  • 31. Data: 2022-09-06 12:43:01
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 12:33:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > No właśnie się odniosłem. Pomyśl o tym.

    No właśnie wciąż odnosisz się do pierwszej części.
    Jeszcze raz - to, że inni są lepsi od mBąka, nie znaczy, że są dobrzy.
    Z bankiem trzeba się męczyć tak czy siak, wyjścia nie ma, tak samo mógłbyś
    chcieć żyć bez telefonu, niby się da, ale jak bez ręki.
    Więc jeśli się już musisz męczyć, to miej z tego choć zysk w zamian.
    W mBąku nie ma.

    > Jak zwykle, zero refleksji.

    Oj, osobiście od razu.
    Chodziło o to, że jak ktoś traktuje to, co piszę, jako wyrocznię albo działalność
    doradczą,
    to jest głupi. Przecież to są newsy, dzieci tego nie czytają.
    Czy może sądzisz, że mam zadatki na guru jakiejś sekty?
    To może być ciekawy plan na emeryturę ;>

  • 32. Data: 2022-09-06 14:19:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Na tą chwilę mam 1,37 w IKA na eur i 1,35 na usd.
    >
    > Zgadzam się z Tobą - jeśli ktoś wymienia tysiąc jednostek to nie ma to
    > sensu, jednak już dla miliona różnica 2 gr na spreadzie daje 20.000 PLN
    > w kieszeni. Wydaje mi się, że to sporo.

    Jak wymieniasz milion, to nie korzystasz z ofert "dla ulicy".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 33. Data: 2022-09-06 15:21:31
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Skrajnościami manipulujesz.

    Zależy dla kogo co jest skrajnością.

    > A przypadek wymiany ok. 10k euro/$ - przez pół roku się nazbierało i nie ma co już
    trzymać
    > na koncie oszczędnościowym tylko lepiej zamienić na euro?
    > Euro oczywiście zaraz stamtąd zabrać.
    > I nawet nie trzeba 10k na raz - można po tysiaku.

    Można, ale jeśli miałbym się bawić "po tysiaku" to mnóstwo dni zajęłaby
    wymiana konkretniejszej kwoty.

    > Milion $ z kolei to więcej niż gwarancje jakiegokolwiek nadzoru.

    Raptem 2 wymiany w okolicach gwarancji BFG. I jednak zdecydowanie
    mniejszą widzę szansę na upadek/odcięcie od środków w przypadku Aliora
    niż Ajona.

    > No ale jak ktoś ma milion $ to ma inne problemy.

    np. spread. ;-) Czy nie o to pytałeś na początku wątku?

    > Zaś wymienić milion $ to niekoniecznie znaczy mieć milion $ - więc określ.

    Nie ma znaczenia. Alior napisał Ci, abyś zadeklarował wymianę min.
    30.000 zł, ale niekoniecznie jednorazowo. A ja Ci napisałem ile możesz
    dostać max, bo skoro ja mam taki rabat to znaczy, że jednak komuś tam
    dają. ;-)

    > No i jeszcze coś, co zaraz może nas czekać - czyli konieczność wymiany pensji zaraz
    po wpływie na euro
    > i płacenie kartą w euro - bo inflacja 5% miesięcznie.
    > Choć wtedy rzeczywiście też będziemy mieć większe problemy niż grosz spreadu ;>

    Przy płaceniu nie bawiłbym się w negocjacje z bankiem dziesiątych części
    grosza na spreadzie.

    > Zaś wisienki obecnie to bliżej 500zł niż 50zł.

    Nie jestem na bieżąco - fakt.

  • 34. Data: 2022-09-06 15:23:14
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > On 2022-09-06, Szymon <...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak wymieniasz milion, to nie korzystasz z ofert "dla ulicy".

    Oczywiście. Ale w wątku autor pisał, iż negocjuje spread z IKA i Citi.
    Pytanie zatem ile z nich można wycisnąć. No więc mnie się udało jak
    wyżej z IKA. Sam się chętnie dowiem czy komuś się udało dostać lepszą
    ofertę gdziekolwiek. Z przyjemnością skorzystałbym.

  • 35. Data: 2022-09-06 15:24:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ale co, zamiast pisać na newsy to mam więcej pracować (zgadało się

    Nie. Uszanuj, że inni nie chcą swojego czasu tracić by szukać oferty
    lepszej o grosz. Twoje 50 zł/100 zł oszczędności w skali roku "bo o
    grosz" nie uwzględnia kosztów alternatywnych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 36. Data: 2022-09-06 15:26:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A mi santander zwraca 1% wydatków kartą - a na drugiej za ubrania 2% a za koryto
    nawet 3%.

    Ojej. Wolę mieć kilka baniek ubezpieczenia kosztów leczenia, oc w życiu
    prywatny, od zgubionego bagażu, priority pass i fast track na lotnisku.

    > Jeszcze policz średnią kasę, jaką u nich trzymasz - zarabiają na tym od 2% do 20%.
    > Możesz odliczyć koszt przelewów.

    Nie trzymam specjalnie dużo, inwestuję.

    > Ale Ty jakoś twierdzisz, że ja wdeptuję mBąk w ziemię, a innych gloryfikuję.

    Jak widać nie tylko ja mam takie wrażenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2022-09-06 15:42:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 15:25:04 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > Nie. Uszanuj, że inni nie chcą swojego czasu tracić by szukać oferty
    > lepszej o grosz.

    To szanuję.
    Nie szanuję tracenia czasu na czytanie wątku, gdy autor wyraźnie na początku
    pisze o groszach i stówach - i podsumowywania pisaniem o "podniecaniu się groszowymi
    różnicami",
    nawet u kogoś skądinąd znanego z rozsądku i pisania sensownie.

    > Twoje 50 zł/100 zł oszczędności w skali roku "bo o
    > grosz" nie uwzględnia kosztów alternatywnych.

    A skąd wziąłeś "w skali roku"?
    I jakie są te "koszty alternatywne"?

  • 38. Data: 2022-09-06 15:55:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 15:26:59 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > Ojej. Wolę mieć kilka baniek ubezpieczenia kosztów leczenia, oc w życiu
    > prywatny, od zgubionego bagażu, priority pass i fast track na lotnisku.

    No nareszcie coś sensownego.
    To wszystko tylko przy koncie intensive? Czy jeszcze jakaś KK?
    KL serio w bańkach? Tylko podróż zagraniczna czy coś jeszcze?
    Hmm, muszę sprawdzić ile jest w santanderze.
    Tam z kolei na KK mc world coś im się chyba rąbło i dawali 5M NNW w podróży
    zagranicznej
    (a nawet chyba jakoś można było po Polsce to uruchomić), podczas gdy na platynie było
    chyba raptem 200k.
    OC to rzadkość rzeczywiście.
    Bagaż i priority pass również mam w platynie santandera.
    A do tego lekarza i hydraulika.
    Fast tracka nie.

    > Nie trzymam specjalnie dużo, inwestuję.

    Ale i tak zapewne więcej niż przeciętna babcia/nastolatek (bo ninja to w aliorze ;).
    A jak inwestycje via mBąk to też na tym zarobią, nawet jak "nie płacisz prowizji".
    Ja im nie żałuję.

    > Jak widać nie tylko ja mam takie wrażenie.

    No to albo patrzycie tendencyjnie (vide miłość BDSM do mBąka) albo ja nie potrafię
    się wysławiać.
    Albo jedno i drugie.

  • 39. Data: 2022-09-06 19:53:15
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    groszowymi różnicami",
    > nawet u kogoś skądinąd znanego z rozsądku i pisania sensownie.

    Jak wymieniasz stale walutę w obie strony i w ilości o której
    wspomniałem, to
    faktycznie ten grosik spraedu może mieć znaczenie.
    A jak różnica w spraedzie ma dać zarobić na bolusia, to już wybacz
    ale nawet w mojej skali sprzedaży waluty nie gra roli.
    Kurs tak, ale spread?

  • 40. Data: 2022-09-06 19:56:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2022-09-06, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Kursy mnie nie ruszają, ale wkurza, że Dawid robi z mBanku najgorszy
    > bank świata tutaj. Nie uważam by sobie zasłużyli. :)

    Najgorszy może nie jest, ale nie zachwalałbym.