  • 1. Data: 2003-03-25 11:22:33
    Temat: Kredyt w dwóch bankach jednocześnie
    Od: "KARELIN" <k...@w...pl>

    Witam
    chciałbym się poradzić w nastepującej sprawie: posiadam rachunek Eurokonto
    Plus w PEKAO SA i kończy mi się okres na jaki została przyznana mi linia
    kredytowa w tym rachunku. W związku z tym bank zażądał ode mnie dokumentów
    potwierdzających wysokość osiąganych dochodów, warunkując tym przedłużenie
    okresu korzystania z kredytu na kolejny rok. Korzystam też z kredytu
    ratalnego w innym banku (GE Capital Bank) i nie wiem, czy wspomnieć o tym
    PEKAO SA (mogłoby to wpłynąć na wysokość przyznanego mi limitu kredytowego).
    Czy bank jest w stanie sprawdzić, czy korzystam z kredytu w innym banku
    (zaznaczam, że nigdy nie miałem problemów ze spłatą żadnego kredytu, nie
    toczyło się wobec mnie również postępowanie egzekucyjne)?
    Czy bank jest w stanie w jakiś sposób sprawdzić ilość osób pozostających na
    moim utrzymaniu (nie mam wpisu w żadnym dokumencie tożsamości)?
    Może ktoś miał podobne doświadczenia? Proszę podzielcie się uwagami.

  • 2. Data: 2003-03-25 11:29:52
    Temat: Re: Kredyt w dwóch bankach jednocześnie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KARELIN" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > moim utrzymaniu (nie mam wpisu w żadnym dokumencie tożsamości)?
    > Może ktoś miał podobne doświadczenia? Proszę podzielcie się uwagami.

    może sprawdzić bez problemu w BIK (chociaż GE chyba nie zawsze informuje
    BIK o udzielanych kredytach)

    ilości osób raczej nie - może natomiast zażądać historii rachunku ROR

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-03-25 11:34:30
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowego).
    > na
    >

    > może sprawdzić bez problemu w BIK (chociaż GE chyba nie zawsze informuje

    GE raczej informuje. Poza tym udzielanie informacji na temat innych zadluzen
    jest nie tylko w interesie banku ale rowniez i twoim. (zeby sie po prostu
    nie przekrecic od nadmiaru kredytow)
    Pozdrawiam
    kk

  • 4. Data: 2003-03-25 14:32:39
    Od: "Marek Dul" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik KARELIN <k...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b5pe8k$qnf$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    pozostających na
    > moim utrzymaniu (nie mam wpisu w żadnym dokumencie tożsamości)?

    Czy jest w stanie to nie wiem, ale sam mam kredyt w ING a ROR z
    limitem debetowym w BPH i ani jednym ani drugim nie wpomniałem o
    tym drugim. Nikt sie nie czepiał. Co do ilosci osob to w nowych
    dowodach nie ma takich informacji i chyba jedynym miejscem w ktorym
    jest taka informacja jest baza PESEL (no i ewentualnie baza
    meldunkowa urzędu gminy). Poniewaz sa to bazy panstwowe wiec
    watpie, zeby udzielaly informacji bankom. Poza tym mamy cos takiego
    w tym kraju jak ustawa o ochronie danych osobowych. Musialbys wiec
    chyba przy podpisywaniu wniosku zgodzic sie na takie sprawdzanie.
    Swoja droga to ciesze sie, ze mam konto w BPH - limit mam
    bezterminowo :-)))

    Pozdr.
    Marek

  • 5. Data: 2003-03-25 19:18:56
    Od: k...@o...pl

    No więc tak: zarówno GE jak i PKO SA nie są NA PEWNO (jeszcze) w BIKu -
    sprawdziłem osobiście w BIKu, a mam kredyty w obydwu ww. bankach. Więc o sobie
    nic nie wiedzą (na razie).
    Co do ilości osób na utrzymaniu - to bank nie wie ile - i się raczej nie dowie
    (chyba że wcześniej w tym samym banku pisałeś np. co innego) - bo i skąd? Inna
    sprawa, że banki pozycję "ilość osób na utrzymaniu" traktują różnie: w jednych
    masz siebie liczyć, w innych - nie.
    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2003-03-25 19:24:11
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > może sprawdzić bez problemu w BIK (chociaż GE chyba nie zawsze informuje
    > BIK o udzielanych kredytach)

    widzisz, to dziwne, ale ja wyslalam zapytanie do bik z ciekawosci, bo
    dowiedzialam sie, ze to wolno, i to jeszcze za darmo. i odpisali mi, ze mam
    czyste konto, a ja ma i kredyt samochodowy, i karte kredytowa i
    limit...dziwne...i to wszystko w innych bankach...

  • 7. Data: 2003-03-25 19:29:13
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    On 3/25/2003 8:18 PM, Użytkownik k...@o...pl napisał:
    > No więc tak: zarówno GE jak i PKO SA nie są NA PEWNO (jeszcze) w BIKu -
    > sprawdziłem osobiście w BIKu, a mam kredyty w obydwu ww. bankach. Więc o sobie
    > nic nie wiedzą (na razie).

    Generalnie to dopoki bedziesz prawidlowo korzystal z kredytu, to
    raczej nie trafisz do BIK'u. Natomiast jesli bedzie tam cos nie tak i
    Banki sie zorientuja (a na wniosku o drugi kredyt nie wpiszesz ze masz
    takowy juz w innym banku), to moze byc malo przyjemnie ;)

    TO powinno byc zaznaczone na wniosku...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48504 583105

  • 8. Data: 2003-03-25 19:39:37
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@n...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie to dopoki bedziesz prawidlowo korzystal z kredytu, to
    > raczej nie trafisz do BIK'u.

    CZY TY NIE MYLISZ BIKU Z KARTOTEKA NIESOLIDNYCH KLIENTOW?

  • 9. Data: 2003-03-25 19:40:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

  • 10. Data: 2003-03-25 22:15:30
    Od: k...@o...pl

    > Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@n...irc.pl> napisał w wiadomości

    > CZY TY NIE MYLISZ BIKU Z KARTOTEKA NIESOLIDNYCH KLIENTOW?

    Owszem - Myli i to na całej linii! Wszystkie Banki pytają o Klientów w ZBP -
    tam jest tzw. czarna lista i trafiają tylko Ci niewypłacalni.
    Natomiast w BIKu są przechowywane WSZYSTKIE wiadomości nt. udzielonych kredytów
    i zapytań w sprawie kredytów (wystarczy gdzieś tylko złożyć SAM wniosek o
    kredyt) - wiem, bo sam pytam regularnie co pół roku co mają na mój temat i
    przysyłają.
    Inna sprawa, że nie wszystkie jeszcze banki SĄ w tym BIKu - i dlatego nie
    zawsze wszystko można na swój temat znaleźć. Ale generalnie większość
    największych banków w BIKu jest.