    From: j...@o...pl-usuń to
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krydyty we frankach to tykajaca bomba (smierdzaca)!!!
    Date: Thu, 29 Jan 2015 09:20:09 +0100

    > A słabnie? :) Co ,,produkuje'' Szwajcaria? IMO podstawą gospodarki
    > Szwajcarii są banki. :) Jeśli frank podrożał -- słabnie siła
    > nabywcza franka (i produkującej go Szwajcarii) czy wzrasta?

    Turystyka, słodycze, przemysł farmaceutyczny, zegarki. Wszystko nagle
    podrożało o 20%.
    Poza tym każdy Szwajcar, w dowolnym miejscu w Szwajcarii może wsiąść
    samochód i w 2 godziny być strefie Euro na zakupach.
    Już wcześniej mieli deflację, teraz pewnie jeszcze się nasili.
    Czytałem na jakimś anglojęzycznym szwajcarski portalu, że tamtejsi
    przedsiębiorcy proponują pracownikom dłuższe godziny pracy za te same
    pieniądze, a w kurortach narciarskich wymieniają turystom EUR na CHF po
    kursie 1,35.
    Pewnie, lepszy szwajcarski kryzys niż polski dobrobyt, ale mocny frank
    szwajcarom też nie jest na rękę.
    I w tym cała nadzieja dla polskich frankowiczów.