  • 1. Data: 2005-06-19 16:38:58
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - BOŚ?
    Od: "kal800" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Proszę o radę w sprawie kredytu hipotecznego. Oto moje
    założenia oraz cele:

    Wartość nieruchomości - 280 000 zł
    Koszty urządzenia - 120 000 zł
    Kapitał na to przedsięwzięcie - 0 zł
    Zdolność kredytowa - wysoka

    Interesuje mnie przede wszystkim przepływ pieniężny,
    czyli krótko mówiąc wysokośc raty, zatem kredyty
    w PLN oraz na termin < 30 lat odpadają, chciałbym
    żeby ta inwestycja zmniejszyła mój cashflow o góra
    1500 - 1600 zł.

    Nie chciałbym także więzić w tej inwestycji mojego
    kapitału, ponieważ przynosi on mi dużo więcej zysków
    niż potencjalne oprocentowanie kredytu, zatem chciałbym
    żeby 100% inwestycji (mieszkanie + urządzenie +
    ewentualne koszty formalne) sfinansował mi bank.

    Wydaje mi się, że na przeciw moim oczekiwaniom wyszedł
    BOŚ, jednak trapi mnie jedna rzecz - to jest TYLKO BOŚ!
    Żaden inny bank nie oferuje podobnych warunków, zatem
    mam pytanie: gdzie jest haczyk? Jeżeli go nie ma, to
    chyba nie pozostaje mi nic tylko biec do BOŚia!

    Liczę na feedback, sugestie...

    pozdrawiam

    Kal

  • 2. Data: 2005-06-19 16:42:10
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - BOŚ?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kal800 wrote:
> [...]
    > mam pytanie: gdzie jest haczyk? Jeżeli go nie ma, to
    > chyba nie pozostaje mi nic tylko biec do BOŚia!

    No niby tylko BOS, ale tam SEB jest inwestorem, wiec tak zle nie jest.
    Szwedzi jeszcze chca cos dokupic - byc moze podniesc kapital i wtedy przejac
    bank.
    Jedyna istotna wada jest spread przy kursie waluty.
    Reszta wyglada na ok.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-06-19 16:57:58
    Od: "kal800" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytania pomocnicze:

    1. Czy rzeczywiście bank mi zfinansuje w 100% wartość całej inwestycji, pomimo
    tego że wielkość kredytu jest większa niż wartość nieruchomości?

    2. Jaki jest koszt ubezpieczenia od brakującego wkładu? interesuje mnie CF -
    ile miesięcznie będe musiał płacić z tego tytułu?

    3. Jak spread wpłynie na CF - czy to spowoduje że będe musiał płacić więcej?

    pzdr

    Kal

  • 4. Data: 2005-06-19 17:07:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kal800 wrote:
    > Pytania pomocnicze:

    No nie czuje sie na silach odpowiedziec na te pytanie - bo nie jestem do
    konca ich pewien. Z tymi kosztami dodatkowymi, bez wkladu wlasnego moga byc
    i to duze problemy.
    To nie USA jednak ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-06-19 18:16:28
    Od: "BART" <b...@S...poczta.onet.pl>

    Spread spowoduje, że już w chwili
    uruchomienia kredytu jesteś w plecy
    ok 10kPLN... później w trakcie spłaty
    nie robi to różnicy natomiast może jeszcze
    dać się we znaki przy przewalutowniu.

    pozdro
    BART

  • 6. Data: 2005-06-19 23:14:12
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    BART wrote:
    > Spread spowoduje, że już w chwili
    > uruchomienia kredytu jesteś w plecy
    > ok 10kPLN...

    Możesz podać jakiś przykład i wyliczenia ?

    MichalL

  • 7. Data: 2005-06-20 09:18:04
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d94ui0$loq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Możesz podać jakiś przykład i wyliczenia ?

    Policz sobie sytuację: dziś bierzesz kredyt, a jutro
    go spłacasz w całości.
    Na dziś w CHF:
    kupno: 2.5486 PLN
    sprzedaż: 2.6703 PLN
    Bierzesz 100 000 zł kredytu czyli
    100 000 / 2,5486 = 39237,23 CHF
    Nastepnego dnia spłacasz:
    39237,23 * 2,6703 = 104775,2 PLN

    Czyli na 100000 kredytu "tracisz" 4775zł.
    Przy 400000 będzie prawie 20000zł
    Im mniejszy spread tym mniejsza strata.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 8. Data: 2005-06-20 16:50:20
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Czyli na 100000 kredytu "tracisz" 4775zł.
    > Przy 400000 będzie prawie 20000zł
    > Im mniejszy spread tym mniejsza strata.
    >
    > Pozdrawiam
    > Miroo

    Dzięki za rachunki. Zwróć uwagę na to, że spread jest w każdym banku.
    Najmniej wynosi około 8 groszy.
    Więc strata w BOŚ w porównaniu z najlepszymi bankami wynosi nie 4775
    zł, ale 1/3 tej kwoty czyli około 1600 zł.

    MichalL

  • 9. Data: 2005-06-20 17:34:32
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2005 18:50:20 +0200, MichalL napisał(a):

    > Dzięki za rachunki. Zwróć uwagę na to, że spread jest w każdym banku.
    > Najmniej wynosi około 8 groszy.
    > Więc strata w BOŚ w porównaniu z najlepszymi bankami wynosi nie 4775
    > zł, ale 1/3 tej kwoty czyli około 1600 zł.

    Po pierwsze, nie 1600 a 4 rzy tyle (kredyt 400 tyś).
    Po drugie pytanie brzmiało:

    > 3. Jak spread wpłynie na CF - czy to spowoduje że będe
    > musiał płacić więcej?

    potem twoje pytanie:

    > Możesz podać jakiś przykład i wyliczenia ?

    a potem moje wyliczenia. Abstrahowałem całkowicie
    od kontekstu sprawy a tylko podałem prostą odpowiedź
    na twoje proste pytanie. Z czym sobie chcesz porównywać
    to porównuj.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 10. Data: 2005-06-21 06:47:33
    Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kal800" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > chciałbym
    > żeby 100% inwestycji (mieszkanie + urządzenie +
    > ewentualne koszty formalne) sfinansował mi bank.

    Sprawdź DB.
    Ich handlowcy ślicznie opowiadają, ze nawet wakacje po przeprowadzce mogą
    skredytować... aczkolwiek w _regulaminie_ maja napisane, że na każdą
    złotówkę wymagają dokumentów... oczywiście zgodnych z oficjalnym celem
    udzielonego kredytu...
    --
    Joanna http://jduszczynska.republika.pl/ankieta.htm
    Bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Potrzebna mi jest ona do napisania