    From: amd <d...@u...gda.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: NAUKA EKONOMII
    Date: Thu, 04 Apr 2002 11:18:46 +0200

    sanisanal wrote:

    > Zajmuje sie inwestycjami finansowymi , lecz mam wyksztalcenie biologiczne a
    > nie ekonomiczne .Przydaloby mi sie doksztalcenie z ekonomii.Nie wiem jednak
    > z jakich pozycji ksiazkowych sie uczyc. Jest tak wiele podrecznikow , nie
    > potrafie ocenic ich wartosci.Prosilbym o doradzenie mi w tej sprawie.
    > Interesuja mnie szczegolnie : makroekonomia , podstawy bankowosci,
    > informacje jaka jest rola banku centranego , jak powinien byc prawidlowo
    > zaplanowany budzet panstwa ,omowienie wskaznikow ekomomicznych oceniajacych
> [...]

    Do podanej listy dorzucilbym Roberta Barro "Makroekonomia". Chyba jedyny wydany
    w Polsce podrecznik nieKeynesowski. Bardzo prosta, logiczna, zwiezla tresc,
    duzo przykladow, trzeba jednak wlozyc troche wysilku w zrozumienie paru rzeczy.
    W mikro w zasadzie wiekszosc podrecznikow jest podobna. Z bankowosci w zasadzie
    wiekszosc podrecznikow jest blizniaczopodobna, jako wstep chyba najciekawszy
    jest "Wstep do finansow i bankowosci" Z. Dobosiewicza.
    Natomiast "prawidlowosc zaplanowania budzetu panstwa" oraz "wskazniki
    ekonomiczne oceniajace" sa w zasadzie pochodna pogladow autora ... Osobiscie
    nie potrafie wymienic idealnego podrecznika, to zagadnienie zachacza o polityke
    gospodarcza, a tutaj jest naprawde wesolo. Np. Jest ksiazka napisana przez
    jednego pana z Wroclawia ktora omawiajac polityke gospodarcza Polski po 89 roku
    wymienia p. J. K. Bieleckiego raz, p. Mazowieckiego dwa razy, pana Kolodke -
    nie zlicze ile, ale sporo, natomiast p. Balcerowicza nie ma. Z informacji we
    wstepie (bodaj) wynika ze tenze pan wyklada ten przedmiot na uniwersytecie.
    Moze chlopaki z SGH moga podrzucic pare swoich skryptow ? W kazdym razie
    "polityka gospodarcza" wydana przez uniwerek gdanski jest calkiem przyzwoita
    (dla informacji: nie mam nic wspolnego z tamtejsza ekonomia, czytalem tylko
    ksiazke).
    amd