    From: "Michał Chowaniec" <h...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt samochodowy a słuzba wojskowa
    Date: Tue, 8 Jan 2002 21:22:33 +0100

    to artykuł z RZ
    Koszary czekają na ochotników
    Idzie magister do cywila

    Absolwenci szkół wyższych nie będą powoływani do wojska w tym ani w
    przyszłym roku. Z możliwości przeniesienia do rezerwy ma szansę skorzystać
    30 tysięcy świeżo upieczonych magistrów.

    Trwa przygotowywanie odpowiednich aktów prawnych, które uwolnią poborowych z
    dyplomem od żołnierskich powinności.

    - Przeniesienie do rezerwy oznacza, że młodzi ludzie z uregulowanym
    stosunkiem do służby wojskowej, na co zwracają dziś szczególną uwagę
    pracodawcy, mogą zająć się robieniem kariery. Armia nie będzie im tego
    utrudniać - wyjaśnia płk Wiesław Tomasik, zastępca szefa Generalnego Zarządu
    Uzupełnień i Spraw Personalnych w Sztabie Generalnym.

    Wzorem lat ubiegłych MON utrzyma szkołę podchorążych rezerwy dla ochotników.
    Co roku zgłasza się przynajmniej stu kilkudziesięciu rekrutów z dyplomami,
    gotowych do służby w koszarach. Jak informuje płk Zdzisław Gnatowski,
    rzecznik Sztabu Generalnego, ok. 250 miejsc dla wszystkich chętnych
    magistrów czeka w SPR przy Wyższej Szkole Oficerskiej im. Stefana
    Czarnieckiego we Wrocławiu.

    W środę przedstawiciele SG poinformowali o planowanych cięciach w wojskowej
    administracji terenowej, "opiekującej" się na co dzień wszystkimi Polakami
    zdolnymi do noszenia broni. Od nowego roku będzie mniej wojskowych komend
    uzupełnień, zajmujących się rekrutacją do jednostek (z obecnych 140 do
    listopada 2003 roku pozostaną 122). Posady straci 900 wojskowych. Wojskowa
    administracja do dziś nie jest skomputeryzowana. Gdy w USA odszukanie i
    zmobilizowanie kilkuset saperów to kwestia kliknięcia w klawiaturę
    komputera, u nas trzeba mozolnie wertować stosy teczek personalnych. Z.L.