    From: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mbank raz jeszcze [troche długie]
    Date: Thu, 18 Mar 2004 15:10:16 +0100

    kroul napisał:

    (...)
    > Mianowicie zgubil mi sie moj identyfikator do mbanku, ten do logowania w
    (...)

    A ja mam zupełnie odmienne od Twoich wnioski: IMHO bardzo dobrze
    zrobili, że nie podano Ci numeru identyfikatora. Pomijam fakt, że jest
    to pewnie sprawą ich wewnętrznych przepisów dot. bezpieczeństwa. Skoro
    bowiem instytucja, której powierzasz swoje pieniądze ściśle,
    bezwarunkowo przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa powinieneś się
    raczej z tego powodu cieszyć, niż denerwować. No bo nie wkurzyłbyś się,
    gdyby się któregoś dnia okazało, że "w drodze wyjątku" komuś innemu
    podano ID do Twojego konta?
    Uważam, że lepiej jest, aby w takich przypadkach wypytywano osobę
    dzwoniącą o _wszystkie_ dane, aniżeli tylko o kilka z nich. Wiadomo, że
    nazwisko, nr PESEL czy NIP, adres itd. stosunkowo łatwo jest wziąć
    skądkolwiek (podajesz je na umowie choćby kupując telefon kom.). A im
    więcej takich szczegółowych informacji przy weryfikacji, tym mniejsze
    prawdopodobieństwo, że ktoś mógłby podszyć się pod Ciebie.
    Osobiście mB miałby u mnie za takie postępowanie plusa. Żal możesz mieć
    co najwyżej do siebie samego, że wyrzucasz/ gubisz ważne dokumenty
    (umowę).

    Pzdr
    PWZ