  • 11. Data: 2012-11-21 19:47:07
    Temat: Re: Lokaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konfabulator wrote:
    > Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

    Amen.

  • 12. Data: 2012-11-21 19:52:46
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-21 19:47, witek pisze:

    > Amen.

    Dopiszę, żeby się powtórzyło i podziękuję mojej "kobiecej" intuicji, że
    się w to nie dałem wdupić.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 13. Data: 2012-11-21 20:22:10
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-21 19:42, Konfabulator pisze:

    > Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/319365,zysk_
    z_polisolokaty_nie_podlega_pit.html

    A od kiedy zmienili przepisy w tej kwestii?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-11-21 20:26:43
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W dniu 2012-11-21 20:22, S pisze:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/319365,zysk_
    z_polisolokaty_nie_podlega_pit.html

    > A od kiedy zmienili przepisy w tej kwestii?

    Ale ty nie wykupujesz polisy tylko zakładasz lokatę. Dowodem na to,
    ze to lokata są gwarancje BFG. Polisę dostajesz w prezencie od banku i
    dlatego jest to twój przychód, który podlega opodatkowaniu.

  • 15. Data: 2012-11-21 20:27:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Konfabulator <k...@1...pl> writes:

    > Miał rację, bo jest jasna. Bank nie płaci podatku od polisy tylko Ty,
    > składka jest w całości Twoim dochodem, tak jak składka na
    > ubezpieczenia prywatne zdrowotne w firmach. Co ma tu być niejasne :-)

    Ale ta składka jest z odsetek od lokaty?
    Fiskus musiałby chyba udowodnić, że stawka składki jest dumpingowa?
    KJ

    Keyboard error press F1 continue

  • 16. Data: 2012-11-21 20:36:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    S wrote:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/319365,zysk_
    z_polisolokaty_nie_podlega_pit.html

    > A od kiedy zmienili przepisy w tej kwestii?

    Ale to jest artykuł mówiący o wypłacie z samej polisy a nie otrzymaniu
    jej w zamian za lokate.

    Wykup komuś polisę i zapytaj sie w US czy osoba, kótrej polisę wykupiłes
    musi zapłacić podatek.

  • 17. Data: 2012-11-21 20:37:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    wiatrak <w...@y...pl> writes:

> [...]
    > ze to lokata są gwarancje BFG. Polisę dostajesz w prezencie od banku i
    > dlatego jest to twój przychód, który podlega opodatkowaniu.

    No właśnie chyba nie w prezencie, tylko bank w twoim imieniu odsetkami z
    lokaty opłaca składkę. Ma ktoś umowę tego czegoś?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 18. Data: 2012-11-21 21:03:02
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 21.11.2012 o 19:42 Konfabulator <k...@1...pl> pisze:

    > Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

    od polisy? a nie od tego, co ew. uda się zarobić na polisie?
    wg mnie jeśli wkładasz np. 1000 zł, przy wykupie polisy robi się z tego
    1100 zł, to od 100 zł jest 19% podatku, ale jeśli z 1000 zł robi się 900,
    to przy wykupie podatku już się nie płaci.
    [sas]

  • 19. Data: 2012-11-21 21:03:11
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Nie odsetkami. Odsetkami z lokaty to płacisz bankowi opłatę za przystąpienie do
    ubezpieczenia. To nie o to chodzi. Chodzi o składkę ubezpieczenia grupowego, które
    bank wykupuje dla Ciebie z pieniędzy na lokacie.

    A tego kto wklejał link, że zysk z polisolokaty jest zwolniony z podatku to
    podziwiam, że nic nie zrozumiał z raptem 4 zdań.

    Podatek nie jest od zysku z polisolokaty tylko od składki wpłaconej na ubezpieczenie
    przez bank!

    Bo tu jest taka inżynieria, niby dobra dla klienta, czyli kupuje się lokatę i jest
    BFG, ale polisę kupuje nam bank, a nie my i tu powstaje obowiązek podatkowy.

  • 20. Data: 2012-11-21 21:04:59
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Kolejny nic nie zrozumiał. Od ZYSKU z polisy nie ma podatku. Podatek jest od polisy,
    bo nie kupujesz jej Ty, jak w normalnej polisolokacie, tylko BANK, a wtedy jest
    podatek od tego, że ktoś Ci ją wykupił.