  • 1. Data: 2003-07-11 15:08:07
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w Lukas Bank
    Od: "Nascirek" <s...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad kredytem mieszkaniowym w Lukas Banku. Czy ktoś ma jakieś
    doświadczenia, którymi mógłby się podzielić? Wprawdzie kredyt tylko w PLN,
    ale i tak bym brał w PLN.

    nas'

  • 2. Data: 2003-07-11 16:32:46
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w Lukas Bank
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > doświadczenia, którymi mógłby się podzielić? Wprawdzie kredyt tylko w PLN,

    Jest to jeden z gorszych wyborów. Popatrz na oprocentowanie:
    http://www.lukas.com.pl/oferta_kredythipoteczny_opro
    centowanie.asp
    ***********************************
    wkład własny do 30% (od 7,43% do 7,93%)
    wkład własny od 30-50% (od 7,18% do 7,68%)
    wkład własny od 50% do 70% (od 6,93% do do 7,43%)
    wkład własny powyżej 70% (od 6,68% do 7,18%)
    **************************************
    i do tego jest to oprocentowanie ustalane przez PREZESA.

    Porównaj to z oprocentowaniem w Kredyt Banku
    Wkład własny do 40% WIBOR3M+1,5% = 5,36%+1,5% = 6,86%
    Wkład własny powyżej 40% WIBOR3M+1% = 5,36% +1% = 6,36%.
    Stawka WIBOR3M=5,36% obowiązuje w lipcu, w sierpniu będxzie niższa bo juz teraz
    WIBOR3M=5,21%.

    Nie będę tutaj wspominał o prowizjach i innych warunkach.

    WNIOSEK. Jeżeli chcesz sponsorować Lukasa to bierz tam kredyt mieszkaniowy.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 3. Data: 2003-07-11 16:36:19
    Od: t...@p...onet.pl

    > i do tego jest to oprocentowanie ustalane przez PREZESA.
    Tu się pomyliłem. Mają oprocentowanie oparte o stawkę WIBOR3M ale marżę
    znacznie wyższą niż w KB. Przepraszam Tensor1.

  • 4. Data: 2003-07-11 19:49:22
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Tensorze,
    a co byś powiedział na
    http://www.bphpbk.pl/f.php?m=menu_nieruchomosci&f=ht
    tp://www.bphpbk.pl/i.php
    ?i=c_nieruchomosci_05f&i=57&om=

    jeszcze z nimi nie rozmawiałem, ale na pierwszy r.o. wygląda nieźle, co?

    Zbig.

  • 5. Data: 2003-07-11 23:04:30
    Od: "Nascirek" <s...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    tp://www.bphpbk.pl/i.php
    > ?i=c_nieruchomosci_05f&i=57&om=
    >
    > jeszcze z nimi nie rozmawiałem, ale na pierwszy r.o. wygląda nieźle, co?

    Heh, oprocentowanie bliskie WIBOR3M - jak oni to robią? :) Ale w sumie nie
    wygląda źle - te 32,5 lat w szczególności. Po weekendzie spróbuję coś się
    dowiedzieć telefonicznie, bo na WWW strasznie ogólnie popisane.

    nas'

  • 6. Data: 2003-07-12 06:55:37
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > sumie nie wygląda źle - te 32,5 lat w szczególności. Po weekendzie
    > spróbuję coś się dowiedzieć telefonicznie, bo na WWW strasznie

    Wyglada calkiem ok, ale ta prowizja od 0,5 do 2,5% jest zastanawiajaca
    ;)
    Czy "Stawki oprocentowania są ustalane codziennie." znacyz ze to o
    WIBOR? Bo nie znalazlem tego stwierdzenia

  • 7. Data: 2003-07-12 08:09:03
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    tp://www.bphpbk.pl/i.php
    > ?i=c_nieruchomosci_05f&i=57&om=
    >
    > jeszcze z nimi nie rozmawiałem, ale na pierwszy r.o. wygląda nieźle, co?

    W pierwszej chwili wygląda rzeczywiście atrakcyjnie; mówię o oprocentowaniu
    zmiennym bo stałe w przypadku kredytów długoterminowych jest ogromnym ryzykiem
    dla klienta a dodatkowo opłata za wcześniejśzą spłatę nawet 6%.

    Nie wiadomo jednak:

    1. Czy stwierdzenie od 5,96% oznacza, że większość klientów dostaje takie
    oprocentowanie. (Mamy na tej liście smutne doświadczenie z mplanami w mBanku -
    reklamują bardzo niskie a w rzeczywistości proponują całkowicie nie atrakcyjne)

    2. Czy oprocentowanie jest oparte o stawki WIBOR, a jeżeli tak to w jaki sposób
    są uśredniane te stawki

    Reasumująć, radze Ci dokładnie zapytać się o te sprawy przed podjęciem decyzji.
    Ogólnie biorąc jest to promocja. A wszystkie promocje kredytów mieszkaniowych
    prowadzone DOTYCHCZAS przez banki okazują się (jak się im bliżej przyjrzeć)
    naciąganiem klientów. Dużo o tym pisze się na tej liście. Poczytaj np. Sidła
    promocyjnych kredytów mieszkaniowych. Może jednak BPHPBK jest chlubnym
    wyjątkiem. Oby tak było.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 8. Data: 2003-07-12 16:40:38
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik napisal/a:

    > Reasumująć, radze Ci dokładnie zapytać się o te sprawy przed
    > podjęciem decyzji.

    Dzięki za odpowiedź :)
    Właśnie od kilku tygodni staram się bardzo uważnie sledzić rynek, bo lada
    tydzień będę składał wniosek i do ostatniej chwili nie wiem gdzie. Nie
    ukrywam, że wskazywane przez Ciebie KB jest dotąd bezkonkurencyjne (byłem na
    rozmowie w expanderze (BTW., taka to rozmowa ;)) - gość korzysta z
    powszechnie dostępnych narzędzi - strony WWW expandera, no i ma tam kilka
    arkusików kalkulacyjnych), rozmawiałem z "agentem" mBanku (przy innej
    okazji) i jak im powiedziałem moje założenia wstępne (kwota, okres, udział
    wł. itp.) i wstępny wybór: Extralokum - żaden z nich nawet nie pisnął
    słówkiem o innych kredytach :))
    Dzisiaj dzwoniłem do BPH ale pani linka jedynie powtórzyła to co na
    stronkach widziałem, więc nadal nie wiem gdzie z moją sytuacją wylądowałbym
    w przedziale 0,5% - 2,5% i tak dalej - więc dowiem się więcej po rozmowie z
    agentem BPH.

    Mam jeszcze jedno pytanie - chcę sobie porobić różne symulacje przepływów
    pieniężnych i nie wiem, gdzie powinienem wrzucić prowizję - czy jest
    potrącana w punkcie "0", czy jest doliczana do pierwszej raty, czy inaczej?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy.

  • 9. Data: 2003-07-12 19:06:43
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > pieniężnych i nie wiem, gdzie powinienem wrzucić prowizję - czy jest
    > potrącana w punkcie "0", czy jest doliczana do pierwszej raty, czy inaczej?

    W KB prowizja jest pobierana w chwili "zero". Jak już pisałem biorą 0,9% ale
    niektóre oddziały są pazerne i mogą chcieć więcej. Uważaj na to. Jeżeli w
    jednym chcą więcej, to idż do innego.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 10. Data: 2003-07-14 10:51:28
    Od: "- MietekS -" <mieteks@usuń.to.nie.cierpię.spamu.poczta.fm>

    <ciach>
> [...]
    > niektóre oddziały są pazerne i mogą chcieć więcej. Uważaj na to. Jeżeli w

    to mnie w KB o/ Chorzów miła pani powiedziała że prowizję 0,9% dają jak
    kredyt jest załatwiany przez agenta, a standardowo to 1,2% ale można się
    potargować z dyrektorem oddziału :)