  • 71. Data: 2010-02-03 00:59:57
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Podejrzewam, że wspomniany z jednym poprzednich postów kretyn to nic innego
    > jak rasowy produkt wszechobecnej w mediach głupoty i nieznajomości
    > tematu.

    A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
    zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
    (kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 72. Data: 2010-02-03 08:03:56
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3wryv16cy.fsf@intrepid.localdomain

    > A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
    > zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
    > (kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

    Jeżeli mnie pamięć nie myli to RobertS opisywał na grupie przypadek, że w
    jakiejś knajpce przyjmowali tylko wypukłe karty kredytowe (czy coś w ten
    deseń).

  • 73. Data: 2010-02-03 08:35:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Moze umiec, w wielu krajach sa na nich wlasciwe napisy.

    Nie spotkałem...

    MJ

  • 74. Data: 2010-02-03 08:37:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
    > (kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

    Szwejk, Kompania Piwna...

    Wymagają kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługują czytnikiem
    paska. "Kierownik tak kazał".

    MJ

  • 75. Data: 2010-02-03 11:34:55
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 2 Lut, 15:45, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    > druga opcja to taka, że chce być bardzo
    > "amerykański" a tam przecież, Panie, tylko kredytową :D

    Ha ha ha... I oczywiscie wszyscy nosimy kowbojskie kapelusze i mamy
    plastikowe flamingi przed domem. Oczywiscie na kredyt. Oczywiscie z
    karty.

    Ale teoria prawdopodobna, kto wie co sobie wlasciciel wymyslil. Moze
    tez utrwalilo mu sie ze kiedys musial dlugo czekac na autoryzacje
    plaskiej karty gosci i sie zniechecil?

    Co do roznic w prowizji, ponizej link do pliku ze strony MC ze
    szczegolowym opisem oplat i prowizji, z podzialem na karty
    amerykanskie i pozostale. Kredytowe, debetowe, MasterCard, MC World,
    MC World Elite, Maestro, MasterCard Electronic...

    123 strony tego dobrego. Jezeli ktos z Was przebrnie, to prosze sie
    podzielic wiedza na grupie!

    http://www.mastercard.com/us/merchant/pdf/MasterCard
    _Interchange_Rates_and_Criteria.pdf

  • 76. Data: 2010-02-03 12:07:43
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    d.googlegroups.com

    [ciach]

    Aaaaaaaaaaaaaaa! Ty żyjesz! Net do Guantanamo podciągnęli czy jak? ;)

  • 77. Data: 2010-02-03 14:47:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal_Ko pisze:

    > Reasumując, żeby skontrować Twoje spostrzeżenia: z moich doświadczeń,
    > jako dość aktywnego ale jednak typowego turysty (jak już gdzieś jadę to
    > oglądam raczej te popularniejsze miejsca) europejskiego wynika, że karta
    > wypukła jest absolutnie niekonieczna i wszędzie gdzie akceptowano karty,
    > te płaskie rówineż działały.

    Wyjątek: wypożyczalnie samochodów. Wszystkie. :-(

    --
    MiCHA

  • 78. Data: 2010-02-03 14:52:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal_Ko pisze:

    > No tak, ale to jakieś niszowe skrajne przypadki (np. Jeff's :D ), gdzie
    > kretyn- niedouk- właściciel sobie zażyczył "wyłącznie kredytowe" (w jego
    > mniemaniu: wypukłe, co oznacza, że płaska kredytówka nie jest goda za to
    > wypukła debetówka jak najbardziej), bo któryś zwój mózgowy nie
    > kontaktuje :)

    A żeby było śmieszniej - akceptują tam mojego Dinersa, mimo że to ani
    kredytowa, ani debetowa... No, ale przecież wypukła jest! :-)

    --
    MiCHA

  • 79. Data: 2010-02-03 15:18:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Szwejk, Kompania Piwna...
    >
    > Wymagają kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługują czytnikiem
    > paska. "Kierownik tak kazał".

    A jednak... Ciekawe co by maszyna napisala jakby jednak dac plaska karte
    (z odpowiednim napiwkiem, zeby zdanie kierownika zmniejszylo swoje
    znaczenie).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 80. Data: 2010-02-03 20:41:43
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Wyjątek: wypożyczalnie samochodów. Wszystkie. :-(

    Pozwolisz, że się nie zgodzę... kartą płaską da się pożyczyć samochód,
    ale zakładają wtedy dość sporą blokadę (no i trzeba na to mieć kasę na
    ROR)... Z doświadczenia kilku dobrych, nie bujających znajomych (a w
    dodatku mam dowody: brak u nich kart wypukłych oraz zdjęcia z pożyczonym
    autem) :D

    Miejsce akcji: Francja, Hiszpania.

    Temat pociągnąłem i obsługa wypożyczalni wyraźnie zachęcała to karty
    wypukłej, bo wtedy nie zakładaliby tak wysokiej blokady. Na płaską się
    zgodzili pod warunkiem blokady wyższej.

    To samo można znaleźć w opisach wypożyczalni, szperając po google.
    http://ask.metafilter.com/76346/Is-there-a-way-to-re
    nt-a-car-without-a-credit-card

    Dyskusja z 2007 roku- a od wtedy, jak wiemy, sporo się zmieniło.

    http://www.e-zrentacar.com/blog/index.php/tag/debit-
    card/

    Poza tym- co mi kto zrobi, jak rezerwację zrobie przez net (karta płaską
    która oczywiście w necie działa- mbank) i zapłacę resztę przy zdaniu
    samochodu również płaską (to od zawsze było możliwe)? :)

    --
    Michał