  • Data: 2013-06-03 20:09:12
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-03 12:44, Wojciech Bancer napisał(a):
    > Tu jest to wyjaśnione dość łopatologicznie:
    > http://www.nbportal.pl/pl/np/animacje/prezentacje/sy
    stem_bankowy/mechanizm-kreacji
    > Nie ma magicznego dodawania sobie zer w systemie komputerowym.

    Nie ma. Oczywiście, że nie ma nic magicznego w kreacji przez banki. Jednak
    kredytobiorcy nie przynoszą już bankom w formie odsetek pieniędzy wykreowanych,
    lecz prawdziwe, rzeczywiście istniejące, które muszą zarobić i oddać bankom
    w zasadzie nie wiadomo za co, no nie, wiadomo. Za to, że przyjmują i wydają
    pieniądze. Że klient może kupić i kupuje ten rower, motor, samochód, mieszkanie,
    na które nie byłoby go stać bez tego kredytu. Ok. To rozumiem.

    Ale: system bankowy dostał 1000 prawdziwych złotych. I płaci deponentowi 4% za tę
    lokatę. Ale odsetki przyjmuje już od tych prawie 28 tysięcy wykreowanych (czyli
    automagicznie jednak dopisano odpowiednią "liczbę zer"). Och, zaledwie 3,9%,
    ale to tej całej kwoty wykreowanej.

    Pytam więc: dlaczego bank ma do tego prawo? Dlaczego nie ja? System bankowy
    jest "masowo" obowiązkowy. Grupowicze p.b.b może umieliby sobie poradzić
    bez systemu bankowego i często sobie radzą, ale ta szara masa używa go i już.
    Masowo.

    Zapewne czegoś nie rozumiem. Czego nie rozumiem? Czy ktoś może równie
    łopatologicznie mi to wyjaśnić, pls.
    --
    TrzyLinie