  • 1. Data: 2009-08-10 06:04:48
    Temat: [NSA] pieniadze na kontach 'bezpieczniejsze'
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Piraci drogowi mogą poczuć się bezkarni. Wyrok Naczelnego Sądu
    Administracyjnego może zablokować ściąganie z kont niezapłaconych mandatów.
    Wszystko przez ochronę danych osobowych

    Niespodziewaną "amnestię" dla kierowców zalegających ze spłatą grzywny może
    wprowadzić decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego sprzed kilku dni.
    Wypowiedział się on w sprawie mieszkanki Śląska, która dostała mandat od
    straży miejskiej. Kobiecie nie spodobało się, że bank udzielił informacji o
    jej koncie urzędowi skarbowemu w Rudzie Śląskiej, który windykował
    niezapłaconą należność. Skarży się, że zapomniano o tajemnicy bankowej,
    która chroni dane klientów.

    W pierwszej instancji sąd uznał, że taka praktyka urzędów skarbowych jest
    legalna. Ale NSA orzekł, że o ile prawo zezwala na udzielanie takich
    informacji np. prokuraturze i policji, o tyle skarbówce już nie.

    W Polsce w 2007 r. wszystkie służby - zwłaszcza drogówka - wystawiły mandaty
    na kwotę ponad pół miliarda złotych. Ściągnąć udało się ponad 300 mln. Czy
    teraz wyrok NSA zablokuje ściąganie kar?

    - Nie ma jeszcze uzasadnienia na piśmie - informuje Magdalena Kobos,
    rzecznik ministerstwa finansów. Ale zdaniem Jerzego Bańki ze Związku Banków
    Polskich wyrok zapowiada problemy. Niektóre banki już wcześniej odmawiały
    współpracy ze skarbówką, teraz na wyrok powołają się kolejne. - Dziwię się
    fiskusowi, że do tej pory nie zabiegał o to, żeby tę powszechnie znaną lukę
    w prawie po prostu usunąć. Bank nie może ujawniać tajemnicy, jeśli nie
    zobowiązuje go do tego prawo - tłumaczy Bańka. Ale dodaje, że nie jest
    przeciwny temu, by urząd skarbowy takie uprawnienia miał.

    - Tu ścierają się dwa interesy. Publiczny, czyli ściąganie mandatów, i
    prywatny, jakim jest ochrona prywatności. Pytanie, który interes weźmie
    teraz górę - potwierdza wątpliwości rzecznik GIODO, Małgorzata
    Kałużyńska-Jasak.

    Dla policji drogowej zamieszanie w prawie jest złym sygnałem dla
    kierowców. - Prawo nieskuteczne jest antyprawem. Jeśli ktoś popełnił
    wykroczenie i dostanie mandat, to musi on być szybko wyegzekwowany. Wtedy
    kierowca zapamięta karę - podkreśla Marek Konkolewski z Komendy Głównej
    Policji.

    Opóźnienia w płaceniu grzywien mogą też doprowadzić państwo do
    wielomilionowych strat, bo kary przedawniają się po trzech latach. Tak było
    jeszcze kilka lat temu, gdy urzędy skarbowe nie sięgały po niezapłacone
    mandaty. Kierowcy kpili z prawa, bo z powodu biurokracji państwo nie zdążyło
    ściągnąć na czas kilkudziesięciu milionów złotych.

    http://www.emetro.pl/emetro/1,88815,6910861,Mandat_d
    rogowy_znowu_niestraszny_.html

  • 2. Data: 2009-08-10 06:58:31
    Temat: Re: [NSA] pieniadze na kontach 'bezpieczniejsze'
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h5od9r$ln0$1@news.wp.pl

    [ciach]

    I słusznie! Bo takie rozwiązanie, szczególnie w polskim wydaniu było
    żałosne!

    PS.
    Proszę nie odbierać mojej wypowiedzi jako afront w stosunku do płacenia
    mandatów. Jak się dostało to trzeba zapłacić. A jak ktoś się miga od tego
    obowiązku to są inne sposoby na ściągnięcie tej kasy.

  • 3. Data: 2009-08-10 07:40:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A które?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-08-10 08:19:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    proponuje za każdy dzieć spóźnienia w płatności dawać 1 punkt karny -
    ściągalność będzie 99% ;)

  • 5. Data: 2009-08-10 14:39:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > A które?

    Zatrzymać prawo jazdy do czasu zapłacenia zaległych mandatów.

  • 6. Data: 2009-08-10 15:29:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Zatrzymać prawo jazdy do czasu zapłacenia zaległych mandatów.

    Mandat za "niemanie" to (podobno) 500 zl. Jesli beda miec wieksza
    motywacje, to decyzja bedzie tylko latwiejsza.

    I punkty z fotoradarow wtedy niestraszne...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-08-10 15:57:40
    Temat: Re: pieniadze na kontach 'bezpieczniejsze'
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 10 Sie, 17:29, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > motywacje, to decyzja bedzie tylko latwiejsza.
    >
    > I punkty z fotoradarow wtedy niestraszne...

    Taaaa... a dla tych co nie maja prawa jazdy zmuszenie innymi decyzjami
    administracyjnymi np. odebranie paszportu, eksmisja, wywlaszczenie...
    szkoda, ze nie mozna odebrac obywatelstwa albo prawa do pracy wtedy to
    by ludzi zmobilizowalo ;).
    Sorry, ale chyba kilka osobom tu niezle odbilo. Jak ktos nie placi na
    czas mandatu to jest droga dostepna dla wszystkich sady powszechne.
    Zmuszanie jedna decyzja administracyjna do wykonania innej nie wydaje
    mi sie sluszne.

    MK

  • 8. Data: 2009-08-10 16:48:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    n.googlegroups.com...

> [...]
    > administracyjnymi np. odebranie paszportu, eksmisja, wywlaszczenie...
    > szkoda, ze nie mozna odebrac obywatelstwa albo prawa do pracy wtedy to

    Ja tam uważam, że w ogóle powinni ucinać ręce za niepłacenie mandatów!!

  • 9. Data: 2009-08-10 17:25:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message

    > Ja tam uważam, że w ogóle powinni ucinać ręce za niepłacenie mandatów!!

    Albo zabierac dzieci i oddawac Cyganom ;).

    MK

  • 10. Data: 2009-08-10 17:39:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h5piul$6af$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Ja tam uważam, że w ogóle powinni ucinać ręce za niepłacenie mandatów!!

    LOL1