  • 1. Data: 2005-04-19 09:13:26
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w wysokosci 100% wartosci
    Od: "xt600" <x...@o...pl>

    witam,

    Jakie jeszcze banki dają kredyt na zakup mieszkania bez wkladu wlasnego (tj.
    kredytują 100% wartosci nieruchomosci)? Jak narazie znalazlem jedynie BPH -
    w ktorym do konca maja jest prowadzona promocja. Chcialem porównać oferty...
    (wysokosci kredytu to okolo 130tys zł, rynek pierwotny od spółdzielni
    mieszkaniowej)

    ps. podobno mozna ubezpieczyc brakujacy wklad wlasny w wysokosci ok. 1%
    wartosci nieruchomosci/ w skali roku, platne do momentu osiagniecia
    wymaganego wkladu... - czy to prawda?

    dzieki za odpowiedz
    tomek.

  • 2. Data: 2005-04-19 11:45:49
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w wysokosci 100% wartosci
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "xt600" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (tj. kredytują 100% wartosci nieruchomosci)? Jak narazie znalazlem jedynie
    Chyba większość teraz już daje możliwość 100%, wiem, że na pewno PKO BP. O
    innych nie jestem pewien.

    > ps. podobno mozna ubezpieczyc brakujacy wklad wlasny w wysokosci ok. 1%
    > wartosci nieruchomosci/ w skali roku, platne do momentu osiagniecia
    > wymaganego wkladu... - czy to prawda?
    Prawda, nie tyle można, ile trzeba. Dokładnie nie pamietam, ale jest to
    chyba (w PKO BP) około 3% brakującego wkładu własnego.

    Michał M

  • 3. Data: 2005-04-19 22:40:19
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

> [...]
    >
    > ps. podobno mozna ubezpieczyc brakujacy wklad wlasny w wysokosci ok. 1%
    > wartosci nieruchomosci/ w skali roku, platne do momentu osiagniecia

    Witam,

    Zobacz do mBanku. Tez maja podobno 100% ale tak jak napisales cos trzeba
    ubezpieczyc ( chyba 10% albo 5% ) .
    Sadze ze teraz kazdy bank da Ci 100% ale musisz byc wiarygodny kredytowo.

    salut
    P!

  • 4. Data: 2005-04-20 20:26:26
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 11:13:26 +0200, xt600 <x...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Jakie jeszcze banki daj? kredyt na zakup mieszkania bez wkladu wlasnego
    > (tj.
    > kredytuj? 100% wartosci nieruchomosci)? Jak narazie znalazlem jedynie
    > BPH -
    > w ktorym do konca maja jest prowadzona promocja. Chcialem porównaae
    > oferty...
    > (wysokosci kredytu to okolo 130tys z?, rynek pierwotny od spó?dzielni
    > mieszkaniowej)
    >
    > ps. podobno mozna ubezpieczyc brakujacy wklad wlasny w wysokosci ok. 1%
    > wartosci nieruchomosci/ w skali roku, platne do momentu osiagniecia

    100% inwestycji finansuje BPH, mBank, MultiBank. Millenium, PKO i inne
    Ubezpiecenie niskiego wkładu własnego to ubezpieczenie sumy brakującej do
    wymaganego 20% udziału własnego ( tego wymaga nadzór bankowy), a składka
    (koszt) to od 1% do 3% zaleznie od banku
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 5. Data: 2005-04-21 08:37:07
    Od: "xt600" <x...@o...pl>

    hej,

    W Expanderze zaproponowali mi BPH na takich warunkach:
    (kwota kredytu 132tys zł -> 100% inwestycji)

    - kredyt w CHF
    - oprocentowanie: 3,11%
    - prowizja banku 2,2% (co daje 2904zł)
    - ubezp. wkladu wlasnego 3,5% / 5lat (co daje 945zł)
    - ubezp. kredytu do czasu wybudowania 0.07% (92zl*11m-cy=1012zł)
    - przewalutowanie (teoretycznie gratis)
    - wczesniejsza spłata (gratis, min. 2tys zl)
    - ubezpieczenie na zycie: nieobowiązkowe (2kredytobiorcow)

    Czy to dobre warunki? Ciezko mi oszacowac czy prowizja w kwocie 2904zł oraz
    945zł ubezpieczenia brakujacego wkladu sa kwotami do przyjecia (w porownaniu
    do innych bankow?)

    dzieki za ewentualna odpowiedz!
    pozdrawiam!
    tomek.

  • 6. Data: 2005-04-22 09:21:07
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > - ubezp. wkladu wlasnego 3,5% / 5lat (co daje 945zł)
    > - ubezp. kredytu do czasu wybudowania 0.07% (92zl*11m-cy=1012zł)
    Czy do czasu ustanowienia hipoteki?

    > - przewalutowanie (teoretycznie gratis)
    Co to znaczy teoretycznie?

    > Czy to dobre warunki? Ciezko mi oszacowac czy prowizja w kwocie 2904zł
    > oraz 945zł ubezpieczenia brakujacego wkladu sa kwotami do przyjecia (w
    > porownaniu do innych bankow?)
    Mi osobiście prowizja wydaje się spora. W PKOBP dostalem 0.4% kwoty kredytu
    (>200k), ale oprocentowanie ciut wyzsze, poniżej 200k była 1% - ale to
    załatwiane przez dewelopera. Pamiętaj, że prowizję płacisz raz, ważniejsze
    chyba jest trochę oprocentowanie, a zwłaszcza marża banku i w oparciu o co
    wyliczają %.
    Co do ubezpieczenia wkładu własnego - to wydaje sie w sensownej wysokosci,
    dowiedz się, czy jak spłacisz wymagany wkład własny (10 lub 20%) przed
    upływem 5 lat to zwracają część ubezpieczenia.

    Michał M