    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 17 Aug 2016 07:35:56 -0700 (PDT)
    <nov6sg$tkq$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <novh8k$3a4$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 19:07:34 UTC+2 użytkownik witek napisał:
> [...]
    która siedzi w czytniku ;) Choć pewnie wtedy już kartę z czytnika wyjąć można.
    > Nie mozna.
    > Karte mozesz wyjac jak juz jest po wszystkim.
    > Nikt zadnego podpisu nie porownuje i nie zamierza.
    > To ewentualnie bedzie dowod jak bedziesz protestowal, ze to nie ty.
    > Ale nie w czasie zakupow.
    > Zaden sklep nie zamierza odstraszac sobie klientow.

    Hmm, jak się dawno temu płaciło pierwszym delfinkiem, jeszcze wyłącznie paskowym, to
    się kartę dawało pani do łapki i sobie spokojnie mogła porównać podpis na slipie z
    tym na karcie - a kartę i slip "dla klienta" oddawała dopiero, gdy wszystko było już
    załatwione.
    Odstraszało ? Hmm, porównując z dzisiejszym piknięciem - na pewno, to był trwający i
    pełen namaszczenia proces, taki rodzaj święta ;>

    A jak się zezłościłem na db za podniesienie opłat za debetówki, to za materiały do
    wykończenia drugiego mieszkania płaciłem wypłaconym w bankomacie, stojącym w tym
    samym leroyu, plikiem jagiełłów - a co, niech płacą euronetowi zamiast dostać IF, jak
    są łobuzy - i też było dobrze.

    Wyjąć kartę z czytnika chipów wg mnie by się dało - jeśli się nie da, to tylko przez
    głupotę piszących oprogramowanie - bo równie dobrze możnaby twierdzić, że trzeba
    kartę zbliżeniową trzymać w zasięgu czytnika przez cały czas procesowania transakcji.

    Rozważania jednak czysto akademickie, karty chip&sig ma w PL mikra grupa.
    Pozostają oczywiście przyjezdni - w tym mający jeszcze karty paskowe. Tu sklep
    niestety ma gorzki wybór - albo ryzykuje (60% fraudów na brytyjskich kartach
    dokonywanych jest w USA w terminalach mających wyłącznie czytnik pasków), bo już
    wszedł w życie liability shift, albo klienta straci, obsługując wyłącznie karty z
    chipem - a może nawet wyłącznie chip&pin.