  • 1. Data: 2005-10-20 21:59:40
    Temat: Kredyt hipoteczny w Fortis Banku
    Od: "Raad" <r...@i...pl>

    Witam,

    Ma ktoś może jakieś uwagi, do nowej oferty kredytu hipotecznego w Fortisie,
    kredyt w CHF. Kredyt na 100% oprocentowanie 1,88%. (1% marży, 0,88%
    libor6M).
    Dostałem (nie z banku, w banku nie chcieli dac dopuki nie bedzie decyzji o
    kredycie) wzor umowy i troszke sie przestraszyłem czy słusznie??

    przykłady:

    "Na wypadek nadzwyczajnej zmiany sytuacji społeczno-politycznej, względnie
    ekonomicznej Szwajcarii, mającej istotny wpływ na ocenę ryzyka związanego z
    walutą CHF, Bank zastrzega możliwość zmiany waluty na PLN lub inna walutę
    wymienialną, w której udziela kredytowania zgodnie z aktualną ofertą."

    Jak to rozumieć?
    Czy inne banki też wymagają co roku PITA ?? permanentna inwigilacja ;)
    Ogólnie jakieś uwagi do kredytów w tym banku?

    Za wszelkie sugestie i komentarze z gory dziekuje.

    Pozdr
    Raad

  • 2. Data: 2005-10-20 22:10:58
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w Fortis Banku
    Od: trainer <t...@p...org>

    Raad wrote:

> [...]
    > walutą CHF, Bank zastrzega możliwość zmiany waluty na PLN lub inna walutę
    > wymienialną, w której udziela kredytowania zgodnie z aktualną ofertą."

    "jeżeli w Szwajcarii wybuchnie wojna i frank zleci na łeb to bank zmieni
    walutę żeby wyskoczyć z CHF". tak po prostu prawnicy mieli wenę i
    przewidywali wszelkie mozliwe okropienstwa na które bank jest narażony i
    wpisali do umowy.

    > Czy inne banki też wymagają co roku PITA ?? permanentna inwigilacja ;)

    np. BPH teoretycznie tak, ale praktycznie nikt nie prosi, więc sam też
    nie zanoszę

    > Ogólnie jakieś uwagi do kredytów w tym banku?

    możemy się dogadać, że ja Ci poleciłem ten kredyt, a nagrodą podzielimy
    się sprawiedliwie - ja 10% / 90% ty :-)) (mam na myśli ich promocję
    http://www.fortisbank.com.pl/fun/RecommendPromotionP
    L.html )

    trainer

  • 3. Data: 2005-10-20 22:22:09
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > np. BPH teoretycznie tak, ale praktycznie nikt nie prosi, więc sam też nie
    > zanoszę

    To było dawno i już nie jest prawdą. Nie trzeba nosić pitów

    Darek

  • 4. Data: 2005-10-21 06:34:45
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Darek pisze:

    > To było dawno i już nie jest prawdą. Nie trzeba nosić pitów
    A to nie zależy przypadkiem od postanowień zawartej umowy?
    Bo jeśli w umowie pisze, że trzeba nosić pod rygorem wypowiedzenia umowy
    to ja bym nosił...

    --
    mj

  • 5. Data: 2005-10-21 09:57:05
    Od: Robert Sermak <s...@p...fm>

    Raad wrote:
> [...]
    >
    > przyk?ady:
    >
    > "Na wypadek nadzwyczajnej zmiany sytuacji spo?eczno-politycznej, wzgl?dnie
    > ekonomicznej Szwajcarii, maj?cej istotny wp?yw na ocen? ryzyka zwi?zanego z
    > walut? CHF, Bank zastrzega mo?liwo?ae zmiany waluty na PLN lub inna walut?
    > wymienialn?, w której udziela kredytowania zgodnie z aktualn? ofert?."
    >
    > Jak to rozumieae?
    > Czy inne banki te? wymagaj? co roku PITA ?? permanentna inwigilacja ;)
    > Ogólnie jakie? uwagi do kredytów w tym banku?
    >
    > Za wszelkie sugestie i komentarze z gory dziekuje.

    Witam,

    ten kredyt nie ma raczej sobie rownych na rynku kredytowym jezeli chodzi
    o warunki dla osob bioracych kredyt na 100% wartosci nieruchomosci
    (najnizsze oprocentowanie, brak obowiazkowego ubezpieczenia na zycie(!),
    brak obowiazkowego ubezpieczenia wkladu wlasnego (tylko przy ratach
    malejacych), brak prowizji i oplaty za rozpatrzenie wniosku).
    Wlasnie tez sie zastanawiam nad tym kredytem. Jak na razie zauwazylem
    jeden minus, mianowicie jest obowiazkowa karencja w splacie kredytu do
    momentu wyplacenia ostatniej transzy. Mi to akurat pasuje, ale pewnie
    nie wszystkim bedzie to na reke.

    Moze ktos wie cos jeszcze na temat tego kredytu. Jakies inne ukryte
    minusy/haczyki.

    pozdrawiam,
    Robert

  • 6. Data: 2005-10-21 10:13:41
    Od: Magda <m...@n...pl>

    Kredyt wyplacany jest transzami? Powiedz cos wiecej na ten temat.

    Sprawdzilam historie liboru 6M, w ostatnich kilku miesiacach skoczyl o
    0,1, natomiast libor 3M o 0,05. Poza tym jak wiadomo libor3M ma nizsza
    wartosc.

    Mimo wszystko mysle ze jest to w tym momencie jedna z ciekawszych ofert
    na rynku....oby nie do momentu ujrzenia umowy kredytowej;)

    Pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2005-10-21 11:14:55
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    Raad napisał(a):

    > Ma ktoś może jakieś uwagi, do nowej oferty kredytu hipotecznego w Fortisie,
    > kredyt w CHF. Kredyt na 100% oprocentowanie 1,88%. (1% marży, 0,88%
    > libor6M).

    oprocentowanie takie, jak w niedawnej promocji BOŚ,
    ale bez prowizji od udzielenia kredytu, no i mniejszy
    jest w Fortis Banku spread, srednio 0,09 vs. 0,11 w BOŚ.

    no żesz cholera :) wzialem juz w BOŚ, nie wpadłem wcześniej na tą oferę,
    a szkoda, bo byloby w moim przypadku okolo 8 tys. PLN taniej, z czego 4
    juz na starcie. kiedy ja wprowadzili?

    pozdrowienia,
    --
    Konrad

  • 8. Data: 2005-10-21 11:39:33
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    --- konrad --- napisał(a):
    > kiedy ja wprowadzili?

    a, juz widze. oprocentowanie promocyjne 1%+LIBOR6M od 5 pazdziernika,
    bez prowizji od 17 pazdziernika.

    --
    Konrad

  • 9. Data: 2005-10-21 16:19:49
    Od: Robert Sermak <s...@p...fm>

    Magda wrote:
    > Kredyt wyplacany jest transzami? Powiedz cos wiecej na ten temat.

    Tak przynajmniej jest w moim wypadku, zaciagam kredyt na inwestycjena
    rynku pierwotnym, ktora jest w trakcie budowy i pieniadze przelewane sa
    do developera w transzach. Czyli w fortis banku do momentu wyplaty
    ostatniej transzy (czyli do momentu ukonczenia budowy) nie mozna splacac
    raty kapitalowej, a tylko placic same odsetki. Dla mnie nie jest to
    takie zle, poniewaz bedzie mi to pozwalac zgromadzic troche wiecej
    srodkow na remont mieszkania.

    pozdrawiam,
    Robert Sermak

  • 10. Data: 2005-10-21 16:42:37
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    Robert Sermak napisał(a):

> [...]
    > brak obowiazkowego ubezpieczenia wkladu wlasnego (tylko przy ratach
    > malejacych), brak prowizji i oplaty za rozpatrzenie wniosku).

    i jeszcze zwracaja ubezpieczenie od ryzyka hipotecznego, jesli sad sie
    sprezy i w rok sprawe zalatwi.

    --
    Konrad