  • 1. Data: 2007-04-26 18:43:59
    Temat: Kredyt hipoteczny - bez zdolności kredytowej - da radę w którymś z banków?
    Od: EMKA <e...@n...nospam>

    Witam!
    Mam pytanie do specjalistów od kredytów bankowych
    lub do innych grupowiczów którzy przerabiali już taki problem.

    Mianowicie zamierzam kupić nowe mieszkanie
    - wartość nieruchomości 500.000 PLN
    - wkład własny 100.000 PLN (20%)

    Potrzebuję kredytu w wysokości 400.000 PLN

    Niestety tak się złożyło - że nie mam zdolności
    kredytowej - prowadzę działalność gospodarczą
    i od dwóch lat z powodu bardzo dużych inwestycji
    w dokumentach finansowych jest strata.
    Strata jest zarówno za 2005 jak i za 2006 r.
    Poprzednie lata dochodowe.

    Obroty firmy około 1.000.000 PLN rocznie.

    Jako zabezpieczenie posiadam drugie mieszkanie
    o wartości rynkowej 400.000 PLN ale nie chcę
    go sprzedawać.

    Czy przy takich zabezpieczeniach
    - możliwość ustanowienia hipoteki na
    dwóch nieruchomościach jest możliwość uzyskania
    w którymś z banków kredytu.

    Czy wszystkie banki patrzą na zdolność i jest
    to sprawa nie do przejścia ???

    Jeśli nie, to gdzie mam się udać?

    Pozdrawiam
    EM

  • 2. Data: 2007-04-27 09:28:19
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "EMKA" <e...@n...nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    > i od dwóch lat z powodu bardzo dużych inwestycji
    > w dokumentach finansowych jest strata.
    > Strata jest zarówno za 2005 jak i za 2006 r.

    Postaw sięw sytuacji banku. Czy pożyczyłbyś kasę bezrobotnemu? Albo komuś
    kto zarabia tyle że przejada swój zarobek? No chyba że jesteś z mafii i
    liczysz od razu na przejęcie zabezpieczenia...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2007-04-27 10:04:37
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Na taką kwote pewnie nie, ale możesz liczyć na pożyczkę hipoteczną około 60% wartości
    tego drugiego mieszkania na
    podstawie deklarowanych dochodów, na warunkach jak dla kredytu próbuj NyKredit, BPH
    Hypo, inne ?
    JaC

  • 4. Data: 2007-04-28 12:17:23
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Mozna sprobowac, ale bedzie Cie to troche kosztowalo.
    Widze dwa rozwiazania w ktorych taka sytuacja ma szanse na pozytywne
    rozwiazanie. Oczywiscie gwarancji nie dam, bo tego typu sytuacje nie mieszcza
    sie w zadnych procedurach.

  • 5. Data: 2007-04-28 14:46:57
    Od: EMKA <e...@n...nospam>

    gg napisał(a):
> [...]
    > komuś kto zarabia tyle że przejada swój zarobek? No chyba że jesteś z
    > mafii i liczysz od razu na przejęcie zabezpieczenia...

    Napisałem, że pieniądze są inwestowane w majątek firmy a nie przejadane.
    Nie każda inwestycja zwraca się w krótszym okresie niż 12-24 miesiące.

    Moja firma otworzyła nowe punkty handlowe a to kosztuje - zarówno
    wyposażenie jak i zatowarowanie.

    Stąd strata - w dwóch poprzednich latach.

    Dlatego nie mogę zrozumieć dlaczego zostałem porównany do bezrobotnego?

    Rozumiem, że w takiej sytuacji jestem mniej wiarygodny dla banku
    niż człowiek który zarabia 1 000 PLN netto miesiącznie
    na umowę o pracę ? Tak ?

    Pozdrawiam
    EM

  • 6. Data: 2007-04-29 18:54:23
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    EMKA pisze:

    > Rozumiem, że w takiej sytuacji jestem mniej wiarygodny dla banku
    > niż człowiek który zarabia 1 000 PLN netto miesiącznie
    > na umowę o pracę ? Tak ?

    Niestety, ale taka jest prawda, smutna ale prawdziwa. Poszukaj w
    archiwum grupy, było już klika razy opisywane, jak traktowani są
    przedsiębiorcy przez banki :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-04-30 14:15:45
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Dlatego nie mogę zrozumieć dlaczego zostałem porównany do bezrobotnego?

    dlatego że nie zarabiasz. Tzn ja wiem, że zarabiasz i inwestujesz. Ale kto
    da gwarancję że te inwestycje się zwrócą? Czyli wracamy do punktu
    wyjścia - nie zarabiasz...

    > Rozumiem, że w takiej sytuacji jestem mniej wiarygodny dla banku
    > niż człowiek który zarabia 1 000 PLN netto miesiącznie
    > na umowę o pracę ? Tak ?

    Tak. Nawet emeryt ma lepszą wiarygodność w oczach banku niż Ty...

    --
    pozdrawiam
    P.