  • Data: 2006-04-10 10:11:17
    Temat: Re: LPR chce przyjęcia przez sejm uchwały przeciw EURO !
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > UZASADNIENIE
    > Suwerenność monetarna daje prawo polskiej władzy ustawodawczej do określenia
    > celów Polskiego Banku Centralnego, instrumentów jego polityki oraz sposobu
    > usytuowania polskiej władzy monetarnej w strukturze organów władzy państwowej.

    Chwila czegoś tu nie rozumię:
    1. suwerenność monetarna to nie to samo so suwerenność walutowa,
    czy tak?
    2. cele EBC o NBP rzeczywiście mogą się różnić przy zachowaniu
    niezależności od wymagań traktatowych i chyba o to chodzi, czy tak?

    > Wprowadzenie euro traktować trzeba jako ważny krok na drodze do budowy
    > Federalnego Państwa Europejskiego, która może odbywać się tylko i wyłącznie na
    > gruzach państw narodowych. W tym sensie należy stwierdzić, iż ewentualna
    > likwidacja polskiego złotego stanowi poważny krok w kierunku likwidacji
    > polskiego Państwa.

    Patrząc na to co dzieje się we Włoszech (królestwo Padani),
    Hiszpani (kraj Basków) i jeszcze kilka innych to wydaje mi się że
    teza LPR jest lekko na wyrost...

    > Jednocześnie apelujemy do wszystkich środowisk naukowych i przedstawicieli
    > praktyki życia gospodarczego o włączenie się do rzetelnej debaty nad sposobami
    > utrzymania i rozwoju suwerenności monetarnej Polski.

    Otóż to może jakaś dyskuja merytoryczno - historyczna o walutach, a
    nie naśmiewanie się z p. R.G. który jest politykiem a nie
    finansistą!

    ps. generalnie jestem przeciwnikiem państwa wyznaniowego choć
    wyznania nie są mi obojętne - ale to NTG!