  • 41. Data: 2022-09-06 20:14:03
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 15:23, Szymon pisze:

    > Oczywiście. Ale w wątku autor pisał, iż negocjuje spread z IKA i Citi.
    > Pytanie zatem ile z nich można wycisnąć. No więc mnie się udało jak
    > wyżej z IKA. Sam się chętnie dowiem czy komuś się udało dostać lepszą
    > ofertę gdziekolwiek. Z przyjemnością skorzystałbym.

    Czy mówisz o Kantorze Aliora? W wakacje miałem spread ok 1grosz na
    USDPLN i EURPLN , w przybliżeniu 0,2% między K i S. Obecnie dali mi 2
    razy większy spread , ponad 0,4% ! I uważają że to super promocyjne
    warunki na 2 miesiące ! Jest jakiś sposób na niższy spread?

  • 42. Data: 2022-09-06 22:08:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 19:53:17 UTC+2 cef napisał(a):

    > Jak wymieniasz stale walutę w obie strony i w ilości o której
    > wspomniałem, to
    > faktycznie ten grosik spraedu może mieć znaczenie.
    > A jak różnica w spraedzie ma dać zarobić na bolusia, to już wybacz
    > ale nawet w mojej skali sprzedaży waluty nie gra roli.
    > Kurs tak, ale spread?

    No ja chcę sobie kupić 10k euro.
    Kurs średni będzie taki sam wszędzie.
    Mogę czekać w nieskończoność na lepszy kurs (czekam na 4,66), ale tracę na inflacji,
    nawet jak złotówki leżą w milku na 7%.
    Ale czy doczekam czy nie, to kupując i mając spread mniejszy o 2gr, zyskuję 100zł.

    Trading walutą to nie na moje nerwy.

    Ale napisanie dwóch maili do IKA dało 60zł. Boluś będzie smutny ;>
    Choć faktycznie zysk to jakieś 15zł - bo mam też citka.

    Z dolarami byłoby lepiej, bo dodatkowo w IKA przelew SHA bezpłatny.

  • 43. Data: 2022-09-06 22:23:42
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    inflacji, nawet jak złotówki leżą w milku na 7%.
    > Ale czy doczekam czy nie, to kupując i mając spread mniejszy o 2gr, zyskuję 100zł.

    Na czym zyskujesz?
    Ja nie bardzo to widzę, bo ja mam od razu walutę,
    więc nie rozumiem tego mechanizmu zarobku tej stówki.

  • 44. Data: 2022-09-06 22:28:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > No nareszcie coś sensownego.
    > To wszystko tylko przy koncie intensive? Czy jeszcze jakaś KK?

    Przeszedłeś do chwalenia się co to nie masz za karty ;)
    Te warunki to akurat mam na karcie PKO BP.

    > KL serio w bańkach? Tylko podróż zagraniczna czy coś jeszcze?

    Zagraniczna do 30 mln, w Polsce mniejsza.

    Tu masz:
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/ubezpiecze
    nia/dla-posiadaczy-kart-bankowych/prestizowy-pakiet-
    ubezpieczen-dla-posiadaczy-kart-pko-visa-infinite/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 45. Data: 2022-09-06 22:29:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A skąd wziąłeś "w skali roku"?
    > I jakie są te "koszty alternatywne"?

    Jakby to było częściej/cyklicznie, to dostałbyś lepsze warunki
    z automatu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 46. Data: 2022-09-07 11:22:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 22:28:11 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > Przeszedłeś do chwalenia się co to nie masz za karty ;)

    Ja przeszedłem? ;)

    > Te warunki to akurat mam na karcie PKO BP.

    A, to mBąk ostatnio kupił skarbonkę?
    Widać nie śledzę rynku, ciekawe czy ofertę utrzymają po przejęciu ;>

    Wyskoczyłeś z tym niczym pinokio, chyba za dużo telewizji ;>
    Ew. mBąk ma "czarną mc", warunek dostania to min. 20k dochodów miesięcznie.
    Ale nie wiem, jak z nią jest w stosunku do visa infinite skarbonki - czyli cena,
    warunki zwolnień i klasa dodatków.

    No to są jakieś sensowne plusy mBąka w kwestii oferty?

  • 47. Data: 2022-09-07 11:27:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 22:29:53 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > Jakby to było częściej/cyklicznie, to dostałbyś lepsze warunki
    > z automatu.

    Ja bym tego nie był taki pewien, to jest jednak bank.
    Jak klient łyka nasze warunki to po co mu przypominać, że może być lepiej?

    Tak samo rozmawiam z "doradcami" citka.
    "Mamy dobre warunki pożyczki" (faktycznie niezłe, bez prowizji i opłat i tylko 18%) -
    ja na to "Chętnie, ale jeszcze chciałbym te vouchery 500zł do aledrogo/biedronka.
    Może nie ma promocji, ale wiem, że potraficie załatwić, i wtedy wezmę 50k". "To ja
    sprawdzę i oddzwonię.
    No i co? Zwykle oddzwaniają ;>

  • 48. Data: 2022-09-07 11:32:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 22:23:55 UTC+2 cef napisał(a):

    inflacji, nawet jak złotówki leżą w milku na 7%.
    > Na czym zyskujesz?
    > Ja nie bardzo to widzę, bo ja mam od razu walutę,
    > więc nie rozumiem tego mechanizmu zarobku tej stówki.

    No mam 2 kantory do wyboru.
    W jednym spread 2gr, w drugim 4gr.
    Kurs średni ten sam, dla uproszczenia 5zł.
    Więc w jednym jest K/S 4,99/5,01 a w drugim 4,98/5,02.
    Kupuję 10k euro, bo chcę/potrzebuję kupić TERAZ.
    W jednym płacę 50100, w drugim 50200.

    U Ciebie tak samo, jeśli masz euro a potrzebujesz złotówek.
    W jednym za 10k euro dostaniesz w danej chwili 49900, w drugim 49800.

    Można też czekać na lepszy kurs i oszczędzić JESZCZE więcej, ale można się nie
    doczekać.
    A na mniejszym spreadzie zawsze zyskasz, czy 100zł czy 10zł - za nic, zamiast wywalać
    w błoto. Potem możesz dać bolusiowi.

  • 49. Data: 2022-09-07 12:11:24
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Kurs średni ten sam, dla uproszczenia 5zł.
    > Więc w jednym jest K/S 4,99/5,01 a w drugim 4,98/5,02.
    > Kupuję 10k euro, bo chcę/potrzebuję kupić TERAZ.

    No ale to różnica na kursie. Gdzie tu zarobek/oszczędność na spreadzie?

    > U Ciebie tak samo, jeśli masz euro a potrzebujesz złotówek.
    > W jednym za 10k euro dostaniesz w danej chwili 49900, w drugim 49800.

    Bo są rożne kursy. Jak zarobić na spreadzie przy jednostkowej operacji?

> [...]
    > A na mniejszym spreadzie zawsze zyskasz, czy 100zł czy 10zł - za nic, zamiast
    wywalać w błoto. Potem możesz dać bolusiowi.

    No i nadal nie wiem kiedy ten zysk na spreadzie się realizuje.
    Załóżmy, że kupiłeś po 5,01 czyli zapłaciłeś 50100.
    Gdyby był kantor ze spraedem większym typu K/S 4,95/5,01 to miałbyś duży
    spraed a zapłaciłbyś tyle samo. I gdzie ta stówka dla bolusia?

  • 50. Data: 2022-09-07 13:08:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 września 2022 o 12:11:27 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > Gdyby był kantor ze spraedem większym typu K/S 4,95/5,01 to miałbyś duży
    > spraed a zapłaciłbyś tyle samo. I gdzie ta stówka dla bolusia?

    Kursy nie są różne.
    To nie czasy "Żądła", to kantory internetowe (w "stacjonarnych" nie dostaniesz
    spreadu mniejszego niż 10gr, i to też przy dużej kwocie - no chyba że są takie
    "kantory stacjonarne z kursami internetowymi" - jeden na wielkie miasto się trafi,
    póki mafia nie zrobi z nim porządku - ale ja bym gotówki nie ryzykował,
    za dużo historii o cinkciarzach ;)

    Kurs średni jest taki sam.
    I jak w jednym będzie 4,99/5,01, bo ma spread 2gr,
    to w drugim, który ma spread 6gr, NIE będzie 4,95/5,01 tylko 4,97/5,03.