  • 11. Data: 2006-02-15 19:25:24
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w mBanku - dobry pomysl ????
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "wek" <w...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:dsvrcm$sc1$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czemu az takie oprocentowanie?

    Biorac na samym poczatku zostalem przydzielony do kategorii
    najwyzszej, a potem zarzad nie obnizal razem z obnizkami stop NBP.
    Jest to najwyzsze istniejace oprocentowanie w Multi dla WWJ-ota, i
    biorac pod uwage sposob korzystania przeze mnie z tego produktu, nie
    oczekuje raczej obnizki "w drodze łaski". :-)

    Produkt oplaca mi sie pomimo tak wysokiego oprocentowania, ale dla
    osob traktujacych go jako zwykly kredyt hipo jest raczej bez sensu.

    pozdrawiam, marekz

  • 12. Data: 2006-02-16 15:36:58
    Od: " zbooY" <z...@g...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > biorac pod uwage sposob korzystania przeze mnie z tego produktu, nie
    > oczekuje raczej obnizki "w drodze łaski". :-)

    podobno mocno zastanawiaja sie nad mozliwoscia wewnetrznego refinansowania
    dziwne, jak sie napisze to obnizali oprocentowanie... moze jednak mieli jakies
    zastrzezenia?

    na pewno teraz wielu marnotrawnych bedzie chcialo wrocic do BRE...

    w kazdym razie najwazniejsze, przenosic sie tak, by nie bylo oplat za
    przedterminowa splata, wtedy wszystkie drogi sa otwarte

    > Produkt oplaca mi sie pomimo tak wysokiego oprocentowania, ale dla
    > osob traktujacych go jako zwykly kredyt hipo jest raczej bez sensu.

    albo masz pokrycie w gotowce na np 50% kredytu albo jeszcze cos innego
    jak jest tak wysoki % to nie moze sie oplacac, np mBank oferuje teraz 4.8% dla
    refinansujacych... z tym, ze nie mozna przenosic z Multi, trzeba przez bank
    trzeci to robic...

    http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/mplan/kredyt_
    refinansowy.html

    a nowy w mBanku w promocji Stac Cie na dom jest ok... znow pewno do czasu ;)

    ogolnie dla zdrowotnosci lepiej korzystac z dwoch bankow np z punktu widzenia
    zdolnosci...

    > pozdrawiam, marekz

    zbooY

  • 13. Data: 2006-02-16 15:53:48
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik " zbooY" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > refinansowania
    > dziwne, jak sie napisze to obnizali oprocentowanie... moze jednak

    Wewnetrzne refinansowanie bylo by OK. Moze i mieli zastrzezenia,
    jezeli dla kazdego klienta obliczaja koszty prowadzenia jego rachunku,
    to mogli byc z lekka szoknieci. :-) Tak jak pisalem, bank dyma mnie na
    %% to i ja dymam bank, przy czym jak wiadomo zawsze na takim czyms
    bank wiecej straci niz ja zarobie - per saldo nikomu sie to nie
    oplaca, no ale bank calkiem w porzadku nie jest - rynkowe stopy
    spadly, a moja nie. :-)

> [...]
    > teraz 4.8% dla
    > refinansujacych... z tym, ze nie mozna przenosic z Multi, trzeba

    MBank ma jakis dziwne ograniczenia przy mechanizmie bilansujacym, jest
    to nie do konca jasne, dodatkowo brak placowki, a ja czasem potrzebuje
    wyplacic wiecej niz da sie kartami (oczywiscie mozna by zrobic to
    przelewem, ale to zawsze pewne ograniczenie). Dodatkowa zaleta -
    bliskosc placowki i wplatomatu. Ale rzeczywiscie mozna by to
    refinansowanie po 2 marca rozwazyc, o ile Multi jakos szybko nie
    zareaguje - tutaj trzeba uwzglednic strate ulgi odsetkowej, wiec
    raczej to refinansowanie rozwazam przy okazji sprzedazy tej
    nieruchomosci, ktora jest zabezpieczeniem WWJ-ota. Trzeba by sobie
    znowu na picie wypracowac zdolnosc kredytowa :).
    Ja jestem jednym z pierwszych klientow z WWJ-otem, wtedy na poczatku
    byl bardzo ostry scoring, dlatego tak wysoko zawedrowalem. O obnizenie
    %% nie wystepowalem, dla mnie to nie ma az takiego znaczenia. Choc w
    sumie to moze wystapie dla zabawy... :-) Ogolnie mam darmowa (w sensie
    oplat stalych) linie na ponad 100k i na prawie 20 lat, za ktora malo
    co place. :-)

    pozdrawiam, marekz

  • 14. Data: 2006-02-16 19:27:20
    Od: wek <w...@e...pl>

    Zastanawiam sie wlasnie nad Multiplanem PLN, chcialem wziasc kredyt
    mieszkaniowy w CHF, ale jakos sie obawiam ronic kursowych, wzrostu stop
    w Szwajcarii itp. Powiedzcie, czy Multiplan PLN jest godny polecenia?
    Czy to rzeczywiscie tak dziala, ze jak bede mial jakies 30 000 PLN na
    koncie to bede placil mniejsze odsetki (chce wziasc 110 000 PLN
    kredytu). Czy sa jakies haczyki? Czego sie bac?

  • 15. Data: 2006-02-16 20:22:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > 30 000 PLN na koncie to bede placil mniejsze odsetki (chce wziasc
    > 110 000 PLN kredytu). Czy sa jakies haczyki? Czego sie bac?

    Produkt dobry, ale bardzo drogi w dystansie. W uzytkowaniu bardzo
    fajny. Nie beda Ci obnizac oprocentowania, jak rynkowe bedzie spadac,
    no ale w sumie wiele juz raczej nie spadnie, jezeli w ogole. Z
    podwyzkami sa bardzo szybcy. Ja bym obecnie bral, tylko w Multi
    wlasnie, a nie w mBanku. Innych powodow do bania sie nie widze. Ale
    zaczac trzeba od tego jakie oprocentowanie Ci zaproponuja, i czy nie
    strzela na przyklad 3%-owa prowizja uruchomieniowa. Bo kalkulatorkowi
    na stronie nie wierz. :-) 30k to troche malo, zeby wyciagnac zyski z
    bilansowania tej wielkosci, aby to przebilo konkurencyjne oferty ze
    znacznie nizszymi %%, no ale moze bedzie w przyszlosci lepiej, nigdy
    przeciez nie wiadomo. Zalezy jaka masz strukture dochodow w sensie
    regulrnosci - zalet mechanizmu bilansujacego raczej "typowi etatowcy"
    w pelni nie beda w stanie wykorzystac.

    marekz

  • 16. Data: 2006-02-17 07:27:39
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu MarekZ porozsypywal nastepujace haczki:
    > Zalezy jaka masz strukture dochodow w sensie regulrnosci - zalet
    > mechanizmu bilansujacego raczej "typowi etatowcy" w pelni nie beda w
    > stanie wykorzystac.
    Moglbys rozwinac mysl o typowych etatowcach i niemoznosci wykorzystania
    w pelni przez nich zalet mechanizmu bilansujacego?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2006-02-17 07:41:20
    Od: jerry <g...@i...pl>

    > (zreszta to byl
    > czas gdy mBank zmienial sie z "banku bez oplat" na "bank prawie taki jak
    > wszystkie" :(

    mBank ma jeszcze długą drogę by stać się bankiem "prawie takim jak
    wszystkie".

  • 18. Data: 2006-02-17 07:55:41
    Od: wek <w...@e...pl>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu MarekZ porozsypywal nastepujace haczki:
    > Moglbys rozwinac mysl o typowych etatowcach i niemoznosci wykorzystania
    > w pelni przez nich zalet mechanizmu bilansujacego?

    A ja doszedlem do wniosku, biore kredyt w CHF, a nadwyzki finansowe
    wrzucam w byle pierwszy lepszejszy fundusz stabilnego wzrostu i mam
    10-12% na plusie co roku z tej kasy :-)

  • 19. Data: 2006-02-17 10:48:30
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dt3uln$6np$1@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu MarekZ porozsypywal nastepujace haczki:
    > Moglbys rozwinac mysl o typowych etatowcach i niemoznosci
    > wykorzystania w pelni przez nich zalet mechanizmu bilansujacego?

    Prosze bardzo, oto proba rozwiniecia: przy regularnych stalych
    dochodach (co zazwyczaj ma miejsce u etatowcow), lepsza oferta bedzie
    na ogol produkt wymagajacy wprawdzie regularnych splat, ale o nizszym
    oprocentowaniu. Przy nieregularnych dochodach, ale wysokich
    przeplywach (co zazwyczaj ma miejsce w przypadku osob dzialajacych na
    wlasny rachunek w roznych formach) lepszy bedzie produkt o naturze
    linii kredytowej, bo te chwilowe duze nadwyzki finansowe,
    zrekompensuja wyzsze nominalne oprocentowanie.

    U typowego etatowca jest znacznie mniej prawdopodobne, ze dla
    przykladu bedzie przez pewien czas posiadal srodki pieniezne
    niwelujace w ogole zadluzenie w calosci przez kilka tygodni, a ktore
    to srodki dopiero po klku tygodniach lub kiklku miesiacach przeznaczy
    na jakas kolejna inwestycje. U osob dzialajacych na wlasny rachunek
    takie sytuacje sa na porzadku dziennym. Poza tym u osob dzialajacych
    na wlasny rachunek zazwyczaj sa obecne karty kredytowe z limitami o
    wiele wyzszymi niz u etatowcow, co daje dodatkowe mozliwosci
    eksploatowania mechanizmu bilansujacego.

    marekz

  • 20. Data: 2006-02-17 10:49:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > A ja doszedlem do wniosku, biore kredyt w CHF, a nadwyzki finansowe
    > wrzucam w byle pierwszy lepszejszy fundusz stabilnego wzrostu i mam
    > 10-12% na plusie co roku z tej kasy :-)

    Optymistycznie bardzo patrzysz na fundusze. Kto wie, kto wie.... Moze
    i masz racje. :-))

    marekz