  • Data: 2002-04-26 05:47:44
    Temat: Re: Multibank + kredyt odnawialny
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli

    To, co napisałem- "bezgotówka" może przeistoczyć się w gotówkę w kasie ;-)
    I klient może zwyczajnie olać deklaracje i zaświadczenia- po prostu zmienić
    bank, złamać postanowienia umowy. Tylko, że to ostatnie powinno rodzić skutki
    prawne, egzekucję itd.
    Żadne deklarcje tu nie pomogą, bo uczciwość i status klienta okreslają jego
    dotychczasowe wpływy na konto (tak, tak- nawet wpłaty własne, te tak nielubiane
    przez banki), historia zadłużenia w innych bankach i informacje bik, czy innych.
    Zaufanie do dotychczasowych klientów gra tutaj dużą rolę i nie warto umniejszać
    znaczenia tego zaufania właśnie w trosce o utrzymanie klienta.
    Powiem Ci, że moja znajoma też ma konto w moim banku i tak przy okazji zapytała
    o linię kredytową.
    Wiesz co jej zaproponowali- jedną piątą kwoty jaką przechowuje na lokatach w tym
    banku, dwu czy trzykrotność średnich wpływów. Uśmiala się tylko i powiedziała,
    ze nie warto się przenosić i potraktować tego banku jako konta głównego, bo w
    "swoim" dostanie więcej, nawet nie mając lokat :-)
    A wszystko dlatego, bo "zmieniły się zasady". Ztcw. to rozważa teraz multi i być
    może tam zapyta o wysokość ewentualnej linii kredytowej, a że lubi się
    podroczyć, to przyniesie historię i zadeklaruje wpłaty na poziomie
    wystarczającym do trzymania VC ;-) i też pewnie wyskość linii wyliczą jej jako
    krotność kwoty zadeklarowanej :-)
    Gdzieś czytałem, że starsi ludzie nie są skłonni zmieniać banków. I jak się tu
    nie dziwić ?

    > Przy gotowkowych poreczyciele powyzej 10kzl i weksel przy kazdej
    > kwocie (chyba, ze klient ma MultiKonto) (i egzekucja oczywiscie)
    > Przy odnawialnych tylko wplywy na konto + egzekucja, weksel przy
    > wiekszych kwotach.

    Czyli standardowo.
    Wpływy wszystkie, czy tylko te na papierku z pracy ?

    Grzegorz