  • From: "Andrzej Boloczko" <A...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt budowlano - hipoteczny w BPH SA...
    Date: Mon, 29 Mar 2004 09:08:22 +0200

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message
    news:c44sj7$1l$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pytanie do osob ktore mialy lub maja kredyt b-h w tym banku lub tez
    posiadaj
    > na ten temat wiedze.

    ja mam wziety, tyle, ze w warszawie.

    > Jestem na etapie zaciagania kredytu b-h w tym banku na kupno mieszkania od
    > developera - rynek pierwotny - Krakow. Wiekszosc podstawowych informcji
    juz
    > mam ale interesuja mnie wszelkie mozliwe 'miny' , 'haki' , 'ukryte
    prowizje'
    > , etc... Jednym slowem wszystko to co najczesciej dopisywane jest drobna
    > czcionka na dole stron, a czasem nawet i tam tego nie znajdziemy... ;-)
    >
    > Interesuje mnie tez co mozna maksymalnie 'ugrac' przy negocjacjach. O co
    > mozna powalczyc i jak? Na co uwazac itd.

> [...]
    a potem? - dowiedz sie, bo moze wcale nie byc to oplacalne..

    > Obowiazkowe ubezpiecenie kredytu - 3.5% z 20%
    > wart. kredytu przez pierwsze 5 lat.
    ja mialem tylko do czasu ustanowienia hipoteki - w koncu ona jest
    wystarczajacym zabezpieczeniem - mozesz spobowac wywalczyc cos
    takiego, w koncu takie ubezpieczenie troche kosztuje..

    > Dowiedzialem sie juz iz roczne zestawienie 'pobranych' odsetek od kredytu
    > (ulga odsetkowa') kosztuje 30PLN :-(

    mi dali za darmo.

    > Bank moze odstapic takze od wyceny nieruchomosci - oplata dla
    > rzeczoznawcy...

    to juz zalezy od umowy z deweloperem, jesli deweloper jest im znany,
    i nie mieli z nim problemow, to powinni odstapic - zawsze to kilkaset
    zlotych w kieszeni.

    To tyle - aha, kredyt bralem jakis rok temu - pewnie troche sie pozmienialo.
    Pozdrawiam
    Andrzej B