  • 1. Data: 2004-11-25 09:37:33
    Temat: Multibank vs Lukas Bank ?
    Od: bart <xbartx@_nospam_pf.pl>

    Witam
    Jak ostatnio pisałem o moich przygodach z BPH tak miarka się przebrała
    nie będę się tutaj ropisywał jak ktoś chce to na mail'a.
    Po przeglądnieciu ofert mam w sumie do wyboru
    multibank "my"
    lukas "ekonto pro"
    dlaczego te? potrzebóje konta dla dwóch osób (ja i moja dziewczyna nie
    mamy ślubu) potrzebuje mieć możliwość wpłaty na konto (aktualnie to min
    2 razy na m-c wpłacam a zdarza się więcej) dostęp przez internet i
    przelewy za darmo bo średnio to 11 przelewów albo lepiej na m-c. no i
    jeszcze kartę kredytową potrzebuje choć już nie tak koniecznie.
    Jako, że jestem administratorem sieciowym to mam, że tak powiem lekkie
    skrzywienie ;) i mam w związku z tym pytanie:

    jak wygląda zabezpieczenie dostępu, transakcji dla tych kont?
    z tego co wyczytałem a nie miałem zbytnio czasu w lukas jest token
    (czyli bardzo dobrze) ale reszta? jakieś maskowanie haseł etc etc? a jak
    w multibanku?

    a pota tym to jeszcze mnie interesuje:
    czy przy pomocy tych kont można doładować telefon (oczywiście przez
    internet) prepaid (chodzi o simplus głównie)

    w swoim mieście mam po jednym oddziale tego i tego także kolejki raczej
    w nich są choć mogę się mylić.

    bart
    --
    "Lecz będą biedakiem, jedyne co posiadam to marzenia. Rozsypałem me
    marzenia u twych stóp. Stąpaj miękko, gdyż stąpasz po moich marzeniach."

  • 2. Data: 2004-11-25 11:28:57
    Temat: Re: Multibank vs Lukas Bank ?
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Po przeglądnieciu ofert mam w sumie do wyboru
    >multibank "my"
    >lukas "ekonto pro"

    Zrob sobie porownanie, na przyklad w exellu, biorac pod uwage dawne konto i
    transakcje z ostatnich paru miesiecy. Ja tak kiedys zrobilem i skutkiem tego
    ja mam konto w Lukasie, a moja zona w Multibanku (znaczy mamy obydwa wspolnie,
    ale pieniadze nam wplywaja do odmiennych). Obydwa lubie, choc mialem troche
    zabawy jak upgadowalem "My" do Aquariusa.
    Wada Lukasa pro jest jego offline`owy charakter, a reczne aktualizowanie
    czasami trwa i trwa, i trwa.... Token raz mi sie zepsol (a scislej - zamarzl),
    ale nie mam daleko wiec bez problemu wymienilem. I dzwonia co i raz z jakimis
    propozycjami, ktore odrzucam.
    W Multi nie lubie tych papierkow z numerami, bo mi sie gubia, ale to moj
    problem i moja preferencja.
    W lukasie mam konto za darmo (bo spelniam tameczne wymogi) i oprocentowanie
    jest wyzsze. Zona woli Multi, chociaz platne, bo jako niewolnik korporacji nie
    ma czasu na zakupy, a karta wirtualna ulatwia jej na zakupy w sieci. Nalezy
    dodac, ze wielokrotnie uzywalismy jej dla potwierdzania rezerwacji hoteli itp
    transakcji, gdzie chca podania numeru karty. Czyni to rzecz bezpieczniejsza.
    W zadnym z tych bankow nie mamy kart kredytowych, ale to tez przez zone, bo
    ona chce miec rabaty w sklepach. IMHO visa multi jest jedna z
    najbezpieczniejszych kk, a to z racji mozliwosci selektywnego blokowania i
    uruchamiania kanalow platnosci.

    PS Wybacz odpolszczony wolapuk, ale jakies scierwo zainstalowalo w komputerze
    niemieckie oprogramowanie i skutecznie zabilo polskie czcionki
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-11-25 11:32:48
    Od: bart <xbartx@_nospam_pf.pl>

    yayco wrote:

    > Wada Lukasa pro jest jego offline`owy charakter, a reczne aktualizowanie
    > czasami trwa i trwa, i trwa....

    czyli mam rozumieć, że jak coś wykonam to nie od razu się ukazuje? a jak
    długo to trwa bo ostatnio w BPH czekałem 4 dni robocze a razem z
    weekendem to 6 żeby zobaczyć transakcje na KK mojej dziewczyny i w
    końcu... dobra nie ważne

    > W Multi nie lubie tych papierkow z numerami, bo mi sie gubia, ale to moj
    > problem i moja preferencja.

    czyli tam są hasła jednorazowe? cholera właśnie tego chciałbym uniknąć
    bo ja wszystko gubię

> [...]
    > ona chce miec rabaty w sklepach. IMHO visa multi jest jedna z
    > najbezpieczniejszych kk, a to z racji mozliwosci selektywnego blokowania i

    no rzeczywiście ciekawe rozwiązanie

    > PS Wybacz odpolszczony wolapuk, ale jakies scierwo zainstalowalo w komputerze
    > niemieckie oprogramowanie i skutecznie zabilo polskie czcionki

    spox dla mnie to żadne problem i ogólnie dzięki za info

  • 4. Data: 2004-11-25 12:07:34
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > czyli tam są hasła jednorazowe? cholera właśnie tego chciałbym uniknąć
    > bo ja wszystko gubię

    No to właśnie token nie jest dobrą opcją dla Ciebie,
    bo każdy następny (po zgubieniu pierwszego) kosztuje
    (i to chyba niemało), a zagubioną listę po prostu usuwasz
    z systemu i korzystasz z następnej...

  • 5. Data: 2004-11-25 13:11:18
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "bart" <xbartx@_nospam_pf.pl> wrote in message
    > a pota tym to jeszcze mnie interesuje:
    > czy przy pomocy tych kont można doładować telefon (oczywiście przez
    > internet) prepaid (chodzi o simplus głównie)

    Są pogłoski, że jeszcze do końca roku będzie taka możliwość :))) Chodzi mi o
    doładowanie pre-paidów z konta w Multi.

    Dla mnie interfejs Multi jest bogatszy i lepiej się z nim czuję. Osobiście
    Lukas robił na mnie przeciętne wrażenie - choć cenowo oferta jest dosyć ok.
    W MultiBanku masz akurat promocję - zobacz na ich www.

    pzdr
    topjes

  • 6. Data: 2004-11-25 13:17:16
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-25 13:07, kiedy S.T. napisał(a) co
    następuje:

    > No to właśnie token nie jest dobrą opcją dla Ciebie,
    > bo każdy następny (po zgubieniu pierwszego) kosztuje
    > (i to chyba niemało), a zagubioną listę po prostu usuwasz
    > z systemu i korzystasz z następnej...

    I to jest święta prawda, jakkolwiek tokena jeszcze nie zgubiłem (można
    być do niego bardzo przywiązanym ;-) . Zresztą, jeżeli konto jest
    dwuosobowe to każde z was będzie miało token (Lukas), albo listę
    numerków. W większości przypadków (dopóki się nie pokłócicie)
    stanowi to formę obejścia w sytuacjach krytycznych.
    Token zagubiony w Lukasie kosztuje 25 zł (ściślej - tyle kosztuje
    zastrzeżenie tokena utraconego).
    W przypadku Lukasa warto pamiętać, że konto nie jest bezpłatne, ale
    opłaty są umarzane jeśli na koncie znajduje się wystarczająca kwota
    (opłata za konto), albo jeśli się z konta korzysta (opłata miesięczna za
    używanie tokena).

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 7. Data: 2004-11-25 13:28:26
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-25 12:32, kiedy bart napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > długo to trwa bo ostatnio w BPH czekałem 4 dni robocze a razem z
    > weekendem to 6 żeby zobaczyć transakcje na KK mojej dziewczyny i w

    To co robisz na koncie to się ujawnia szybko. Rozpieszczony jestem, więc
    czasem pięć minut mnie wnerwia. Co do kk to nie wiem, bo nie mam.
    Blokady z visy electron widać tego samego dnia (nigdy nie sprawdzałem
    jak szybko). Transakcje z kk to pewnie standardowo - po paru dniach, ale
    niech się ktoś wypowie kto ma tam kartę kredytową.
    Przypomniało mi się, że jak kiedyś przez kilka miesięcy nie używałem
    electrona od Lukasa, to mi onego "unieczynnili" i dopiero jak się
    zacząłem domagać, to dostałem nowego. Jak raz minął termin ważności,
    karty i zacząłem się awanturować, że nie dostałem nowej. Gdyby nie to,
    to bym nawet nie wiedział, że nie działa, bo nikt mnie nie powiadamiał.
    Opóźnienie nie było większe niż tydzień, więc nie wiem, czy to ktoś
    zgłupiał, czy też jest to "normalna" procedura (może coś jest w
    regulaminie, ale nie było powodu by szukać). Nie wiem też , jak by to
    było, gdybym chciał mieć nową w trakcie trwania ważności starej. Pewnie
    bym się musiał awanturować. Teraz, na wszelki wypadek, raz na miesiąc
    kupuję jakiś drobiazg, albo coś wypłacam w bankomacie i mam spokój.

  • 8. Data: 2004-11-25 14:13:46
    Od: bart <xbartx@_nospam_pf.pl>

    S.T. wrote:

    > No to właśnie token nie jest dobrą opcją dla Ciebie,
    > bo każdy następny (po zgubieniu pierwszego) kosztuje
    > (i to chyba niemało), a zagubioną listę po prostu usuwasz
    > z systemu i korzystasz z następnej...

    w tym jedynym przypadku nie ma problemu bo używam tokena do autoryzacji
    jak coś grzebie w pracy na routerze cisco chociaż fakt, że leży on cały
    czas w szufladzie i czasami nawet go nie wyciagam tylko w szufladzie
    klikam ;) trzeba to przymyśleć

  • 9. Data: 2004-11-25 14:16:03
    Od: bart <xbartx@_nospam_pf.pl>

    yayco wrote:
> [...]
    > opłaty są umarzane jeśli na koncie znajduje się wystarczająca kwota
    > (opłata za konto), albo jeśli się z konta korzysta (opłata miesięczna za

    co do opłata to i tak jestem do przodu teraz w BPH płacę za Srebrny
    Sezam 9,95 zł bodajże i ostatnio 4,5 zł za karty - nawet nie wiem w
    sumie jakie i o co chodzi ot po prostu do tej pory nie wnikałem w
    szczegóły i chyba był to mój błąd - dobrze, że lektura tej grupy trochę
    mnie zmusiła do wysiłku - wielkie dzięki za to

  • 10. Data: 2004-11-25 14:21:22
    Od: bart <xbartx@_nospam_pf.pl>

    yayco wrote:
    > To co robisz na koncie to się ujawnia szybko. Rozpieszczony jestem,
    więc
    > czasem pięć minut mnie wnerwia. Co do kk to nie wiem, bo nie mam.

    no to normalnie jest jak dla mnie do zaakceptowania.
    co do BPH to chwalili się swego czasu na stronie jaki to nie mają nowy
    system a używam go trochę i od strony technicznej to mógłbym mu
    nawyliczać tej nowoczesności oj by się znalazło. co do kk to chyba jak
    wszędzie.
    acha a jeszcze jedno pytanie do Ciebie jeżeli można:
    jest możliwość multi albo lukas doładowania komórki w systemie prepaid
    (simplus mi głównie chodzi) ??

    bart