  • 11. Data: 2002-10-07 09:43:38
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - prośba
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Robert K.(Beer)" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    news:anrhrj$bru$1@news.onet.pl...
    > To raczej odpada :-(
    > Spłacam z reguły 2 - 3 razy większą kasę, niż w kredytach walutowych :-(
    > Dla złotówkoweg (i moich "parametrów") koszt kredytu wynosi ponad 60kilka
    > tysięcy. W walutowym mam poniżej 30tys. To dużo. Wg mnie.

    hmmm.. a policz dokładniej...
    z uwzględnieniem prawdopodobnych zdarzeń za 2-3 lata

    jak bierzesz np w euro w GE to płacisz 7,4 % (albo 6 jeśli w promocji)
    do czasu ustanowienia hipoteki płacisz dodatkowo 2%

    raty są tylko równe
    wcześniejsza spłata nie wpływa na wysokość rat - po prostu wcześniej
    spłacisz kredyt ...

    procenty to nie wszystko - ważne jakie bank daje warunki

    a na przykład 3,5 % w CHF w millenium ...
    brak kompetentnych pracowników i procedur
    ukryte opłaty
    frank pewnie już nie za długo będzie na tak niskim poziomie... pewnie do
    najbliższej wojny

    ale każdy wybiera jak uważa :)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2002-10-07 09:47:26
    Od: "Wojtek P." <7...@f...polbox.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kolega brał.
    > Dochodzi opłata za :
    > -prowadzenie konta
    > -zlecenie stałe do spłaty kredytu

    Wymaganie posiadania konta, ma wiele banków, ale opłaty za nie w stosunku do
    wysokości kredytu niewiele znaczą.

    > -zlecenie stałe za ubezpieczenie kredytu
    > - i chyba zl.stałe za ubezpieczenie na życie.

    Ubezpieczenie wymagane jest przez właściwie wszystkie banki

    > Oprócz tego prowizje za przyznanie i inne.

    Prowizja za przyznanie jedna z najniższych, bo do końca miesiąca, może
    wynosić tylko 0,5%.
    [..]

  • 13. Data: 2002-10-07 10:21:22
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CEzar" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale zarząd przed standardowym terminem spłaty podnisi kurs walutowy w
    > firmie.
    > Proponuję przeanalizaowac ostatnie 6 mies w stosunku do NBP, + 5 dni
    wstecz
    > i 5 dni naprzód.
    > Wychodzi ciekawostka

    Dlatego wziąłem w PLN :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 14. Data: 2002-10-07 10:23:15
    Od: "Redaktor" <r...@g...pl>

    W millennium jak poinformowała mnie miła Pani w ubiegłą środę brak jest
    opłat za ROR jeśli saldo na koncie nie spada poniżej okr. sumy, chyba 500zł
    Ubezpieczenie kredytu do czasu ustanowienia hipoteki (ok. 2 miesiące w
    Lublinie)

  • 15. Data: 2002-10-07 10:34:23
    Od: "B[e]Li@L" <b...@w...pl>

    Prowizja 0,5 % była do końca września do środy jest 1,0% a później 1,5% a
    starając się o kredyt należy starać się o konto Milepensja wówczas nie ma
    opłat za prowadzenie konta. Tylko zwrócić uwagę na ten rodzaj kontya, gdyż
    oni wciskają inne.

  • 16. Data: 2002-10-07 10:39:53
    Od: "B[e]Li@L" <b...@w...pl>

    Z tego co się dowiadywałem we Wrocławiu jest 1% oprocentowanie kredytu do
    momentu wpisu i oczywiście ubezpieczenie na życie w granicy 35 zł przez cały
    okres spłacania kredytu. 2% prowizji przy każdorazowej wcześniejszej
    spłacie. Spłata w walucie odbywa się na zasadzie kupna i sprzedaży a nie
    średniej (jest to minus). Warto też wiedzieć, że nie możesz sobie decydować
    o dacie spłaty i czekać kiedy jest korzystny kurs tylko konkretnego dnia
    ściągają Ci kasę z konta. Nie można spłacać we frankach...więcej już nie
    pamiętam
    ;))

  • 17. Data: 2002-10-07 10:41:25
    Od: "B[e]Li@L" <b...@w...pl>

    Zgadza się ale jak już pisałem najlepiej załóż Milepensja a później kase
    przelewaj na inne konto; stałe zlecenie to 2zł

  • 18. Data: 2002-10-07 10:50:56
    Od: "CEzar" <a...@w...pl>

    I jeszcze potrafią ściągać 2 razy w miesiącu (raz nie wiadomo czyj kredyt).
    Na skargi odpowiadają " Sprawa zostanie wyjaśniona w terminie późniejszym".
    Chociaż kasa wraca - ale po co te nerwy. Miałem tak 2 razy i 3 miesiac
    czekam na odpowiedź.
    CEzar

  • 19. Data: 2002-10-07 11:22:46
    Od: "Robert K.\(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim za sugestie !

    Chyba zostanę prz pierwszym pomyśle: Millenium.
    Dzięki jeszcze raz. Pozdrowionka.

    PS.
    Teraz trzeba zaciągnąć pasa. Chyba znowu "polubię się" z chińskimi
    zupkami :-))

  • 20. Data: 2002-10-07 11:36:36
    Od: "Robert K.\(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedna sprawa. Lekko OT.

    Czy notariusze mają jakąś ogólnopolską, stałą "taryfę" usług ?
    Czy można znaleźć taniego i drogiego ?

    I bardzo ogólna prośba:
    - jakieś ważne uwagi odnośnie zawierania umowy kupna mieszkania,
    - ważne uwagi odnośnie kredytów
    - inne ważne uwagi :-)

    Jako, że jestem laik - nie codzień kupuje się mieszkanie i "wiąże"
    z bankiem na kilkanaście lat - poproszę o kilka porad, uwag, wskazówek
    od tych z Was, którzy już przeszli przez to i doskonale wiedzą, gdzie tkwią
    haki, z czym może być problem, jakie trzeba mieć dokumenty itp, itd....
    Może są też ludzie z Wrocławia i znają jakieś bardziej lokalne realia ?

    Z gór dzięki - pozdrawiam