  • 1. Data: 2007-06-13 14:57:31
    Temat: Multibank i przeglądarki
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Czy ktoś może słyszał ostatnio o jakichś problemach z logowaniem do
    konta w Multi z powodu zmian w systemie zabezpieczeń, które eliminują
    niektóre przeglądarki internetowe?
    Od dawna używam Maxthona (nakładka na IE) i do wczoraj było OK, a od
    wczoraj przy próbie logowania nic, tylko błąd, nieważny klucz sesji.
    Multilinka wyrecytowała formułkę, że "nasi informatycy pracują nad
    usunięciem problemu logowania się z innych przeglądarek, niż Firefox, na
    razie proponuję zainstalować Firefoxa...". Wytrzymałem dwa dni i
    zainstalowałem - i oczywiście chodzi bez problemu. Na szczęście dało się
    zaimportować sporo rzeczy z Maxthona, ale nie powiem, żebym się nie
    wkurzył - przyzwyczajenie drugą naturą i choć Firefox chodzi szybciej,
    wcale nie miałem ochoty nic zmieniać, zwłaszcza pod groźbą noża...

    T.

  • 2. Data: 2007-06-13 15:09:32
    Temat: Re: Multibank i przeglądarki
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    > Czy ktoś może słyszał ostatnio o jakichś problemach z logowaniem do
    > konta w Multi z powodu zmian w systemie zabezpieczeń, które eliminują
    > niektóre przeglądarki internetowe?

    Mam to samo od kilku dni. Firefoxa od dawna używam w sytuacjach
    awaryjnych. Jak raz się przydaje, choć też wolę maxthona
    Zapewne wystarczy coś zrobić w ustawieniach, ale nie wiem co :-(

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 3. Data: 2007-06-13 15:18:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Mam to samo, mi też zaproponowali zainstalowanie FF
    (na czystym IE bez Maxthona też działa)

    Wygląda na to, że teraz będą robić jakieś tam zmiany,
    poprawiające rzekomo bezpieczeństwo) potem sprawdzą
    na której przegladarce po tej grzebaninie system jeszcze działa
    i tę będą polecać ;D

  • 4. Data: 2007-06-13 15:24:30
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    yayco powiada w dniu 2007-06-13 17:09:

    > Mam to samo od kilku dni. Firefoxa od dawna używam w sytuacjach
    > awaryjnych. Jak raz się przydaje, choć też wolę maxthona
    > Zapewne wystarczy coś zrobić w ustawieniach, ale nie wiem co :-(

    O, czołem, czołem. Też mi się wydaje, że chodzi o ustawienia, ale
    kobieta obsługująca multilinię nie potrafiła powiedzieć kompletnie nic
    sensownego, chociaż odpytała mnie, czy loguję się używając zakładek, czy
    wpisuję adres z ręki (???). Wydusiłem z niej tylko, że informatycy
    nagrzebali coś w systemie i teraz usiłują jakoś wyjść z tym na prostą. I
    co chwila wracała do tematu Firefoxa. Pozdrawiam

    T.

  • 5. Data: 2007-06-13 15:35:01
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    S.T. powiada w dniu 2007-06-13 17:18:

    > Wygląda na to, że teraz będą robić jakieś tam zmiany,
    > poprawiające rzekomo bezpieczeństwo) potem sprawdzą
    > na której przegladarce po tej grzebaninie system jeszcze działa
    > i tę będą polecać ;D

    Za takie gadanie to Microsoft wbiłby im pewnie chętnie siekierę w plecy
    i nawet wiem, skąd mógłby się o sprawie bardzo szybko dowiedzieć ;)
    Kiedy te nasze firmy zdołają się wreszcie nauczyć, że pierwszą potrzebą
    w razie sytuacji awaryjnej jest zapewnić sedację klienta, który z zasady
    źle toleruje niespodzianki, a jeszcze gorzej - nieskładne reakcje na
    reklamacje? Wystarczyło dać multilinii tekst "w związku z prowadzonymi
    pracami zmierzającymi do neutralizacji nowych zagrożeń bezpieczeństwa,
    bank zaleca awaryjną instalację przeglądarki Firefox; o możliwości
    bezpiecznego powrotu do innych rodzajów przeglądarek zostaniecie Państwo
    poinformowani komunikatem wewnętrznym". I to samo zamieścić przed stroną
    logowania, z linkiem do programu. Każdy niemal problem tego rodzaju
    firma może obrócić na swoją korzyść - trzeba tylko mieć coś między
    uszami, oprócz powietrza i żelu do włosów

    T.

  • 6. Data: 2007-06-13 15:56:21
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    > S.T. powiada w dniu 2007-06-13 17:18:

    > Za takie gadanie to Microsoft wbiłby im pewnie chętnie siekierę w plecy
    > i nawet wiem, skąd mógłby się o sprawie bardzo szybko dowiedzieć ;)

    Bardzo zabawne :-p
    Zabawne jest to, że MSIE 7 współpracuje z multibankiem wzorowo, tak jak
    firefox. Podobnie Avant Browser, nakładka działająca identycznie jak
    Maxthon (to jest na silniku IE). A Maxthon nie działa. Zarówno wersja
    1.5...., jak i beta 2.0. Więc ty chyba nie Microsoftu wina, nad czym
    szczerze ubolewam. Więcej przeglądarek i nakładek akurat pod ręką nie
    mam, więc innych nie sprawdzałem, ale dziwnie jestem pewien, że
    Multibank wyprodukował zabezpieczenie antymaxthonowe. Chińczyków nie
    lubią, czy cóś...

  • 7. Data: 2007-06-13 16:12:05
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    yayco powiada w dniu 2007-06-13 17:56:

    > Bardzo zabawne :-p

    ;)

    > Maxthon (to jest na silniku IE). A Maxthon nie działa. Zarówno wersja
    > 1.5...., jak i beta 2.0. Więc ty chyba nie Microsoftu wina, nad czym

    Ale ja nie sugerowałem, że wina, tylko, że to nachalne reklamowanie
    przez Multi konkurencji mogłoby się M$ nie bardzo spodobać

    > Multibank wyprodukował zabezpieczenie antymaxthonowe. Chińczyków nie
    > lubią, czy cóś...

    Pewnie Maxthon ma jakąś swoistą dziurę zabezpieczeń i dlatego go wyłączyli

    T.

  • 8. Data: 2007-06-13 16:16:03
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
> [...]
    > przez Multi konkurencji mogłoby się M$ nie bardzo spodobać

    > Pewnie Maxthon ma jakąś swoistą dziurę zabezpieczeń i dlatego go wyłączyli

    Jaka on moze miec dziure swoista, jak on jest nakladka i to z
    podniesionymi ad absurdum zabezpieczeniami. Zreszta przedwczoraj
    multibank nie chodzil tez na golym IE7. Hamerykanskim. Z latami, ktore
    jeszcze nie sa dostepne. Na moim polskim tez nie chodzil, nota bene.

  • 9. Data: 2007-06-13 16:28:20
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    yayco powiada w dniu 2007-06-13 18:16:

> [...]
    > multibank nie chodzil tez na golym IE7. Hamerykanskim. Z latami, ktore
    > jeszcze nie sa dostepne. Na moim polskim tez nie chodzil, nota bene.

    No to ewidentnie mamy do czynienia z profesjonalizmem specjalistów z
    multi :\
    Jak tak dalej pójdzie, to jeszcze foxa odetną.

    Swoją drogą, bank funkcjonowałby niemal optymalnie, gdyby nie klienci,
    ciągle usiłujący coś w nim załatwić...

    T.

  • 10. Data: 2007-06-13 16:39:06
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:

    > Swoją drogą, bank funkcjonowałby niemal optymalnie, gdyby nie klienci,
    > ciągle usiłujący coś w nim załatwić...

    Jak wszystko niestety. Dydaktyka bez studentów byłaby cudowna...
    Ale multibank jakby mnie wkurza ostatnio. Gdyby mnie fundusze nie
    zakotwiczały to bym się wyprowadził gdzieś. Małżonkę ostatnio Toyota
    mamiła, Citi sie naprasza. Ale jakoś nie uśmiecha mi się gospodarowanie
    pieniędzmi przez mbank