    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kryzys po wlosku
    Date: Tue, 12 Jul 2016 23:40:40 +0200

    "Marcin" 57854e32$0$12541$6...@n...neostrada.pl

    > To chyba dobrze? Bo takie celowe oslabianie wlasnej waluty przez rzad to jest
    okradanie wszystkich ludzi majacych te walute.

    Niekoniecznie -- zauważ, że dóbr przybywa, więc i forsy trzeba dorzucać.
    Normalną drogą są kredyty -- bank daje 100, odbiera 120, 100 umarza
    (raczej wrzuca znów w tryby ,,systemu'') a 20 zostaje jako zysk!
    Z tego zysku bank opłaca pracę pracowników, opłaty eksploatacyjne
    czy czynsze, reklamy itd... I płaci podatki.

    A nienormalna droga jest po prostu dodruk.

    Tak czy siak -- forsy przybywa, ale i dóbr przybywa.
    Gorszą rzeczą są usługi -- niby fryzjer prace wykonał,
    ale tę pracę zeżre czas, gdyż włosy odrosną.

    https://youtu.be/X_eitsafGWw

    Ale podobnie z telewizorem -- dpbro wyprodukowane, więc trzeba
    dorzucić forsę na pokrycie tego dobra, ale przecież czas zezre
    i ten telewizor...

    > Tym wredniejsze, ze wiekszosc ludzi tego nie zauwaza. A tak to trzeba w pewnym
    momencie otwarcie powiedziec ze rozpi... pieniadze
    > ludzi i w skarbcu pustka.

    Odwieczne pytanie -- w co warto lokować?!

    - w forsę na kontach a wiŚta
    - w przemyśle (,,węgiel'' zawsze będzie potrzebny)
    - w dzieciach (dorosną, to nakarmią)
    - w papierach wartościowych/giełdzie (jak z węglem, ale ktoś inny zarządza)
    - w umiejętnościach (rwanie zębów będzie zawsze potrzebne)
    - w wiedzę (zawsze ktoś będzie potrzebował cennych rad)
    - w banku piwnym (łatwo wlać, trudno wylać)
    - w dobrach (majtki zawsze będą potrzebne)
    - w znajomościach (bliźni podeprą w razie czego)

    W rzeczywistości jednak bywa róznie:

    - forsę potrafia ,,wymienić''
    - przemył może chybić (,,węgiel'' może ustąpic nergii słonecznej)
    - dzieci mogą umrzec przedwczesnie lub pogarddzić rodzicami
    - papiery wartościowe/giełdza mogą stracić na wartości
    - umiejętności mogą okazać się niepotrzebnymi (ludzie będą tracili zęby w bójkach)
    - wiedza (gdzie jutro rzucą rolki) może okazać się nieprzydatną
    - bank piwny jest pewny!
    - dobra mogą zostać zżarte przez mole (niby mole nie zżeraja bawełny, ale...)
    - znajomi mogą wymieknąć, słysząc spór z Kościłem czy z ZUSem

    Najlepiej (jak mówi/naucza Kościół) lokować w Boga. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=UQNfiNPGvdI

    Niejeden człowiek lokuje właśnie w... długi. :)
    Lokuje, czyli zadłuża się bez zamiaru spłacania.

    Iluż ludzi znałem takich, którzy wyśmiewali się ze mnie, widząc moje skąpstwo.
    Ci ludzie obecnie oskarżają mnie o nieczułość na krzywdę bliźnich -- mając na
    sumieniu trudne kredyty frankowe.

    Iluż widziałem ładnie ubranych gołodupców, którzy swym ubraniem (bywało, że
    pojedynczą bluzą dresową) polowali na kobiety -- bywało, że łapali je tylko
    na kilka tygodni czy miesięcy, i tylko w celu spłacenia swych długów przez
    te kobieciny...

    Jeden stale mi przypomina się -- zainwestował 8 dych w bluzę, na którą załapał
    kobiecinki, które mu po prostu usługiwały. :) Patrzyłem na bluzę i rozumiałem,
    że jest w niej jakiś ,,myk'', ale nie pojmowałem, jaki -- póki nie zobaczyłem,
    do czego była potrzebna, :) Za jakiś czas ów człowiek poprosił mnie o drobna
    przysługę. Zgodziłem się, ale wyznaczyłem cenę, której nie mógł zapłacić, choć
    ja liczyłem BARDZO delikatnie. Po jakimś czasie okazało się, że inni niby cenę
    ,,wstępną'' postawili niską, ale usługa w sumie kosztowała więcej niż u mnie. :)

    Ja uważam, że warto lokować szeroko, dywersyfikując ryzyko mozliwie starannie.
    Cóz jednak z tego -- nie znam się ani na kursowaniu walut, ani na kursowani
    ropy naftowej czy złota, ani ni emam forsy na lokowanie. :)

    Po prostu kupuję wszystko, co może przydać się i jest tanie -- choćby koc
    elektryczny dwuosobowy (150 cm na 140 cm -- 2 razy po 60 watów) za 50 pln. :)

    Galerie sprzedają tak tanio, że aż miło. :)
    No... I w buty lokuję. ;) Części po prostu nie mam kiedy i gdzie nosić. :)
    Ale jakże nie kupić białych, z czerwonymi nitkami, które pasują do tanich
    spodenek (zwanych bermudami) z masą kieszeni kupionych siedem (czy nawet
    osiem) lat temu w Auchan?...

    Teraz galerie podnoszą ceny!!!
    Komu zabiorą podatki sklepowe? -- tym, którzy kupują w hipermarketach, czyli
    biedocie. A kto otrzyma tak zerwaną forsę? -- urzędnicy dzielący :) i dzieciaci,
    czyli: Korwin, dzieci Komorowskiego, Giertych... Biedni nierzadko mają jedno
    dziecko, lub nie mają, bo nie mają forsy!!!!

    Ale dla mnie 500+ daje zyski -- uczy ludzi oszczędzania i odrzucania byle jakiej
    pracy
    za byle jakie pieniądze, czyli podnosi rzeczywistą cenę pracy ludzkiej w Polsce.

    [jest tylko jeden problem -- za im nauczy i podniesie cenę pracy, ja już umrę]

    -=-

    Ogólnie niekoniecznie dodruk szmalu jest zły.
    Jest zły, gdy dodrukowana forsa trafia w złe ręce.
    Ale zauważą Szanowne Siostry, że zawsze oddawanie
    władzy w ręce głupców -- daje złe efekty!!!
    A dawanie forsy -- to oddawanie władzy!!!

    Dający forsę myśli -- niewiele stracę, gdy oddam okruszek tego, co mam.
    Jakże myli się!!! Odda okruszek, więc niewiele straci?! Ale jednocześnie
    krok po kroku popadnie w niewolę tego, kogo ,,sponsoruje''... A ten ktoś
    nauczy ,,życia''...

    Koszty moralne rozdawnictwa są wielokrotnie wyższe od bezpośrednich, dlatego
    IMO dobrze Korwin proponuje -- odebranie (czy choćby zawieszenie) czynnego
    (a może i czynnego, i biernego) prawa wyborczego tym, którzy pobierają zasiłki!

    Lepsze dla papugi jest siedzenie w klatce, w niewoli, gdzie ta papuga jest
    karmiona przez człowieka -- niż wolność zwieńczana głodowym zdechnięciem...