  • Data: 2002-04-25 08:53:07
    Temat: Re: Minimalna kwota przeprowadzenia autoryzacji
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aa86un$ia1$1@korweta.task.gda.pl...

    > Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to popierasz to, żeby sklepy podpisywały
    umowy na
    > obsługiwanie płatności przy pomocy kart płatniczych, ale wykonywały jej
    > postanowienia według swojego widzimisię ?

    Nie wiem jak jest skonstruowana umowa ale IMHO centrum rozliczeniowe jest
    tylko usługodawcą i nie ma prawa dyktować warunków właścicielowi sklepu.
    Jesli chce tracić klientów to tylko i wyłącznie jego sprawa.

    > Tzn. naklejki na drzwiach wejściowych tak, ale gdy klient wyciąga kartę,
    to "pos
    > sie zepsuł", "przyjmujemy kwoty powyżej xxx"

    IMHO wszystko w granicach rozsądku. Ja np mam zasadę że gdy transakcja jest
    mniejsza niż 30 zł płacę gotówką choćby po to zeby uniknąc czekania na
    autoryzację bo dla takiej wartości gra jest nie warta świeczki.

    > Nie lubie takiego podejścia- jeśli właściciel sklepu decyduje się na
    obsługę
    > kart, to ma to robić zgodnie z umową, a umowy stanowią, że minimalna kwota
    > płatności kartą to ok 1zł afaik.

    Jeśli taki są rzeczywiście zapisy w umowie to będąc właścielem sklepu bym
    poszukał innego centrum rozliczeniowego...
    Dlaczego np 1 zł a nie 50 gr czy 5 zł?
    Rozumiem Twój punkt widzenia ale IMHO karty nie służą do mikropłatności i
    raczej każdy normalny człowiek ma z sobą choć minimalną ilość gotówki. Za
    gazetę tez płacisz kartą?

    Jaco