  • 1. Data: 2007-06-08 19:53:02
    Temat: Kredyt mieszkaniowy.....
    Od: patrik <p...@o...pl>

    Wjaki sposób bank oblicza wartość nowego mieszkania, na które mam zamiar
    wziać kredyt. Czy w przypadku gdy mam możliwość kupna mieszkania 3 razy
    taniej niż normalna jego wartość rynkowa (sprzedaży przez dewelopera)
    bank uzna mi te 2/3 wartości jako wkład własny (czyli korzystniejsza w
    takim wypadku dla mnie oferta kredytu)?

  • 2. Data: 2007-06-08 20:46:14
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy.....
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > bank uzna mi te 2/3 wartości jako wkład własny (czyli korzystniejsza w
    > takim wypadku dla mnie oferta kredytu)?

    Wkład własny to nie to samo co LTV

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-08 22:31:22
    Od: patrik <p...@o...pl>

    Darek napisał(a):

    > Wkład własny to nie to samo co LTV
    >
    > Darek

    Wiem, ale bank jednak daje np. 150 ts. kredytu pod hipotekę mieszkania
    wartego 450 tys. więc co za różnica dla banku czy te 300 tys. różnicy to
    jakiś układ, że ktoś taniej kupił mieszkanie czy ma te 300 tyś ( być może
    pożyczone od kogoś)

  • 4. Data: 2007-06-11 09:14:20
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    W 99% jako wartosc nieruchomosci bank uzna cene transakcyjna. wiec nie masz
    szans na lepsza oferte.

  • 5. Data: 2007-06-11 09:23:09
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > jakiś układ, że ktoś taniej kupił mieszkanie czy ma te 300 tyś ( być może

    dla banku jest to istotna roznica, dla niego liczy sie kwota jaką sam
    wplaciles a konto kupna tej nieruchomosci (czesto trzeba przedstawic
    potwierdzenie wplaty wkladu wlasnego)

    nie myl wartosci nieruchomosci bedacej zabezpieczeniem od udzialu wlasnego
    w finansowaniu nieruchomosci - to dwie zupelnie odrebne kwestie...

    jezeli bierzesz kredyt o wartosci 150kzl, a sam wplacisz 50kzl to masz
    wklad wlasny na poziomie 25% (LTV 75%), wartosc samej nieruchomosci nie ma
    tutaj nic do rzeczy...

    pozdr.
    RobertS