  • 11. Data: 2008-11-12 13:10:39
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy z jak najmniejszym wkladem wlasnym
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

  • 12. Data: 2008-11-12 14:08:00
    Od: KubaS <s...@g...com>

    On 12 Lis, 14:10, "MrMrooz " <m...@g...pl> wrote:

    > później...

    > wartości

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/- Ukryj
    cytowany tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Witam

    Ja bawiłem się w symulację ponieważ chcę zrobić to samo co wy.

    Założenia

    miejsze - warszawski tarchomin
    cena mieszkania
    250000 - może spaść
    czynsz
    1500 - może spaść

    Przy okresie kredytowania 40 lat będziesz mieć z tego 100 zł
    miesięcznie na rękę.
    Przy 30 latach będziesz co miesiąc dopłącać.

    Zarobisz na umocnieniu się złotówki względem innych walut obcych.
    Libor(chf) w bankach spadnie o około 0,5 %

    Jak podasz mi warunki to pokażę ci jaki będziesz mieć miesięczny
    przepływ gotówki.
    Dolicz do tego remonty, czas na poszukiwanie najemców. Poszukaj także
    innych rodzajów ryzyk,
    dzięki temu posiądziesz pełny obraz inwestycji.

    Jestem przedstawicielem Multibanku i wiem co robię.
    Jeżeli potrzebujesz pomocy to zkontaktuj się ze mną.

    Multi bank nadal udziela we frankach szwajcarskich kredytu na 100%
    ltv.

    Pozdrawiam
    Jakub Szczeniowski
    0 600 337 449

  • 13. Data: 2008-11-13 10:57:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie żartuj: nikt kto wziął kredyt we frankach nie sprzeda Ci teraz mieszkania czy
    nie dokona cesji 30% taniej niż sam zapłacił.

    Pewien spadek cen mieszkań może dotyczyć lokali starych i mało atrakcyjnych, których
    nie było do tej pory w obrocie na rynku
    wtórnym, jak również częściowo także nowobudowanych, bo deweloperzy będą musieli
    pracować na niższej marży niż zeszłoroczne 50% -
    ale też pozyskiwanie gruntów przestało być tanie, a na gruntach niektórzy deweloperzy
    zarabiali niemożebnie (i ten stary numer:
    deweloper wpłaca pierwszą ratę użytkowania_wieczystego gruntu gminy/skarbu państwa, a
    jak za prawdziwą własność kasuje nabywcę
    nieswiadomego kolejnych 98 rocznych rat na poziomie rzędu 900 zł rocznie od
    mieszkania).

    No co prawda POpłaceni POplecznicy deweloperów podejmuja próbę podsunięcia im gruntów
    rolnych poprzez próbę nowelizacji ustawy...

    Reasumując powstają niejako trzy równoległe rynki, ale one wzajemnie będą wpływać na
    siebie.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-11-14 08:22:00
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Nie żartuj:  nikt kto wziął kredyt we frankach nie sprzeda Ci teraz mieszkania
    czy nie dokona cesji 30% taniej niż sam zapłacił.

    Wychodząc z takiego rozumowania można dojść do wniosku, że nikt kto wziął kredyt
    na mieszkanie, mieszkania tego już nigdy nie sprzeda :)

    Bo przecież musiał by sprzedać jakieś za jakieś 50% sumarycznej kwoty jaką
    zapłacił..

    W.

  • 15. Data: 2008-11-17 16:22:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie dochodź do wniosku w sposób prostacki, tylko zastanów się trochę.

    Po pierwsze uwzględnij inflację - w dobrym przybliżeniu długoletnio stopa inflacji to
    połowa stopy odsetkowej za kredyt, czyli już w
    Twoich wyliczeniach koszt wszystkich zapłaconych odsetek zmaleje o połowę.

    Po drugie odlicz comiesięczne koszty najmu podobnego mieszkania - przy sprzedaży
    można przyjąć, że się już jakby "odmieszkało"
    niemałą kwotę.
    JaC

    -----