  • 51. Data: 2019-11-02 11:24:34
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-31 o 21:07, Szymon pisze:

    > Niewiele mieli oszczędności
    > zarabiając 100 czy mniej $ w PRL,

    Wydaje mi się, że moja pensja asystenta na PG przeliczała się na coś
    koło $13 po kursie czarnorynkowym. Po oficjalnym oczywiście dużo więcej,
    ale po tym nie dawało się kupić $.
    Ale pamięć jest zawodna więc głowy nie dam.
    P.G.

  • 52. Data: 2019-11-04 20:24:06
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 29/10/2019 08:31, J.F. wrote:

    > https://www.mojeppk.pl/kalkulator.html
    > wpisujemy np 30 lat, 5000 brutto,
    > 2% twoje, 1.5% pracodawcy, 175 zl co miesiac,

    Kurde fajny ten kalkulator ;)
    Ustawiłem przy wyliczeniu mój i pracodawcy na 1% i 1%, 10 lat i 5000 zł
    tak jak Ty. Pokazała się kwota 47 765 zł a pod spodem takie mamienie:

    Twoje środki przy dłuższym oszczędzaniu
    Dwa lata dłużej: 60 861 zł
    Pięć lat dłużej: 83 298 zł

    no i wszystko fajnie tylko poniżej jest wykrzyknik z takim opisem:

    "Przedstawiona kalkulacja dodatkowych oszczędności jest szacunkowa.
    Założenia kalkulacji:
    Twoja podstawowa obligatoryjna wpłata do PPK: 2% wynagrodzenia brutto.
    Twoja dodatkowa dobrowolna wpłata zgodnie z zaznaczonym wyborem.
    Podstawowa obligatoryjna wpłata pracodawcy do PPK: 1,5% Twojego
    wynagrodzenia brutto."

    K.rwa uwielbiam taką kreatywną księgowość i twórczy marketing. Ja
    wybrałem 1%/1% a oni mi robią kalkulację na 2%/1.5% aby pokazać jak dużo
    więcej mogę mieć jeżeli tylko będę dłużej za niewolnika robił i podatki
    płacił.

    Xenocide

  • 53. Data: 2019-11-04 20:59:23
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 20:24, xbartx pisze:

> [...]
    > wybrałem 1%/1% a oni mi robią kalkulację na 2%/1.5% aby pokazać jak dużo
    > więcej mogę mieć jeżeli tylko będę dłużej za niewolnika robił i podatki

    ale dlaczego podałeś parametry, które nie są możliwe?

    pracownik min. 2% (pomijam tych co mają dochód < 120% najniższego
    wynagrodzenia)
    pracodawca 1,5%

    mniej niż ww. się nie da

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 54. Data: 2019-11-04 21:22:22
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Sierant w

    > ale dlaczego podałeś parametry, które nie są możliwe?

    Nie podał, bo nie mógł. Podał dodatkowe dobrowolne dla siebie i pracodawcy.

    > mniej niż ww. się nie da

    W kalkulatorze nie, bo nie ma takiej opcji.

    Ale w życiu jest wybór.

    --
    'Tom N'

  • 55. Data: 2019-11-04 21:28:14
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 21:22, 'TomN' pisze:

    > Ale w życiu jest wybór.

    no pewnie, że jest:
    https://finansowewariacje.wordpress.com/2019/11/04/p
    pk-po-taniosci-poprosze/

    tylko dlaczego nie spróbować?
    nie przekonasz się do zabierasz kasę i oszczędzasz (lub nie) inaczej...

  • 56. Data: 2019-11-04 21:43:35
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Sierant w

> [...]

    Och, czyli cały ambaras, żeby swe wypociny zaprezentować na grupie zaraz --
    pod przykrywką dyskusji.

    [ciach SPAM]

    --
    'Tom N'

  • 57. Data: 2019-11-05 11:24:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Oct 2019 21:11:53 +0100, w <5db89d06$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Sierant <b...@x...pl> napisał(-a):

    > dlaczego?
    >
    > dajesz 2% wynagrodzenia (jeżeli dochód <1,2 x najniższe to można obniżyć
    > do 0,5%)
    >
    > do tego pracodawca dorzuca 1,5-4% (od tego trzeba zapłacić podatek) +od
    > państwa 250 zł na start i 240 zł każdego roku
    >
    > IMHO głupotą jest nieskorzystanie z tej opcji, za zarządzanie opłata do
    > 0,5% (na rynku przy funduszach akcyjnych ta opłata potrafi wynieść nawet 5%)

    No cóż, inwestuj :). Naiwnych nie sieją :)

  • 58. Data: 2019-11-05 12:53:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    A tymczasem:

    Rząd chce wprowadzić "karę za rozwód"

    Jak to rozumieć? W skrócie wygląda to tak: gdy weźmiemy rozwód, to była żona
    lub mąż otrzymuje część uzbieranego przez nas w PPK kapitału, w ramach podziału
    majątku wspólnego. Gdy była żona lub mąż też posiadają PPK, to wówczas
    pieniądze w ramach podziału majątku są im transferowane na ich rachunek PPK.
    Gdy była żona lub mąż nie posiadają PPK (warto pamiętać, że program nie jest
    obligatoryjny), wówczas przypadający kapitał ma im zostać przekazany w formie
    pieniężnej. Ale za nim do takiego pieniężnego przekazania dojdzie, najpierw do
    skarbu państwa trafi:

    30 proc. z połowy składek, które nasz pracodawca przelewał na rachunek PPK
    Połowa tego, co w trakcie trwania małżeństwa dało nam państwo, a więc
    połowa sumy: składki powitalnej (jednorazowo 250 zł) oraz dopłat rocznych (240
    zł co roku).

  • 59. Data: 2019-11-05 13:08:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > A tymczasem:
    >

    > Rząd chce wprowadzić "karę za rozwód"

    A jak sie ma rozdzielność.
    KJ

    The main problem I have with cats is, they're not dogs.
    -- Kevin Cowherd

  • 60. Data: 2019-11-05 17:44:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >najpierw do
    >skarbu państwa trafi:
    > 30 proc. z połowy składek, które nasz pracodawca przelewał na

    A gdyby ktos sie jednak nie rozwiodl ... cos wlasnie slysze, ze rzad
    likwiduje OFE i odda obywatelom pieniadze ... tylko zabierze z tego
    15%

    to chyba ciag dalszy tego
    https://www.newsweek.pl/polska/rzad-zlikwiduje-ofe-z
    aplacimy-wszyscy-morawiecki-szuka-pieniedzy-na-obiet
    nice-prezesa/nwtkk39

    a, widze - jutro rzad bedzie obradowal
    https://www.money.pl/gospodarka/likwidacja-ofe-posie
    dzenie-rzadu-w-tej-sprawie-w-srode-6442794834950273a
    .html

    Ale czemu stary rzad ? Choc wielkich zmian niby nie bedzie.

    A media dodaja, ze jak pieniadze trafia do ZUS, czy na FUS - to potem
    sie wyplaci obiecane trzynastki ... a potem to wiadomo - scena z Misia
    :-)

    J.