale jestem po paru
    drinkach i mogłem się o parę zer huśtnąć. Niech mnie ktoś sprawdzi.

    Oczywiście obliczenia można wyadiustować (tak, a nie "wyadjustować"!) do
    innych założeń.

    Wiem - powiecie, że ubezpieczenie jest nie tylko od kradzieży, ale i od
    włamania, od upadku statku powietrznego (ale nie od rozruchów,
    terroryzmu i wojny - zauważcie...). Więc dodajcie te inne ryzyka wg
    powyższego schematu.

    Odwracając sprawę - Jeśli będziesz odkładał 5gr rocznie, to po 100
    latach uzbierasz na 1/100000 domu. Wszak takie przyjąłem
    prawdopodobieństwo, że ten dom "zniknie".

    Na koniec dodam jeszcze jeden, dotąd pomijany aspekt: Odszkodowanie
    dostaniesz tylko wtedy, jeśli prawnikom opłacanym przez TU nie uda się
    wykazać, że Twoje roszczenie podpada pod wyłączenia. Mało prawdopodobne.

    > No patrz, to jakiśfenomen, że ludziom się nie opłaca a płacą.
    > Wszyscy sągłupi, tylko ty jesteś mądry. Brawo.

    Nie. Nie tylko ja. Nie jestem jedynym nieubezpieczającym się. A z całą
    pewnością: ubezpieczający się nie potrafią kalkulować ryzyka i wartości
    oczekiwanej. Co najwyżej kupują złudzenia. Skoro lubią - to ich sprawa.
    Niektórzy po to chodzą do kina lub do burdelu. Ja nie chodzę. Też
    kwestia wyboru i upodobań.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 56. Data: 2012-12-29 21:04:29
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > moi przeciwnicy, a myślący podobnie nie widzą powodów, żeby niszczyć
    > klawiaturę by pisać, że po niedzieli jest poniedziałek :)

    a nienie, tak się nie wykpisz. popisałeś głupoty i teraz jeszcze twierdzisz
    że jestes jedynym mądrym a cała reszta to debile bo się ubezpieczają :)
    1. ubezpieczenie to inaczej ochrona od czegoś. płacisz za to pieniądze. tyle
    teorii.
    2. oszczędzać możesz też na jedzeniu? na ubraniach? wykształceniu? ciekawa
    teoria.
    3. bierzesz firmę ochroniarską i płacisz jej za ochronę - te pieniądze ci
    się nie wrócą a ochroniarze mają psi obowiązek chronić twój przybytek przed
    rzeczami określonymi w umowie.
    4. z OC samochodowym też jesteś taki mądry?

  • 57. Data: 2012-12-29 21:24:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "vvvvvv" <w...@p...de> writes:
    [...]

    > 4. z OC samochodowym też jesteś taki mądry?

    No przecież ON nie powoduje wypadków. Za co miałby komuś zwracać kasę?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 58. Data: 2012-12-29 21:55:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > tylko moi przeciwnicy, a myślący podobnie nie widzą powodów, żeby
    > niszczyć klawiaturę by pisać, że po niedzieli jest poniedziałek :)

    zaiste ta logika podsumowuje zarówno wątek jak i Twoją wiarygodność...
    ROTFL

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 59. Data: 2012-12-30 01:32:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Wiem. Wierzyć się nie chce. Sam sobie nie wierzę, ale jestem po paru
    > drinkach i mogłem się o parę zer huśtnąć. Niech mnie ktoś sprawdzi.

    no i tu cały interes że ty sobie możesz na kartce zakłądać takie
    prawdopodobieństwa, ale mnie na 300zł rocznie stać a jak będę miał pecha i
    w tym prawdopodobieństwie się znajdę to Twoimi wyliczeniami się nie
    przykryję.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 60. Data: 2012-12-30 09:35:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-30 01:32, Budzik pisze:
> [...]
    > prawdopodobieństwa, ale mnie na 300zł rocznie stać a jak będę miał pecha i
    > w tym prawdopodobieństwie się znajdę to Twoimi wyliczeniami się nie

    Pomijając już fakt, że ubezpieczenie nie chroni tylko przed szkodą
    całkowitą, ale i przed całym spektrum szkód pośrednich.

    Generalnie rozumiem Marudę, i wiem, że właściciel wszystkich wagonów
    kolejowych w Polsce nie powinien ich ubezpieczać. Wyciąganie jednak z
    tego wniosku, że ubezpieczenie nie daje żadnych korzyści właścicielowi
    jednego wagonu jest nieuprawnione :)

    --
    Liwiusz