  • 1. Data: 2010-06-04 12:22:42
    Temat: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: MK <m...@i...pl>

    Juz dawno zaden bank nie wkurzyl mnie do tego stopnia zeby sie tak zle
    o nim wypowiadac, ale Alior przekroczyl granice mojej tolerancji. Otoz
    jak pisalem tu juz kilkukrotnie w ciagu 7m-cznej wspolpracy z nimi
    zstalem zmuszony do 2-krotnego zlozenia reklamacji. Wlasnie przyszla
    odpowiedz na piewsza z nich, po ponad 3m-cach od jej zlozenia.
    Reklamacja dotyczyla naliczenia prowizji i odsetek. W przypadku
    prowizji bank wyjasnil wszystko i jest ok, dotyczyla przelewu i
    zostala pomniejszona o cashback, z wyciagu w zaden sposob to nie
    wynika. Co do odsetek to przesadzili, napisali, ze slusznie naliczyli
    odsetki, bo splaty dokonalem 29 a nie 28. Problem w tym, ze dokonalem
    splaty w terminie, a cwaniacki Alior zaksiegowal nastepnego dnia. Na
    swojej stronie nawet pisza, ze trzecia sesje ksieguja nastepnago dnia,
    sa banki ktore tez ksieguja nastepnego dnia, ale z data waluty, Alior
    jest tu wyjatkiem.
    Smialem sie jak zmieniali TOiP i publikowali ze wsteczna data, ale jak
    widac nie nauczyli sie niczego, wiec bedzie trzeba poprosic UOKiK zeby
    sie zainteresowal ta instytucja zaufania publicznego :).
    Szkoda troche, ze musze tracic czas na przygotowanie odpowiedzi, ale
    czasami trzeba sie poswiecic dla dobra ludzkosci ;).

    To juz drugi bank, z ktorym bede odradzal utrzymywac kontakty, ale
    pierwszy, o ktorym z czystym sumieniem moge powiedziec 'naciagacz'.

    MK

  • 2. Data: 2010-06-04 14:00:57
    Temat: Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 4 Cze, 14:22, MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > To juz drugi bank, z ktorym bede odradzal utrzymywac kontakty, ale
    > pierwszy, o ktorym z czystym sumieniem moge powiedziec 'naciagacz'.

    Po rocznym okresie promocji i uśmiechów zaczyna się okres realnej
    oferty.
    Czymś trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
    darmo nie są.

  • 3. Data: 2010-06-05 09:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Po rocznym okresie promocji i uśmiechów zaczyna się okres realnej
    > oferty.
    > Czymś trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
    > darmo nie są.

    rozumiem ze to konstatacja smutnej rzeczywistosci a nie pochwala i
    zrozumienie działan?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 4. Data: 2010-06-05 15:35:34
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    W dniu 2010-06-04 16:00, krzysztof_krawczyk<!>gazeta.pl pisze:
    > Po rocznym okresie promocji i uśmiechów zaczyna się okres realnej
    > oferty. Czymś trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
    > darmo nie są.

    Podobnie w BGŻ. Było bezpłatne konto internetowe z bezpłatnymi
    przelewami, ale już nie ma...

    K.

  • 5. Data: 2010-06-05 17:37:57
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > rozumiem ze to konstatacja smutnej rzeczywistosci a nie pochwala i
    > zrozumienie działan?

    Intencje prawidłowo odczytane :)

  • 6. Data: 2010-06-05 18:57:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:
> [...]
    > zstalem zmuszony do 2-krotnego zlozenia reklamacji. Wlasnie przyszla
    > odpowiedz na piewsza z nich, po ponad 3m-cach od jej zlozenia.

    E tam. Ja czekam już 453 dni aż rozpatrzą moją. :-)

    > Co do odsetek to przesadzili, napisali, ze slusznie naliczyli
    > odsetki, bo splaty dokonalem 29 a nie 28. Problem w tym, ze dokonalem
    > splaty w terminie, a cwaniacki Alior zaksiegowal nastepnego dnia.

    Śmiem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałeś spłaty w terminie.
    Terminem spełnienia świadczenia jest data zaksięgowania środków na
    koncie docelowym. Twoim obowiązkiem jest wykonanie przelewu z takim
    wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

    > Na swojej stronie nawet pisza, ze trzecia sesje ksieguja nastepnago
    > dnia,

    No to tym bardziej nie masz racji.

    Zresztą "oficjalnie" przelewy eliksir mają 2 dni robocze (a może nawet
    trzy? nie jestem pewien...) na dotarcie do beneficjenta. Zatem przelew
    wykonany w jednym banku 28-go, wcale nie musi być zaksięgowany w drugim
    28, ani nawet nie musi być 29.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-06-05 19:40:21
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 5 Cze, 20:57, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > trzy? nie jestem pewien...) na dotarcie do beneficjenta. Zatem przelew
    > wykonany w jednym banku 28-go, wcale nie musi być zaksięgowany w drugim

    Bzdury piszesz. Nie jest wazne ksiegowanie pieniedzy na koncie
    klienta, ale przekazanie ich do dyspozycji banku. Pieniadze byly w
    dyzpozycji Aliora i mogl je wykorzystac w dowolny sposob. Nie wiem
    skad wziales te oficjalne 2 dni robocze, ale ja sie nigdzie z tym nie
    spotkalem, moze ze SKOKow albo BS tak chodzi, bo musza to przepuscic
    przez centrale. Alior nie ma racji i bedzie musial sie kajac :).

    MK

  • 8. Data: 2010-06-05 19:57:30
    Temat: [OT]Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > spotkalem, moze ze SKOKow albo BS tak chodzi, bo musza to przepuscic
    > przez centrale. Alior nie ma racji i bedzie musial sie kajac :).

    zostaw w spokoju bs-y, jesli nie wiesz, jak dzialaja
    nie przepuszczaja niczego "przez centrale", poniewaz podobnie jak inne banki
    korzystaja z systemow terminalowych i kazda operacja wykonywana jest od razu
    "w centrali"
    wykonujac przelew z banku niespoldzielczego przed osma rano dostaje z bs-u
    sesemesa o wplywie miedzy 11, a 12 tego samego dnia
    nawiazujac do Twojego przypadku sa lepsze od aliora, bo ostatniej sesji nie
    ksieguja nastepnego dnia, ale od razu

  • 9. Data: 2010-06-05 20:43:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-05 21:40, MK pisze:

> [...]
    > spotkalem, moze ze SKOKow albo BS tak chodzi, bo musza to przepuscic
    > przez centrale. Alior nie ma racji i bedzie musial sie kajac :).

    Dzwoniłam jakieś 2 m-ce temu do oddziału ING Banku, bo mi jeszcze
    pieniądze nie wpłynęły na konto. Poinformowano mnie, że jak pieniędze
    wpływają do Banku to automatycznie są zaksięgowane, robi to system. Nie
    ma żadnych pań księgowych, które to robią.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-06-05 21:14:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-05 22:43, Animka pisze:
> [...]
    > wpływają do Banku to automatycznie są zaksięgowane, robi to system. Nie
    > ma żadnych pań księgowych, które to robią.

    Tak jest ale pomimo, że np. pieniądze do banku wpływają o jakiejś tam
    godzinie, to automat księguje je (pojawiają się na koncie klienta)
    dopiero dnia następnego.

    Ja zawsze miałem z tym problem w ING, bo przelew wysyłany do ING np. w
    poniedziałek był dostępny w ING dopiero w środę.

    --
    Mithos