  • 11. Data: 2002-04-30 06:30:52
    Temat: Re: [Kredyt mieszkaniowy] Problemy z nadpłatą
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:aajscb$9l4$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Mariusz A. Jasinski <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Zachęcam posiadaczy kredytów, aby opisali jak u Was w PRAKTYCE
    > działa nadpłacenie kredytu. U mnie okazało się że rozminęliśmy się w
    > intepretacji słów z Panią z banku.
    > (--cut--)
    Sytuacja wyglądała by bardziej przejrzyście gdybyś zdecydował się na formę
    spłaty kapitałowo odsetkową, to znaczy stała rata i malejące odsetki wtedy
    przy znaczącej nadpłacie od razu widać jak Ci ubyło kapitału i zmniejszyły
    się odsetki. W przypadku kredytów o stałej kwocie spłaty (anuitowych) nie
    wiem jak to jest liczone. Może zmiana rat ze stałej kwoty na raty
    kapitałowo - odsetkowe rozwiąże problem.

    Darek

  • 12. Data: 2002-04-30 11:43:18
    Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl>

    Użytkownik Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@a...itpp.pl...
    > Hm - w ulotkach "Własnego kąta" PKO BP stoi napisane: "brak opłat za
    > wcześniejszą spłatę kredytu". Masz inny kredyt czy ja nie rozróżniam
    > pojęć? :)

    Spłacam kredyt w pkobp "Własny kąt". Juz kilkakrotnie spłacałam wiecej niz
    sie nalezalo. Nigdy nie naliczono mi za to dodatkowej opłaty. Poprostu
    zmniejsza sie automatycznie zadluzenie.

    Joanna

  • 13. Data: 2002-04-30 12:06:43
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > >
    > Spłacam kredyt w pkobp "Własny kąt". Juz kilkakrotnie spłacałam wiecej niz
    > sie nalezalo. Nigdy nie naliczono mi za to dodatkowej opłaty. Poprostu

    We własnym Kącie nie opłat, są za to w Alicji (przez pierwsze cztery lata).

    TM

  • 14. Data: 2002-04-30 13:03:28
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    > Spłacam kredyt w pkobp "Własny kąt". Juz kilkakrotnie spłacałam wiecej niz
    > sie nalezalo. Nigdy nie naliczono mi za to dodatkowej opłaty. Poprostu
    > zmniejsza sie automatycznie zadluzenie.
    witam - mam ten sam (zreszta o ile pamietam to jakis czas temu
    korespondowalismy nt. kredytu)
    i tu mam pytanie- czy jezeli zmniejsza sie zadluzenie to czy w nastepnej
    racie odsetki place od mniejszego zadluzenia?
    bo mnie tłumaczono to w taki sposob:
    -zaluzmy za sa 4 stale raty (tylko wycinek z planu splat)
    odsetki+kapitał=rata
    200pln + 300pln=500pln
    190pln + 310pln=500pln
    180pln + 320pln=500pln
    170pln + 330pln=500pln
    to kiedy w dniu spłaty tej pierwszej nadpłacę 630pln (kapitał dwu kolejnych
    rat) czyli razem wpłace 1130pln - to nieponosząc opłat skracam okres
    kredytowania (o dwie raty) i w nastepnym miesiącu płace 4 wg schematu jak
    wyżej (odsetki za te dwie raty nie sa naliczone)
    w innych wypadkach (kiedy kapitał nie odpowiada dokładnie wysokością
    kolejnym kwotą kapitału bądź tez spłacam i proszę o utrzymanie okresu
    kredytowania ze zmienioną ratą) - płacę prowizję

  • 15. Data: 2002-04-30 13:24:22
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> writes:

    > Tako rzecze Marcin Kasperski :
    >
    > Hm - w ulotkach "Własnego kąta" PKO BP stoi napisane: "brak opłat za
    > wcześniejszą spłatę kredytu". Masz inny kredyt czy ja nie rozróżniam
    > pojęć? :)

    Mam inny (wcześniejszy) kredyt.

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )

  • 16. Data: 2002-04-30 15:14:32
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "nowac" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredytowania (o dwie raty) i w nastepnym miesiącu płace 4 wg schematu jak
    > wyżej (odsetki za te dwie raty nie sa naliczone)

    Jesli zrobisz tak jak opisujesz, w kolejnych 2 miesiacach minimalna wysokosc
    raty jaka musisz wplacic to odpowiednio 190 pln oraz 180 pln. Rozliczenia
    dokonuje sie po splacie calosci zadluzenia albo przy okazji zmiany jego
    oprocentowania, wtedy automatycznie nastepuje uaktualnienie planu splaty,
    czyli w przypadku Wlasnego Kata pkobpsa dzieje sie to co 3 miesiace.

    > w innych wypadkach (kiedy kapitał nie odpowiada dokładnie wysokością
    > kolejnym kwotą kapitału bądź tez spłacam i proszę o utrzymanie okresu
    > kredytowania ze zmienioną ratą) - płacę prowizję

    Eeee, nie :)

    Marek

  • 17. Data: 2002-04-30 16:52:07
    Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl>