eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA] › Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
    Date: Sun, 30 Jan 2005 12:55:41 -0600
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <ctjakl$g80$1@inews.gazeta.pl>
    References: <3...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: umsldial-085.umsl.edu
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1107111382 16640 134.124.144.85 (30 Jan 2005 18:56:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Jan 2005 18:56:22 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <3...@4...com>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: witek7205
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.9 (Windows/20041103)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:335106
    [ ukryj nagłówki ]

    Circulus wrote:
    > Proszę, poradźcie.
    > Złodzieje włamali się do zamnkniętego pomieszczenia służbowego używając
    > łomu, niszcząc zamek w drzwiach. Ukradli saszetkę, w której znajdowała się
    > karta płatnicza. Zanim właściciel karty zorientował się o włamaniu
    > (kilkanaście, może kilkadziesiąt minut) i ją zastrzegł, zdążyli w dwóch
    > transakcjach podjać dostępne środki w kwocie ok. 5000 złotych. W obu
    > transakcjach wykorzystano PIN. Złodzieje znali więc PIN wcześniej,
    > prawdopodobnie kiedyś przechwycili go, gdy właściciel korzystał z bankomatu.
    > Całe zdarzenie miało miejsce prawie rok temu, więc już po wejściu w życie
    > nowej ustawy o instrumentach płatniczych. Niestety karta nie była
    > ubezpieczona, a bank Pekao SA konsekwentnie odmawia jakiejkolwiek
    > odpowiedzialności za ukradzione pieniądze. Bank dwukrotnie odrzucił skargę w
    > tej sprawie twierdzac, że klient nie dochował należytej staranności w
    > zabezpieczeniu karty i numeru PIN. W związku z tym zdaniem banku, nie ma
    > zastosowania przepis o ograniczeniu strat klienta do 150 Euro.
    > Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
    > instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
    > pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?
    >

    No i to jest właśnie powód dla którego w życiu nie będę się posługiwał
    kartami w których trzeba wklepać jakikolwiek PIN.

    Na twoim miejscu pofatygowałbym się do sądu. Tłumaczenie banku o
    niestaranności w przechowywaniu pinu są śmieszne.

    A tak przy okazji standardowo dzienny limit wypłat gotówki jest znacznie
    niższy. Podwyższałeś go?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1