    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kryzys po wlosku
    Date: Tue, 12 Jul 2016 15:21:23 +0200

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 7/11/2016 3:15 AM, J.F. wrote:
> [...]
    rtykuly/nie-tylko-rosja-zagra%c5%bca-europie/ar-BBu7
    TvI
    >Nie wiem czy ustawa juz przeszczla czy to byl tylko projekt ale my
    >tez mam taki zapis w ustawie, ze bank moze skorzystac z depozytow
    >wlasnych klientów zeby pokryc dziure we wlasnym budzecie w celu
    >ratowania sie przed ogloszeniem upadlosci. Bylo na grupie jakis czas
    >temu.

    Bylo, ale tak jak napisales, to nie wiem czy ma jakis sens.

    Bank w wiekszosci nie wie gdzie sa ulokowane fundusze wlasne i
    powierzone.
    Obecnie to KNF pilnuje, aby % funduszy wlasnych banku byl odpowiednio
    wysoki.
    My tu juz chyba zeszlismy do sytuacji, gdy te fundusze spadly ponizej
    zera.

    Co nie znaczy, ze taki bank nie moze dalej funkcjonowac.
    Moze, moze zarabiac i odbudowywac fundusze. Lepsze to chyba od
    zbankrutowania i przerzuceniu wyplat do BFG.
    Niektorych wyplat - a reszte zabierze syndyk :-)

    J.