  • Data: 2013-08-22 12:42:49
    Temat: Re: Kursowanie walutowe
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-22 12:23, J.F. pisze:

    > Ale Norwegia i Szwajcaria ... moglyby, bez wejscia do Unii ?

    Mogłyby z wejściem do UE.

    > Tym niemniej ... jakos pozostanie poza strefa euro nie pomoglo im
    > gospodarkom :-)

    Mam odmienne zdanie. Wprost uważam, że Szwajcaria czy Norwegia to kraje
    najzamożniejsze w Europie. Nie mam na myśli przy tym wskaźników
    makroekonomicznych, a odczucia przeciętnych ludzi.

    > Poza tym Wegry chcialy, i zaawansowane rozmowy byly ... ale nie
    > wyszlo. Bo i kryteriow nie spelnialy.

    PL też chciała... Może nawet jeszcze chce - trudno mi powiedzieć, co
    obiecano politykom w zamian za forsowanie tej decyzji. Natomiast myślę
    tutaj o szerszym nieco kontekście. Nie bez przyczyny rząd obawia się
    referendum w sprawie euro. Chyba mało kto ma wątpliwości jaki byłby jego
    wynik.
    "Bułgarski Minister Finansów oświadczył, że Bułgaria nie planuje
    dołączać do strefy euro"
    "Czechy pierwotnie chciały wprowadzić euro w 2010 roku. Piętrzą się
    głosy, by z powodu problemów gospodarczych wspólną walutę wprowadzić w
    późniejszym terminie. Prezes Krajowego Banku Czeskiej Republiki Zdeněk
    Tůma w jednym z wywiadów wspomniał rok 2019 jako możliwy termin
    wprowadzenia euro. Były premier Czech, Petr Nečas powiedział, że nie
    planuje przystąpienia do strefy euro "
    "W roku 2000 odbyło się dodatkowo referendum, w którym 53,2%
    społeczeństwa duńskiego odrzuciło pomysł wprowadzenia euro."
    "Szwecja przeprowadziła 14 września 2003 roku referendum, w którym
    Szwedzi nie poparli wprowadzenia euro."

    To tak z Wikipedii na szybko. Reasumując - euro jest bardzo niestabilną
    walutą i obawiałbym się inwestowania znacznych środków w nie. Moim
    zdaniem zdecydowanie ciekawszy jest $.

    --
    Pozdrawiam