  • 11. Data: 2003-07-11 22:37:58
    Temat: Re: Millennium - jak wyplacic?
    Od: "AG" <j...@m...pl>

    "gg 3485523" <m...@p...pl> wrote in message
    news:qjFPa.66602$1F6.967168@news.chello.at...

    > Użytkownik "AG" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

    > sie
    > rok
    > >

    > a procenty dostales ? :)
    > stary powierzasz jakiemus bankowi pieniadze i nawet nie zapoznales sie z
    > jego cennikiem i warunkami ? :)
    >
    > p.s. czy banki nie pobieraja prowizji od wypłat ?
    > wydaje mi sie ze sporo z nich teraz wlasnie pobiera taka oplata -
    ratuja
    > sie prowizjami ...

    I owszem pobieraja, ale zeby z lokat terminowych to nie slyszalem. Mam
    lokate w USD w PKO SA i avista rowniez i nigdy przy wyplacie tak z lokaty
    jak i avista nie musialem placic im prowizji od wyplaty.

  • 12. Data: 2003-07-12 01:19:45
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bemvcb$662$1@news.onet.pl>, Micha? 'Amra' Macierzy?ski wrote:

    > Swoja droga. Czy uwazasz, ze to ze strony banku OK, ze nie daje zadnej
    > mozliwosci bezprowizyjnej wyplaty twoich pieniedzy?

    Ja uwazam ze to OK. A ten wyrok co byl w sprawie wyplat zlotowek w
    oddziale BIGBG to czytalem z trwoga i smutkiem ze nie zyjemy jednak w
    wolnym kraju. A nad tym czy maja byc wyplaty w oddziale z prowizja czy
    bez, to niech glosuja klienci.

    Nogami.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 13. Data: 2003-07-12 01:54:01
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > oddziale BIGBG to czytalem z trwoga i smutkiem ze nie zyjemy jednak w
    > wolnym kraju. A nad tym czy maja byc wyplaty w oddziale z prowizja czy

    Wolny kraj też ma jakieś regulacje prawne i od biedy, do większości z nich
    można by się przyczepić, że jednak wolność ograniczają. W kraju gdzie są
    jakieś prawa antymomopolowe to kraty powinni wstawiać na ulicach, żeby ludzie
    mieli tę świadomość, że są zniewoleni.

    Klienci głosują nogami. Jestem dowodem, że niektórzy też przeciw Millenium.
    Oczywiście to żaden argument, podobnie jak odosobnione zdanie Miernika, że to
    co robi Millenium z nieswoją kasą jest OK.

    Zdanie jednostki to zdanie jednostki a wyrok sądu to jednak prawo jest.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 14. Data: 2003-07-12 06:27:21
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Miernik wrote:
> [...]
    > oddziale BIGBG to czytalem z trwoga i smutkiem ze nie zyjemy jednak
    > wolnym kraju. A nad tym czy maja byc wyplaty w oddziale z prowizja

    aach ok :)
    W takim razie w ktoruym momencie zmienilbys zdanie?
    Przy oplacie 10zl, 20zl, 50% wyplacanej gotowki?

    co do wyroku sadu - uzasadnienie czytales?
    Bank to cos wiecej niz prywanty biznes, a takie zachowanie podwaza
    zaufanie nie tylko do tego konkretnego banku co do calego sektora.

    Z podobnego wyroku (chodzilo o karty:

    "Banki sa instytucjami zaufania publicznego, tym bardziej razace sa
    wiec wszelkie przepisy znajdujace sie umowach bankowych, które
    naruszaja interes konsumentów i dobre obyczaje - mówi Alina Urban,
    rzecznik UOKiK. - Nasz urzad stale monitoruje umowy, jakie banki
    oferuja swoim klientów. Niestety, nieprawidlowosci sie zdarzaja,
    dlatego tym bardziej cieszy nas taki wyrok sadu - dodaje rzeczniczka."

    Co do glosowania nogami - zycze tego nie tylko temu ale i innym
    bankom. Zreszte ten w temacie ciagle jest obiektem informacji ze lada
    chwila bedzie sprzedawany.... I dobrze mu tak :)

  • 15. Data: 2003-07-12 09:40:14
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "calcium300mg" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Heh... nie odpowiadać, to jakiś fake... Amra, i niby nie zna prowizji
    > wszystkich banków w Polsce? :) no a zwłaszcza tych, z których
    > korzysta...

    Powiem Ci, że najpierw przeczytałem post, potem autora i własnym oczom
    wierzyć nie chciałem. :-)))

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 16. Data: 2003-07-12 11:40:59
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <beo9ha$6br$1@news.onet.pl>, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > aach ok :)
    > W takim razie w ktoruym momencie zmienilbys zdanie?
    > Przy oplacie 10zl, 20zl, 50% wyplacanej gotowki?

    W zadnym. Nawet 100% wyplacanej gotowki. Albo i 500%.
    Oczywiscie jezeli nie byloby tak od poczatku, to klient powinien byc
    powiadamiony jakis czas wczesniej by moc sobie bez tej oplaty zabrac
    swoja gotowke i rozwiazac umowe.

    BTW: mam konto w Millennium.

    > co do wyroku sadu - uzasadnienie czytales?

    Czytalem.
    http://www.skp.pl/img/biuletynosmy.htm

    Stek bzdur, jak to czytalem to zaczalem sie bac w jakim kraju zyje, bo
    takie uzasadnienia moznaby wymyslec pod dowolna dzialalnosc ktora sie
    komus nie podoba. To jest krok w strone totalitaryzmu.

    > Bank to cos wiecej niz prywanty biznes, a takie zachowanie podwaza
    > zaufanie nie tylko do tego konkretnego banku co do calego sektora.

    Bank ktory dziala zgodnie z obustronna umowa z klinetem, podwaza
    zaufanie... Ludzie, to jest smiechu warte. Gdzie to mozna zaskarzyc?

> [...]
    > wiec wszelkie przepisy znajdujace sie umowach bankowych, które
    > naruszaja interes konsumentów i dobre obyczaje - mówi Alina Urban,

    Obyczaje? Mam rozumiec ze oferta wszystkich bankow powinna byc podobna
    tak? Jak inni nie pobieraja oplat za wyplaty, to jeden tez nie moze bo
    by bylo niezgodnie z obyczajem.

    Przeciez w interesie klienta jest by oferta bankow byla jak
    najbardziej roznorodna. Dokladnie przeciwienstwo "zgodnosci z
    obyczajami".

    Jesli bank, przymuszony, zniesie oplaty od wyplat gotowkowych, to
    klienci tylko na tym straca:

    1) zwieksza sie kolejki w oddzialach, bo wiecej osob bedzie chcialo
    wyplacic gotowke, i ucierpia na tym klienci ktorzy wykonuja w
    oddziale jakies operacje ktore mozna wykonac tylko w oddziale i
    wybrali ten bank dlatego ze widzac oplate za wyplate gotowki w
    oddziale pomysleli: "O tu nie bedzie kolejek w odzialach".

    2) bank podniesie oplaty za inne uslugi, na przyklad podniesie oplate
    za prowadzenie rachunku

    Smiem twierdzic ze straci na takiej decyzji wladz wiekszosc
    klientow tego banku, bo przeciez wybrali ten bank, znali wczesniej
    tabele oplat i prowizji, to znaczy ze nie zamierzali wyplacac
    raczej gotowki w oddziale. Gdyby zamierzali to wybrali by inny
    bank.

    Straca, bo zostana podniesione inne oplaty, a w zamian nic nie
    zyskaja. Zyska tylko jakas jedna wariatka C.K. i moze kilka jej
    podobnych, ktora zamiast wybrac sobie jeden z kilkudziesieciu
    innych bankow, jak jej sie Tabela Oplat i Prowizji nie podoba,
    zwraca sie do wladz o zakazanie takiej tabeli oplat i prowizji. To
    jest krok w strone co najmniej komunizmu.

    > rzecznik UOKiK. - Nasz urzad stale monitoruje umowy, jakie banki
    > oferuja swoim klientów. Niestety, nieprawidlowosci sie zdarzaja,
    > dlatego tym bardziej cieszy nas taki wyrok sadu - dodaje rzeczniczka."

    A mnie martwi.

    Moze urzad powinien tez sie przyczepic do mBanku, a moze nawet go
    zamknac? Przeciez klient tez nie moze wyplacic swojej gotowki w
    okienku za darmo. Gorzej - w ogole nie moze jej wyplacic w okienku.

    Wytlumacz mi jaki bylby z takiego wyroku pozytek dla konsumenta?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    Programming today is a race between software engineers striving to build bigger

  • 17. Data: 2003-07-12 13:02:34
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    sie
    > skonczyly? Ano musialem zaplacic prowizje za wyplate $$$ z kasy w ktorej

    Dziwne, jak jeszcze byly DM, to mialem lokate 3mc na 1000DM i przy jej
    likwidacji nie pobrali mi zadnej prowizji. Za to te pare "fenigow", ktore
    zostawilem na rachunku, bo nie mieli takich drobnych w kasie, podczas
    przechodzenia na Euro zamienili na zlotowki po swoim beznadziejnym kursie.
    Rachunek ze stanem zerowym przekonwertowali na Euro. I to byla chamowa - ale
    mi sie nie chcialo walczyc.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 18. Data: 2003-07-12 14:00:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 12 Jul 2003 13:40:59 +0200, Miernik <m...@c...pl> napisał:

    > BTW: mam konto w Millennium.

    Lacze sie z Toba w bolu :-)

    > Bank ktory dziala zgodnie z obustronna umowa z klinetem, podwaza
    > zaufanie... Ludzie, to jest smiechu warte. Gdzie to mozna zaskarzyc?

    Kory bank gwarantuje Ci, ze zmiany w oplatach poda z JAKIMKOLWIEK
    wyprzedzeniem??

    > Moze urzad powinien tez sie przyczepic do mBanku, a moze nawet go
    > zamknac? Przeciez klient tez nie moze wyplacic swojej gotowki w okienku
    > za darmo. Gorzej - w ogole nie moze jej wyplacic w okienku.

    W tym konkretnym orzeczeniu chodzi o to, ze w Millennium W OGOLE nie mozesz
    wyplacic gotowki bez oplaty! Jedyny bank, ktory charguje klienta za
    podejscie do wlasnego bankomatu....

    M.

  • 19. Data: 2003-07-12 14:47:40
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie jezeli nie byloby tak od poczatku, to klient powinien byc
    > powiadamiony jakis czas wczesniej by moc sobie bez tej oplaty zabrac

    100% opłaty oznacza, że dajesz bankowi kasę a on Ci jej nie oddaje. To może
    umówisz się tak ze mną, skoro to jest dla Ciebie OK?

    > Stek bzdur, jak to czytalem to zaczalem sie bac w jakim kraju zyje, bo
    > takie uzasadnienia moznaby wymyslec pod dowolna dzialalnosc ktora sie
    > komus nie podoba. To jest krok w strone totalitaryzmu.

    Nie. To krok w stronę uznania praw konsumentów, dla których rozwiązywanie
    umowy z bankiem po tym jak jednostronnie zmieni on TOiP - to spory kłopot,
    obciążenie czasowe etc.

    > Bank ktory dziala zgodnie z obustronna umowa z klinetem, podwaza
    > zaufanie... Ludzie, to jest smiechu warte. Gdzie to mozna zaskarzyc?

    Co to znaczy obustronna umowa w świetle jednostronnej zmiany TOiP?
    Millenium robi to dość często.

    > Obyczaje? Mam rozumiec ze oferta wszystkich bankow powinna byc podobna
    > tak? Jak inni nie pobieraja oplat za wyplaty, to jeden tez nie moze bo
    > by bylo niezgodnie z obyczajem.

    Oferta każdego z banków powinna być uczciwa na tyle, żeby interesy
    konsumentów nie były naruszane. Poza Millenium prawie wszystkie banki sobie z
    tym jakoś radzą...

    > Przeciez w interesie klienta jest by oferta bankow byla jak
    > najbardziej roznorodna. Dokladnie przeciwienstwo "zgodnosci z
    > obyczajami".

    Mylisz obyczaj ze zwyczajem. Obyczaje banków przez to, że muszą być uczciwe -
    muszą być podobne. I są. Rachunek to rachunek, VE to VE itd. To są
    fundamenty. Zwyczaje mogą się różnić.

    > Jesli bank, przymuszony, zniesie oplaty od wyplat gotowkowych, to
    > klienci tylko na tym straca: (ciach).

    Oczywiście. Klienci zawsze stracą jak bank zechce trochę pomanipulować w
    TOiP, zmienić dobre obyczaje na swoje obyczaje itd. Nie wiem tylko czy
    pretekst wyroku sądowego jest im do czegokolwiek potrzebny.

    I jeszcze jedno a'propos tego wyroku. Nie wiem czy zwróciliscie uwagę, że
    podczas tego procesu osią argumentacji BIG było, że on płaci odsetki a
    klienci prowizje i to jest OK.
    A dzis Mille juz nie płaci odsetek a prowizje bierze i to też jest OK wg tego
    banku.
    Po raz kolejny wyrażę swój sąd, że Millenium to najgorszy bank w Polsce. Nie
    z punktu widzenia TOiP, co przyjąłem już do wiadomości, tylko jako bank
    systematycznie psujący przyjazność systemu bankowego w Polsce klientom.
    Prowizje za wypłaty we własnych bankomatach, zerowe oprocentowanie ROR - to
    są dobre przykłady na poparcie mojej tezy, choć za całkowicie udowodnioną jej
    jeszcze nie uważam. Zobaczymy co przyniesie życie.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 20. Data: 2003-07-12 16:10:21
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bep72c$4se$1@inews.gazeta.pl>, Szymon Bzoma wrote:

    > 100% op?aty oznacza, ?e dajesz bankowi kas? a on Ci jej nie oddaje. To mo?e
    > umówisz si? tak ze mn?, skoro to jest dla Ciebie OK?

    Spoko. Umawiam sie z Toba ze JEZELI cos Ci wplace, to za zwrot
    pobierasz 100% prowizji.

    Mam kolejne konto do kolekcji :)
    Na razie nic na nie nie wplacam, ale kto wie?

    > Nie. To krok w stron? uznania praw konsumentów, dla których rozwi?zywanie
    > umowy z bankiem po tym jak jednostronnie zmieni on TOiP - to spory k?opot,
    > obci??enie czasowe etc.

    No to wszyscy znajomi klienta ktoremu sie nowy TOiP nie spodobal nie
    zaloza sobie juz nigdy konta w Millennium. I na grupe mozna napisac:
    ludzie nie zakladajcie konta w millennium jak nie chcecie by wam
    zmieniano TOiP.

    I to sa jedyne dopuszczalne kary za takie postepowanie banku.

    > Co to znaczy obustronna umowa w ?wietle jednostronnej zmiany TOiP?
    > Millenium robi to do?ae cz?sto.

    No przeciez w umowie jest zawarte ze Bank moze zmieniac TOiP i klient
    moze sie na to zgodzic, lub nie (wtedy rozwiazuje sie umowe).

    > Oferta ka?dego z banków powinna byae uczciwa na tyle, ?eby interesy
    > konsumentów nie by?y naruszane. Poza Millenium prawie wszystkie banki sobie z
    > tym jako? radz?...

    Tylko klienci banku maja prawo decydowac co jest dla nich dobre, a nie
    jakas odgorna wladza za nich. Taki system gdzie odgorna wladza
    decyduje co jest dla mnie dobre juz byl. Ja nie chce powrotu.

    > Mylisz obyczaj ze zwyczajem. Obyczaje banków przez to, ?e musz? byae uczciwe -
    > musz? byae podobne. I s?. Rachunek to rachunek, VE to VE itd. To s?
    > fundamenty. Zwyczaje mog? si? ró?niae.

    Uczciwe = podobne?

    Dosc dziwna teoria.

    Wg mnie im wieksza roznorodnosc tym lepiej dla klienta.

    > Po raz kolejny wyra?? swój s?d, ?e Millenium to najgorszy bank w
    > Polsce. Nie z punktu widzenia TOiP, co przyj??em ju? do wiadomo?ci, tylko jako bank

    > systematycznie psuj?cy przyjazno?ae systemu bankowego w Polsce klientom.
    > Prowizje za wyp?aty we w?asnych bankomatach, zerowe oprocentowanie ROR - to
    > s? dobre przyk?ady na poparcie mojej tezy, choae za ca?kowicie udowodnion? jej
    > jeszcze nie uwa?am. Zobaczymy co przyniesie ?ycie.

    Zaprzeczasz samemu sobie w tym akapicie. Najpierw piszesz ze "Nie
    z punktu widzenia TOiP" a nizej podajesz przyklady tylko dotyczace
    TOiP.

    A ja za "najgorsze" uwazam banki ktorych karty nie sa online polaczone
    z rachunkiem, a trzeci Elixir przychodzacy jest ksiegowany nastepnego
    dnia rano. Zdarzaja sie tez takie kwiatki jak ING, ze zeby przelew
    wyszedl z banku danego dnia, trzeba go zlozyc przez 8:00 rano, czyli
    jak ktos operacje robi w oddziale to praktycznie poprzedniego. Tak
    jest w ING z wyjatkiem rachynkow dla firm, i wyzszych taryf rachunkow
    osobistych.

    Oczywiscie nie nakazal bym zmian tym bankom, niech zaglosuja klienci.

    A z takiej TOiP jaka jest w millennium wielu ludzi jest bardzo
    zadowolonych, i po co ich "uszczesliwiac" na sile? W ten sposob mozna
    tylko zaszkodzic klinetom, bo bankowi to nie sadze - on i tak wyjdzie
    na swoje podnoszac inne oplaty. A klienci straca taki model oplat jaki
    im odpowiadal.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    No Iraq war http://www.globalexchange.org/campaigns/iraq/invadeI
    raq082702.html
    Please call the White House +1-202-456-1111 or fax +1-202-456-2461 and say no!