  • 1. Data: 2002-11-01 23:11:24
    Temat: Liczby kontrolne
    Od: "tompus" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czego, tak w zasadzie, dotyczą liczby kontrolne? Zawsze myślałem, że całego
    numeru rachunku jako zabezpieczenie przed literówką - czy raczej cyfrówką
    :), jednakże teraz Inteligo każe zmienić mi nie tylko numer identyfikujący
    bank, ale także liczby kontrolne - było 11, jest 50. Co więcej, system
    kontrolujący poprawność rachunku w mBanku nie ma żadnych zastrzeżeń co do
    jego poprawności. Czy zatem pierwsze dwie cyfry dotyczą tylko ośmiu
    następnych?

    --
    Pzdr.
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-11-01 23:29:29
    Temat: Re: Liczby kontrolne
    Od: s...@p...onet.pl

    To po prostu przdłużony numer rozliczeniowy w nowym formacie(10 zamiast 8
    cyfr). Jeżeli Inteligo zmienia tzw.stary numer rozliczeniowy to zmienia się
    format rachunku i dlatego dokonują zmiany cyfry kontrolnej. Dla naszego KIR-u
    to i tak żadna różnica na tą chwilę, ponieważ nie jest tam brana pod uwagę
    poprawność cyfry kontrolej(będzię od 1.01.2003).Dopiero bank beneficjenta po
    otrzymaniu przelewu sprawdza jej poprawność i akceptuje albo odrzuca przelew.
    Dlatego system mbanku nie na zastrzeżeń, bo tzw.numer rozliczeniowy(8) jest OK
    + zgadza się format rachunku(algorytm).

    Cześć

  • 3. Data: 2002-11-02 00:02:19
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Nov 2002 00:11:24 +0100,
    osoba podpisana: tompus <t...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Witam,

    [..]
    > jego poprawności. Czy zatem pierwsze dwie cyfry dotyczą tylko ośmiu
    > następnych?
    Nie.

    KJ

    --
    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 4. Data: 2002-11-02 00:42:47
    Od: "tompus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    się
    > format rachunku i dlatego dokonują zmiany cyfry kontrolnej.

    Dzięki za odpowiedź. Dodam tylko, że dowiedziałem się (dzięki programikowi
    do obliczania cyfr kontrolnych), że Inteligo tak kalkuluje n-ry rachunków,
    aby cyfry kontrolne wyniosły 11 - a z tego wynika, że po zmianie numeru
    rozliczeniowego banku po prostu zmieni się ich wartość na 50.

    --
    Pzdr
    Wojtek

  • 5. Data: 2002-11-02 01:40:29
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 2 Nov 2002 01:42:47 +0100, "tompus" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >aby cyfry kontrolne wyniosły 11 - a z tego wynika, że po zmianie numeru
    >rozliczeniowego banku po prostu zmieni się ich wartość na 50.

    Jest dokladnie tak, jak napisales, natomiast musze odniesc sie do
    postu, na ktory odpowiadasz.

> [...]
    > bo tzw.numer rozliczeniowy(8) jest OK + zgadza się format rachunku(algorytm).

    Nie masz racji.
    Obecnie kazdy bank w tabeli bankow w KIR ma przypisana okreslona
    wartosc, jesli chodzi o IBAN (NRB):
    0 - bank nie ma rachunkow w formacie IBAN
    1 - bank prowadzi rachunki w formacie IBAN, ale akceptuje rowniez
    przelewy na rachunki w starym formacie
    2 - bank akceptuje tylko i wylacznie przelewy na rachunki w formacie
    IBAN.

    Jesli dla danego banku wartosc IBAN=2 (np. Inteligo, mBank, Multibank)
    wowczas juz bank wysylajacy przelew sprawdza poprawnosc numeru - w tym
    oczywiscie rowniez liczbe kontrolna.

    PGR

  • 6. Data: 2002-11-02 06:29:22
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:apv1lq$2oh$1@news2.tpi.pl, tompus wrote:

    > Czego, tak w zasadzie, dotyczą liczby kontrolne? Zawsze myślałem, że
    > całego numeru rachunku jako zabezpieczenie przed literówką - czy
    > raczej cyfrówką :)
    wlasnie tak

    > jednakże teraz Inteligo każe zmienić mi nie
    > tylko numer identyfikujący bank, ale także liczby kontrolne - było
    > 11, jest 50
    bo 8 cyfr sie zmienia - w stały sposób

    > Co więcej, system kontrolujący poprawność rachunku w
    > mBanku nie ma żadnych zastrzeżeń co do jego poprawności.
    no to znaczy, ze dobrze policzyli, ze teraz 50 (albo nawet zalozyli 50 i z
    lekka podmanipulowali druga czesc numeru oddzialu)

    > Czy zatem
    > pierwsze dwie cyfry dotyczą tylko ośmiu następnych?
    Nie, 24.

  • 7. Data: 2002-11-02 11:21:44
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@p...onet.pl:

> [...]
    > Dlatego system mbanku nie na zastrzeżeń, bo tzw.numer rozliczeniowy(8)
    > jest OK + zgadza się format rachunku(algorytm).

    Dodam tylko że cyfry kontrolne dotyczą całego numeru rachunku, ale ponieważ
    wcześniej było to zawsze 11 więc po zmianie numeru rozliczeniowego będzie
    to 50. Cyfra jedenaście i pięćdziesiąt są wyliczone z całego numeru
    rachunku! A poprawnośc sprawdza nie tylko bank odbiorcy, ale także bank
    nadawcy - przynajmniej te porządne :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 8. Data: 2002-11-02 17:30:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    g...@i...com (Piotr Gralak) writes:

    > Jesli dla danego banku wartosc IBAN=2 (np. Inteligo, mBank, Multibank)
    > wowczas juz bank wysylajacy przelew sprawdza poprawnosc numeru - w tym
    > oczywiscie rowniez liczbe kontrolna.

    Bank dluznika powinien sprawdzac poprawnosc kazdego numeru IBAN.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-11-04 18:37:12
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > przelewy na rachunki w starym formacie
    > 2 - bank akceptuje tylko i wylacznie przelewy na rachunki w formacie

    ja nie pisałem o formacie NRB2 i NRB(26), on już jest weryfikowany w banku
    nadawcy. Chodziło mi o 1 - ...
    Jeżeli już dbamy osczegóły to IBAN to nie to samo co NRB.

    Cześć

  • 10. Data: 2002-11-06 14:43:55
    Od: "Canapca" <m...@u...imapkt.pl>

    Taka ciekawostka:
    w nowym standarcie numerow rachunkow cyfry kontrole wyliczane sa algorytmem,
    ktory uwzglednia oprcz numeru rozliczeniowego banku oraz numeru rachunku
    rowniez kod kraju (Polski), czyli te cyfry kontrolne sa zgodne ze standartem
    IBAN.
    Druga ciekawostka:
    Numer rozliczeniowy banku rowniez zawiera cyfre (jedna) kontrolna (ostatnia
    zreszta)
    Algorytmy sprawdzajace poprawnosc sa bardzo proste i banki powinny sprawdzac
    je kiedy tylko moga (w szczegolnosci jezeli podaje sie numer rachunku w
    nowym standarcie)

    w sumie bank moze umiescic rowniez cyfre kontrolna w samym nuerze rachunku -
    w koncu ma mnostwo cyfr do zagospodarowania (-:

    canapca