  • Data: 2002-04-25 13:25:56
    Temat: Re: Minimalna kwota przeprowadzenia autoryzacji
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem jak jest skonstruowana umowa ale IMHO centrum rozliczeniowe jest
    > tylko usługodawcą i nie ma prawa dyktować warunków właścicielowi sklepu.
    > Jesli chce tracić klientów to tylko i wyłącznie jego sprawa.

    Jedynym stratnym może tu być sklep (bo straci dobrych klientów).
    Przed podpisaniem umowy właściciel i przedstawiciel CA negocjują jej warunki i o ile
    wiem,
    to nie ma tam mowy o wybiórczym przyjmowaniu zapłaty kartami.

    > IMHO wszystko w granicach rozsądku. Ja np mam zasadę że gdy transakcja jest
    > mniejsza niż 30 zł płacę gotówką choćby po to zeby uniknąc czekania na
    > autoryzację bo dla takiej wartości gra jest nie warta świeczki.

    Jak właścicielowi wydaje się, że nie warto, to niech zrezygnuje z obsługi tego typu
    płatności, ale jaks ię raz zgodził, to zobowiązany jest przestrzegać umowy.
    A ja właśnie jak mam zapłacić do 100zł, to tym bardziej- oszczędzam czas na szukaniu
    drobnych ;-)

    > Jeśli taki są rzeczywiście zapisy w umowie to będąc właścielem sklepu bym
    > poszukał innego centrum rozliczeniowego...
    > Dlaczego np 1 zł a nie 50 gr czy 5 zł?
    > Rozumiem Twój punkt widzenia ale IMHO karty nie służą do mikropłatności i
    > raczej każdy normalny człowiek ma z sobą choć minimalną ilość gotówki. Za
    > gazetę tez płacisz kartą?

    A jak najbardziej- wtedy mogę się właśnie spodziewać, że pójdzie bez autoryzacji,
    czyli
    szybko i sprawnie. Ogólnie nie przekonują mnie Twoje argumenty i staram się tepić
    głupotę
    sprzedawców w dziedzinie płatności kartami. Mam nadzieję, że większość ludzi na pbb
    mysli
    podobnie.
    Grzegorz