  • 1. Data: 2002-06-05 14:34:19
    Temat: Lista niesolidnych klientów - jak się wypisać?
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym prosić o radę w następującej sprawie. Jak wszyscy wiedzą instnieje
    (niejedna) miedzybankowa baza "klientów niesolidnych" do ktorej kazdy bank dopisuje
    osoby ktore np. zalegają z kredytami. Mnie osobiscie udało się również trafić do
    takiej bazy poprzez BGŻ, gdzie przez dłuższy czas zalegałem ze spłatą kredytu.
    Jakieś trzy miesące temu uregulowałem całość zadłużenia i teraz staram się o
    wypisanie z tej bazy. Niestety otrzymałem w BGŻcie informację, że bank ma 2 lata od
    czasu uregulowania zadłużenia na wypisanie mnie z rejestru.
    W związku z tym mam pytanie:
    1. Jakimi przepisami są regulowane takie sprawy, gdzie można o tym przeczytać?
    2. W jaki sposób wyegzekwować wypis z takiego rejestru i czy rzeczywiście bank ma na
    to 2 lata?
    Będę bardzo wdzięczny za radę.
    Pozdrawiam
    Canis Lupus

  • 2. Data: 2002-06-05 15:47:31
    Temat: Re: Lista niesolidnych klientów - jak się wypisać?
    Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl>

    c...@p...onet.pl wrote:

    > W związku z tym mam pytanie:

    > 2. W jaki sposób wyegzekwować wypis z takiego rejestru i czy rzeczywiście bank ma
    na to 2 lata?

    ZTCP, za dwa lata Twoje nazwisko zniknie z rejestru. Jeżeli chcesz coś zrobić
    wcześniej, to możesz wyciągnąć z banku zaświadczenie o tym, że nie zalegasz już u
    nich z kasą. U niektórych kredytodawców to może wystrczyć.

    --
    Konrad Bagiński
    "Największym wynalazkiem jest piwo. Koło jest drugie, ale ono nie smakuje

  • 3. Data: 2002-06-05 18:06:33
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    >Jeżeli chcesz coś zrobić wcześniej, to możesz wyciągnąć z banku
    zaświadczenie o tym, że nie zalegasz już u >nich z kasą. U niektórych
    kredytodawców to może wystrczyć.

    oj chyba to nie jest tak. z tego co wiem, jak splacisz te przeterminowana
    naleznosc, to taka informacja idzie do bazy i przez 2 lata siedzi ze w takim
    banku byle zadluzony i tego dnia splaciles. nie da sie z tego wypisac...

  • 4. Data: 2002-06-05 19:05:24
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    No bo szczerze mówiąc, to jesteś właśnie niesolidnym klientem - i to że
    spłaciłeś zadłużenie tego nie zmienia.

    Gdybyś go nie spłacił, to wtedy byłby to przypadek oszustwa, a tak to jest
    to właśnie przypadek niesolidności