  • 1. Data: 2004-06-06 21:21:35
    Temat: [Multi] konto wspolne i karty
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    no wiec pojawila sie taka sprawa u moich rodzicow z Multi
    maja konto wspolne, do rachunku jest tylko jedna karta ale to nie wazne..

    przychodza do domu umowy do podpisania w sprawie kart
    (wiadomo banki musza podpisywac nowe umowy)
    z tym ze na umowie o karty Multi oczekuje podpisu obu wspolposiadaczy..
    trzeba odeslac do okreslonej daty bo inaczej nie bedzie mozliwosci
    wznowienia/wydania nowej karty..
    Problem w tym ze jeden wpolposiadacz jest za granica i wroci dopiero za
    jakis czas..
    przez co jak twierdzi multilinia nie mozna podpisac tej umowy o karty..

    No ale teraz mnie zastanawiaja takie sprawy:
    konto jest co prawda wspolne i umowy konta sa podpisane..
    natomiast karta jest imienna i kazdy wspolposiadacz ma swoja karte
    wiec czemu na umowie o karte dla jednego wpolwlasciciela musi sie podpisac
    drugi wspolwlasciciel? przeciez karta jest tylko na jedna osobe..
    W tej chwili nieobecnosc jednego wspolwlasciciela blokuje wydanie karty dla
    drugiego.

    czy takie wymagania Multi sa prawidlowe?

    pozdro
    SirmarK

  • 2. Data: 2004-06-06 22:20:18
    Temat: Re: [Multi] konto wspolne i karty
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dla
    > drugiego.
    > czy takie wymagania Multi sa prawidlowe?

    Imo takie żądanie Multi jest uzasadnione tylko dlatego, że system tego
    wymaga.

    Z umowy wynika bowiem jednoznacznie, że dysponować rachunkiem może
    którykolwiek ze współposiadaczy. Co więcej - do wypowiedzenia umowy
    wystarczy dyspozycja tylko jednego z nich.
    Dlatego nie widzę powodu, dla którego bank miałby żądać podpisania umowy
    karty przez posiadacza konta, który taką kartą nie jest obecnie
    zainteresowany. Przecież umowa o kartę nie powinna być umową zawieraną przez
    więcej niż jedną osobę, a w każdym razie nie widzę sensu dla zawierania
    takiej umowy. Współposiadacze odpowiadają bowiem solidarnie za swoje
    dyspozycje i to wynika z umowy rachunku.

    Być może można byłoby jednak wywodzić, że do tego, by jeden z posiadaczy
    rachunku mógł dysponować środkami na rachunku za pomocą karty, potrzebna
    jest zgoda drugiego, ale wydaje mi się to za dość naciągane. Imo wystarczy
    zgoda wyrażona w umowie rachunku (a konkretniej zgoda wyrażona przez
    akceptację regulaminu będącego integralną częścią umowy).

    Aha - jeszcze ustawa o EIP może coś wnosić, ale nie chce mi się analizować
    teraz.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko