    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt dla partii
    Date: Wed, 4 Jan 2017 11:55:04 +0100

    Dnia Wed, 4 Jan 2017 11:14:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > jest to wydmuszka założona przez służby.
    > Co tłumaczy też łatwość dostania kredytu.

    Bez wątpienia człowiekiem służb jest też Jarosław Kaczyński, o czym
    świadczy łatwość uzyskania kredytu przez Fundację Prasową Solidarności
    ponad ćwierć wieku temu:

    "Kaczyński w książce: "Piekielnie wstyd mi się dzisiaj do tego przyznać,
    ale sądziłem, że przydziały - także dla innych środowisk - mają być
    darmowe".

    Gdy dowiaduje się, że "Express" kosztuje 16 mld starych zł (dziś to 1,6
    mln), myśli, że to żart. Fundacja nie ma nawet 16 mln zł.

    Koledzy szukają kapitału i znajdują go w PRL-owskim banku BPH. Zasada jest
    prosta: "oni [bank] biorą na wiele lat atrakcyjny lokal w budynku Expressu
    Wieczornego i płacą za wynajem z góry. Krótko mówiąc, zdobyliśmy pieniądze
    i nie był to kredyt" - pisze Kaczyński w książce "Porozumienie przeciw
    monowładzy".

    Nie wspomina, że ten pierwszy ruch FPS kończy się w sądzie. Informacja o
    przeznaczeniu budynku do dzierżawy musi przez sześć tygodni wisieć na
    tablicy ogłoszeń w urzędzie rejonowym. Wisi krócej. By to ukryć, urzędnicy
    antydatują dokument.

    Nie pisze też, że prezesem banku BPH jest Janusz Quandt, który w PRL z
    polecenia Biura Politycznego KC PZPR lokował partyjne pieniądze w spółkach
    (w radzie nadzorczej jednej z nich zasiadał z Ireneuszem Sekułą i Leszkiem
    Millerem), a po 1989 r. inwestował pieniądze BPH w nieruchomości po byłej
    PZPR w Krakowie i Warszawie.

    W kwietniu 1991 r. bank Quandta wprowadza się w Al. Jerozolimskie i płaci
    Fundacji Prasowej Solidarności 37 mld starych zł za 13 lat najmu z góry.
    FPS kupuje za 22 mld Prasowe Zakłady Graficzne na zapleczu budynku
    redakcyjnego. I płaci 16 mld za "Express". Naczelnym zostaje Krzysztof
    Czabański.

    W PC się cieszą, za to urzędnicy urzędu rejonowego stają przed sądem za
    antydatowanie dokumentów o dzierżawie. Sprawę umarza sąd z powodu znikomej
    szkodliwości społecznej. Uzasadnia, że działanie urzędników należy też
    ocenić "przez pryzmat nacisków, które były na nich wywierane, pochodzących
    również ze strony najwyższych urzędników państwowych". Sławomira Siwka,
    jednego z założycieli FPS, który jako sekretarz stanu w Kancelarii
    Prezydenta naciskał na urzędników, nikt nie ściga."

    całość:
    http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,20704823,rodzina
    -z-ulicy-srebrnej-krewny-i-zaufani-prezesa-pis-kontr
    a.html

    Warto też przeczytać:
    http://wyborcza.pl/1,75968,4570562.html

    --