    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kursowanie walutowe
    Date: Thu, 22 Aug 2013 11:55:05 +0200

    > Nie o to chodzi. Do Wloch, Hiszpanii czy Grecji turysci z euro
    > przyjada.

    Czyli kryzys im nie grozi ;-)

    > A tego to nie jestem taki pewien ...

    "Narodowy Bank Szwajcarii (SNB) postanowił w czwartek, że nie zmienia
    stóp procentowych i podtrzymał deklarację, że zamierza bronić ustalonego
    6 września 2011 roku minimalnego kursu wymiany na poziomie 1,2 franka za
    euro.

    Powtórzył, że w tym celu jest gotów na kupowanie walut zagranicznych w
    nieograniczonych ilościach." - wiadomość z końca czerwca 2013.

    > Tylko to nie jest tak ze euro powoduje jakies zyski czy straty.

    Nie? Czyli po wejściu do strefy euro Grecja może sobie drukować radośnie
    EUR, jak tam jej się chce wzorem np. Szwajcarii?

    > Wlasna waluta tylko ulatwia dewaluacje w czasach kryzysu.

    "Tylko" ;-)

    > Gwaltowne, gwaltowne, ale jakie. O np w maju gwaltownie skoczylo z
    > 1.22 na 1.25. Cale 3% :-)

    Aż tyle? Nawet nie wiedziałem, że aż. Więcej niż lokaty dają w rok.

    Tak sobie patrzę na maj i widzę, że najniżej EUR było w sprzedaży po
    4,13 a najwyżej 4,28. 3,6% w miesiąc. Też lepiej niż lokaty, ale jak
    widzisz różnice PLN/EUR w porównaniu do par walut wymienialnych wcale
    nie są duże.

    > A skad wiesz czy wczoraj Soros nie zaplanowal ze jutro zacznie
    > powazna spekulacje walutowa ? :-)

    A co mnie to obchodzi? Mnie interesują waluty w materii lokowania
    oszczędności. Nie interesuje mnie Soros, Tusk, Iran oraz godzina zachodu
    słońca dziś.

    > Czyli na razie trzymasz zlotowki i czekasz az dolar p*.

    Nie. Uważam, że $ poniżej 3,20 wart jest kupna. W tym tygodniu był po 3,158.

    > A tu sie zrobi niespodzianka i to zlotowka p* :-)

    Bardzo się cieszę. Zarobię. Mimo Sorosa ;-)

    --
    Pozdrawiam