  • 1. Data: 2008-09-18 18:30:43
    Temat: Millennium/kredyt hipoteczny - zmiana spłaty raty
    Od: News user <n...@n...pl>

    Cześć,

    podpisałem umowę kredytową z bankiem Millennium - kredyt hipoteczny w
    CHF spłacany w PLN.

    Mam możliwość zmiany warunków i spłaty raty z subkonta walutowego (CHF)
    co w skrócie daje mi:

    - wymianę PLN na CHF w wybranym momencie w miesiącu,
    - spłatę całego kredytu w CHF (obsługa kasowa CHF), np. po negocjacji z
    ,,kantorem''.

    Czy uważacie, że taka zmiana jest korzystna? Może coś przeoczyłem, coś
    co w przyszłości będzie miało negatywny wydźwięk?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-09-18 18:42:15
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Czy uważacie, że taka zmiana jest korzystna? Może coś przeoczyłem, coś
    > co w przyszłości będzie miało negatywny wydźwięk?

    umowa kredytu hipotecznego jest dość złożona, ale pomijając wszelkie inne
    kwestie to zapisy, o których napisałeś wyglądają korzystnie...
    zobacz tylko kiedy i na jakich warunkach możesz dokonać nadpłaty lub
    refinansowania kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-09-18 19:32:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    News user <n...@n...pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy uważacie, że taka zmiana jest korzystna? Może coś przeoczyłem, coś
    > co w przyszłości będzie miało negatywny wydźwięk?

    To raczej brak takich warunkow jest niekorzystny, powyzsze powinno byc
    norma.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2008-09-18 19:38:10
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "News user" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    >
    > podpisałem umowę kredytową z bankiem Millennium - kredyt hipoteczny w
    > CHF spłacany w PLN.

    Właśnie mam zamiar spłacić u nich kredyt - jak uzyskałeś taką możliwość?
    --
    -------------
    MisiekK

  • 5. Data: 2008-09-18 20:25:58
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ciekawa informacja pojawiła się na stronach dawnego BPH BH (obecnie PeKaO BH):
    www.bphbh.pl/u235/navi/33513
    Czyżby powyższe oznaczało, że dawni klienci BPH BH spłacajacy w złotówkach kredyty
    denominowane (jeżeli słowa "kredyty walutowe"
    oznaczaja kredyty denominowane, ale przecież niekoniecznie) otrzymali teraz możliwość
    spłaty bezpośrednio w walucie?
    Bo wprost to w komunikacie raczej chodzi o ominięcie wysokich kosztów [krajowego]
    przelewu walutowego, niz spreadu.

    "Uwaga! Dodatkowe rachunki do spłaty kredytów walutowych!
    2008-06-06
    Szanowni Państwo,
    W związku z licznymi sygnałami od naszych Kredytobiorców, którzy po fuzji banków BPH
    SA i Pekao S.A. pozostali Klientami Banku BPH
    S.A., pragniemy poinformować, iż zostały otwarte w Banku BPH S.A. dodatkowe rachunki
    do obsługi kredytów walutowych udzielonych
    przez nasz Bank.

    Przekazywanie środków na spłatę kredytu w walucie z Państwa rachunku bieżącego
    prowadzonego przez Bank BPH S.A. na poniższy
    rachunek (w zależności od waluty kredytu), pozwoli uniknąć ponoszenia wysokich opłat
    z tytułu transakcji przekazania waluty na
    dotychczasowo wskazane rachunki (prowadzone przez Bank Pekao S.A.)

    Numery rachunków prowadzonych w Banku BPH S.A. w zależności od waluty kredytu:
    dla CHF 23 1060 0076 0000 4700 0000 1884
    dla USD 67 1060 0076 0000 4700 0000 1868
    dla EUR 83 1060 0076 0000 4700 0000 1871
    SWIFT code: BPHKPLPK

    Ponadto przypominamy, iż można dokonywać transakcji na dotychczasowe rachunki
    prowadzone w Banku Pekao S.A., których numery podajemy
    poniżej.

    Numery rachunków prowadzonych w Banku Pekao S.A w zależności od waluty kredytu:
    dla EUR 12 1240 0001 3665 9939 7812 0301
    dla USD 56 1240 0001 3665 9937 8712 0301
    dla CHF 41 1240 0001 3665 9937 9712 0301
    SWIFT code: PKOPPLPW

    Wyrażamy nadzieję, że dodatkowe rozwiązanie zaproponowane przez Bank ułatwi Państwu
    obsługę kredytu, a dalsza współpraca będzie
    satysfakcjonująca zarówno dla Państwa jak i dla Banku.
    Centrum Obsługi Klienta"

    -----

  • 6. Data: 2008-09-20 10:26:52
    Od: News user <n...@n...pl>

    On 2008-09-18, MisiekK <d...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "News user" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Właśnie mam zamiar spłacić u nich kredyt - jak uzyskałeś taką możliwość?

    Według zapewnien bankowca aktualny regulami pozwala (w drodze aneksu) na
    zmianę konta, z którego jest pobierana rata. Ja mam również w tym banku
    konto walutowe CHF.

    Jednak coś mi tu nie gra. Skoro bank zarabia na spreadzie to jaki miałby
    w tym interes, żeby pobierać CHF wpłacone przeze mnie na konto.

    Może jednak jest w tym jakiś haczyk?

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2008-09-20 16:16:52
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Jednak coś mi tu nie gra. Skoro bank zarabia na spreadzie to jaki miałby
    > w tym interes, żeby pobierać CHF wpłacone przeze mnie na konto.
    >
    > Może jednak jest w tym jakiś haczyk?

    Haczyk według mnie jest taki, że kredtyt w Millennium jest generalnie
    droższy niż u konkurencji (na przykład w DB). Nie sądzę, żeby wiele osób
    korzystało z możliwości spłaty w CHF, a narzędzie marketingowe jest bardzo
    silne.
    Poza tym większość kosztów spreadu ponosisz w momencie wzięcia kredytu
    (popatrz na tabele kursów).
    Na przykład dla mnie możliwość spłaty w CHF była jednym z silniejszych
    argumentów za wzięciem kredytu w Mille. Co nie zmienia faktu, że
    prawdopodobnie nigdy z tej mozliwości nie skorzystam.
    No chyba że będę się przenosił do innego banku ;),

    MichalL

  • 8. Data: 2008-09-20 18:15:14
    Od: News user <n...@n...pl>

    On 2008-09-20, MichalL <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > prawdopodobnie nigdy z tej mozliwości nie skorzystam.
    > No chyba że będę się przenosił do innego banku ;),

    Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź.

    Jeśli dobrze Ciebie zrozumiełem to Twoja rata kredytu aktualnie
    pobierana jest z subkonta walutowego - CHF?

    Automatycznie przelewasz (stałe zlecenie) kwote w PLN na rachunek CHF
    czy robisz to ręcznie - mając na uwadze aktualny kurs walut?

    Dodatkowo zwróciłem uwagę na fakt, że klienci M. nie mają gwarancji, że
    obsługa kasowa w CHF zostanie w przyszłości zawieszona. Biorąc pod uwagę
    koszt przelewów walutowych doprowadziłoby to nas do spłaty w PLN.

    Czy możliwe jest wpłacanie bezprowizyjne CHF w zagranicznym oddziale M.
    na swoje konto?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-09-20 21:24:17
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Żeby była jasność - jeszcze nie zapłaciłem ani jednej raty, zrobię to
    wkrótce. To co wiem, opieram na informacjach uzyskanych w banku od kilku
    różnych osób. Jeszcze tego nie sprawdzałem ale mam nadzieję to bardzo
    niedługo zrobić. I myślę że się nie mylę, bo inaczej będzie wtopa ;). I
    oczywiście o tym napiszę.

    > Jeśli dobrze Ciebie zrozumiełem to Twoja rata kredytu aktualnie
    > pobierana jest z subkonta walutowego - CHF?

    tak

    > Automatycznie przelewasz (stałe zlecenie) kwote w PLN na rachunek CHF
    > czy robisz to ręcznie - mając na uwadze aktualny kurs walut

    Raczej będę to robil ręcznie (chyba że mi się po 10 latach znudzi, albo
    przestanie się opłacać - wtedy ustawię zlecenie stałe)

> [...]

    tak

    > Biorąc pod uwagę koszt przelewów walutowych doprowadziłoby to nas do

    To akurat zależy od kwoty którą spłacasz - słyszałem o kliencie który robi
    przelew CHF raz na kwartał, bo tak mu się opłaca.
    Zależy to także od tego, o ile taniej możesz kupić CHF-y gdzie indziej.
    Trzeba to po prostu policzyć. Waluty można kupić na przykład w
    walutyonline.pl albo http://www.akcenta.pl/. Albo kupować w kantorze -
    uwaga, CHF są egzotyczną walutą i może ich nie być.

    > Czy możliwe jest wpłacanie bezprowizyjne CHF w zagranicznym oddziale M.
    > na swoje konto?

    Nic mi o tym nie wiadomo.

    MichalL