eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę. › Re: Kredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę.
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę.
    Date: Thu, 29 Jan 2015 11:57:33 +0100

    Użytkownik "Franek Alojzy" napisał w wiadomości
    >Jestem jednym z wielu frankowiczów, będących obecnie na łasce banku.
    >Potrzebuję jednak rady odnośnie pisma o wcześniejszą spłatę, które
    >chcę wylansować do banku z prośbą o ugodę (dogadanie się). Co w nim
    >napisać, na co się >powołać ?
    >Skrót wydarzeń:
    >Zawarcie umowy w PLN: maj 2007 - kwota 267 500 PLN

    >Po roku za namową "doradcy":
    >Aneks do umowy: maj 2008 - zmiana na CHF (kurs 2,09), marża 1,1 % -
    >127 990,43 CHF

    Tos sobie doradzil :-(

    Ale ... mozesz odsukac jak to liczbach wygladalo ?
    Ile wynosily raty w lipcu 2007, ile przed przewalutowaniem (w kwietniu
    2008), ile po przewalutowaniu (w lipcu 2008), ile po skoku, w marcu
    2009, ile grudniu 2009, w czerwcu 2013,
    ile listopadzie 2014, a ile obecnie ?

    >Obecnie do spłaty: 410 000 PLN
    >Nie wiem ile spłaciłem, bo nie liczyłem, ale każda rata jest
    >regulowana terminowo i póki co nie było żadnych opóźnień. Zero
    >ponagleń, upomnień itp.

    a nie wystarczy podzielic 410 tys przez kurs CHF z chwili "obecnie" ?

    >Obecnie mogę przeznaczyć na to około 160 000 PLN , które chciałbym
    >wpłacić na rzecz zaciągniętego kredytu. Rata ok. 2000 PLN Nie
    >przeraża mnie ona, ale w połączeniu z innymi wydatkami (gaz, woda,
    >prąd) już stanowi znaczny wydatek >comiesięczny.
    >Gdybym miał w złotówkach to bym spłacił kapitał i resztę miał w
    >nosie, a odsetki miałbym mniejsze. Przy obecnym kursie franka mam
    >tylko kapitał, a odsetki mam praktycznie zerowe. Raty CHF v. PLN są
    >podobne. Tak więc >przewalutowanie byłoby strzałem w stopę lub zakup
    >franka i jego wcześniejsza spłata w tej walucie, bo i odsetek brak.

    Tak mi sie widzi, ze co bys nie robil to chwilowo strzal w stope
    bedzie. Trzeba bylo zrobic we wrzesniu :-)

    Tym niemniej - pilnie bym sledzil kurs CHF. Jesli ma rosnac, to lepiej
    kupic teraz i splacic choc czesc.

    >Nie wiem, czy możliwe są w ogóle jakiekolwiek renegocjacje z bankiem,
    >propozycja unieważnienia aneksu i policzenie po PLN od daty zawarcia
    >umowy, powołanie się na pierwsze wyroki w sprawie umów mówiące o ich
    >nieważności, >straszenie upadłością, jak sprzedzą mnie KRUKowi
    >dostaną 40 %.....itp.
    >Wpłata 160 tys. pewnie znacznie by zmniejszyła zadłużenie w banku,
    >poprawiła mój komfort psychiczny, nieruchomość stała by się
    >zabezpieczeniem faktycznym. Nie wiem jeszcze kredytu by mi zostało w
    >PLN, ale zapewne niewiele.

    Gdybys tak zostal przy PLN ? Obawiam sie ze sporo by zostalo ... tzn
    ponad 200k a nie 410.
    wszak to dopiero 7.5 roku splaty.

    Cos mi sie widzi, ze najlepiej bedzie zaryzykowac jeszcze raz i
    czujnie czekac. W miedzyczasie podpisujac jakas petycje :-)
    Bo bank teraz to raczej dobrej oferty nie ma, ale moze rzad cos zrobi
    ... a moze banki same wypracuja jakas propozycje ugody.

    Na razie CHF jakby delikatnie znizkuje. Zainwestowac PLN krotkokresowo
    i dokupowac troche CHF przy chwilowych dolkach.
    No i sprawdzic umowe - masz "plus LIBOR" ?
    Bo wczesniejsza splata zasadniczo nie ma sensu - odsetki w okolicach
    zera, raty nie zmniejsza (no, 1.1% od 410k = 375zl/mc), lokaty pln
    przyniosa wiecej - wiec tylko strach ze znow sie czlowiek obudzi z
    reka w nocniku ...

    J.