eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Kradzież z konta ? - Multibank
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 1. Data: 2010-05-18 15:45:47
    Temat: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    Witam.
    Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
    między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
    Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
    Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
    Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE

    Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
    dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
    w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.

    Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
    klientów fakturki nawet te podwójne.
    Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
    płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
    dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.

    Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.

    Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.



  • 2. Data: 2010-05-18 15:56:28
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.05.2010 17:45), Marcin Piekarski wrote:
    [...]> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    > koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
    >
    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    > jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.

    Wg mnie nie - dlatego bym to reklamował. W odpowiedzi na reklamację (po
    długim czasie dodajmy) będą musieli się trochę bardziej wysilić niż "nie
    wiem".

    p. m.


  • 3. Data: 2010-05-18 16:03:43
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> napisał(a):
    > Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
    >

    Zapytaj jakim kanalem wyplynela platnosc, to chyba widza czy zlecone przez
    internet czy ktos z obslugi banku maczal w tym palce.

    --
    Sinus


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2010-05-18 16:26:17
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 May 2010 17:45:47 +0200, Marcin Piekarski napisał(a):

    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    > jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy
    > droga.
    >
    > Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.

    Złóż reklamację, najlepiej na piśmie i uzbrój się w cierpliwość*.


    * patrz w archiwum grupy odnośnie czasu rozpatrywanie reklamacji w Multi


    --
    xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide


  • 5. Data: 2010-05-18 16:35:54
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...

    Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu, Twój
    rachunek został natomiast podwójnie uznany.


  • 6. Data: 2010-05-18 16:54:40
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >
    > Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    > klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
    > Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.

    Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?

    p. m.


  • 7. Data: 2010-05-18 16:56:57
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Piekarski wrote:
    > Witam.
    > Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
    > między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
    > Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
    > Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
    > Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
    >
    > Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
    > dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
    > w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
    >
    > Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
    > klientów fakturki nawet te podwójne.
    > Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
    > płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
    > dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    > informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    > koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
    >
    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    > jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
    >
    > Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
    >
    >

    jeśli podwójny przelew wynika z błedów wewnątrzbankowych i nie jest
    związany z żadnym zleceniem klienta, to wiekszość banków zastrzega sobie
    prawo zrobionia korekty i poinformowania o tym klienta.
    Jeśli to podwójne zlecenie wyszło od klienta, to bank nie ma prawa w to
    ingerować.


  • 8. Data: 2010-05-18 16:59:02
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:
    > (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
    >> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>
    >> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    >> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
    >> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
    >
    > Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    > przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
    >

    przez pomyłkę.
    Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.


  • 9. Data: 2010-05-18 17:00:38
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4bf2c653$0$19177$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    > przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?

    Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując o
    tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie jestem
    jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest normalny
    przelew tylko korekta błędnej operacji.


  • 10. Data: 2010-05-18 17:15:51
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 May 2010 19:00:38 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując
    > o tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie
    > jestem jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest
    > normalny przelew tylko korekta błędnej operacji.

    Raz robiłem przelew z Aliora do DBnet i poszedł podwójnie. Zadzwonił do
    mnie Pan z Aliora celem wyjaśnienia sparawy, bo nie wiedział na kogo
    konto podwójnie wysłali kasę. Jak się okazało, że konto po drugiej
    stronie jest moje i generalnie nie ma problemu, to przeprosił za
    zamieszanie i sprawa zamknięta. W każdym bądź razie najpierw zadzwonili.



    --
    xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide

strony : [ 1 ] . 2 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1