    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto bankowe zmarłej osoby ...
    Date: Sat, 10 Apr 2004 09:54:26 +0200

    Jestem milo zaskoczony.

    Mama załatwiła prawie wszystko podczas jednej wizyty.
    Konto firmowe zostało zlikwidowane, a cała kwota wypłacona mamie.
    Za konto osobiste, trzeba było zapłacić coś ponad 38 PLN, ale IMHO to
    była nasza wina, że nie zamkneliśmy go w terminie, więc pretensji bo
    banku nie można mieć, choć gdy zobaczyłem list z banku o takowej
    treści to się wkurzyłem ;). Dziś ma być zamknięte konto osobiste, bo
    chyba dopiero dziś zaksięgują wpłatę należności.

    AFAIK nie było zapisu na wypadek śmierci, konto miało (przynajmniej
    osobiste) pełnomocnika w postaci mojej mamy, ale automatycznie takie
    pełnomocnictwo wygasa w chwili śmierci właściciela. Zaświadczenie o
    niezaleganiu z podatkami nie było potrzebne.

    Możliwe, że bardzo szybkie załatwienie sprawy wynikało, z tego że
    ojciec w tym banku bywał bardzo często i po prostu znał dobrze
    pracowników obsługi banku i vice versa. Tutaj ujawniła się przewaga
    banków marmurkowych nad virtualnymi, jeśli chodzi o osobiste kontakty
    z bankiem. W teleserwisach zwykle traktuje się klientów przedmiotowo,
    a tutaj moja siostra, która poszła z mamą dostała jajeczko
    czekoladowe, a panie z obsługi znały ją z imienia, wiedziały do której
    chodzi klasy oraz szkoły i miło sobie z nią gawędziły podczas
    zamykania konta ;)).

    Zostało jeszcze konto osobiste w Inteligo, ktoś ma jakiś pomysł jak to
    zamknąć ? Pewnie trzebaby wysłać ksero aktu zgonu i jakieś pisemko o
    chęci likwidacji konta ? Choć co dziwne ostatnio przestali przysyłać z
    inteligo wyciągi ? A może da się to zamknąć w placówce PKO BP ?

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com