  • Data: 2003-03-11 13:43:53
    Temat: Re: Koniec przygody z e-PKOBP... :(( szkoda
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście wyglądać to będzie tak: przy obniżce stóp przez RPP,
    > pierwsze będą dużo obniżać a drugie mało lub wcale.
    > Pytanie tylko kiedy to nastąpi. Uważam, że już pod koniec tego roku
    > zobaczymy ruch w tej materii. Moja prognoza dotyczy oczywiście
    > tylko sytuacji, gdy Polacy powiedzą TAK w referendum. Tensor1.

    Tensor, Tensor.
    Jakie znowu banki ci padna? Wymien jakiegos kandydata, to szybko
    zrezygnuje z trzymania tam pieniadz. Co za bajki opowiadasz...
    Poza tym cos ty sie tak przyssal do pomyslu obnizania przez RPP stop
    prpocentowych.
    Nie widzisz ze prognozy do przeszlosci opierasz na blednym przekonaniu
    wynikajacym z tego -ze jak cieli to dalej beda ciec.
    Przeciez juz nie dlugo nie bedzie z czego ciac, a jesli nawet to
    najwyzej o 1-2% - czyli w porownaniu z tym co kiedys bylo to zadna
    obnizka. Zatem - daj spokoj z tym ciaglym obnizaniem - bo ciagle ja
    zapowiadasz, a przeciez wszystko wskazuje, ze jesli beda to tylko
    "korekcyjnie".

    Caly twoj wywod niestety ma sie nijak do rzezywistosci. Na rynku
    bankowym panuje nadplynnosc i dlatego banki daja takie oprocentowanie
    jakie daja. Zmieniloby sie to, gdyby mogla wzrosnac akcja kredytowa-
    ale ta ze wzgledu na ogolnie panujaca sytuacje w gospodarce nie moze
    byc az tak rozszerzona.

    Poza tym na czym opierasz swoje przeswiadczneie, ze banki wirtualne
    znikna? Pytam bo jestem bardzo ciekawy, moze to rozszerzy moja wiedze.
    Jak na razie mamy ich zaledwie trzy, w tym jeden jest tylko dodatkiem
    do najwiekszej sieci placowek, drugi jest ciekawym dodatkiem i
    platforma pozwalajaca na zdobycie doswiadczenia w bankowosci
    detalicznej, a trzeci radzi sobie calkiem dobrze i dostarcza taniegio
    pieniadza dla banku samochodowego.
    Nie widze wiec powodu, dlaczego mialyby zniknac - jedynie - ze
    zniknalby przydomek wirtualny na rzecz internetowy (z naciskiem, ze to
    glowny kanal komunikacji).

    P.S. A skad wiesz, ze te duze banki nie chca sie pozbyc niektorych
    klientow?

    Ja np mam przed soba artykul z ABA Bank Marketing z grudnia 2002 rokiu
    i tam jak wol jest, ze klienci z duza kasa (a na takich glownie banki
    zarabiaja) malo interesuja sie takimi naowinkami jak internet banking,
    call center, ze nie do konca interesuje ich wysokosc oprocentowania
    zarowno kredytow jak i depozytow.

    Zwaz, ze najbardziej dochodowi klienci bankow sa juz dawno w klasie
    VIP, albo to przedsiebiorcy z wlasnymi firmami - i tutaj tez mamy inny
    podejscie do takich klientow.

    Drobnice moga sobie brac inne banki - i tak to robi ewidentnie Pekao.
    Kosi ile wlezie, a przy okazji wdraza nowy system, tak by poznej moc
    wykorzystac swoja pozycje.

    Nie oszukujmy sie - to, ze ten bank ma zla opinie na tej grupie nic
    nie znaczy, skoro nadal przybywa mu pelno klientow - a nad
    odchodzacymi nie ma co plakac, skoro wiecej z nimi klopotow niz
    zarobku.

    Dlatego jesli juz zmniejszy sie dysproporcja, to dopiero kiedy zmusi
    ich bezposrednio konkurencja bankow z UE lub pozostanie te kilka
    megabankow i tyle.

    Aha i co oznacza:
    "Trochę ogólniej. Wydaje mi się, że już w niedalekiej przyszłości
    znikną banki
    wirtualne. Zamiast tego każdy marmurek (a bedzie ich niewiele - inne
    padną)
    będzie umożliwiał swoim klientów transakcje przez Internet (lub
    telefon);
    większość bankomatów będzie miała mozliwość przyjmowania lokat. Ma to
    swoje
    wady ale także pewne zalety."

    zwlaszcza to ostatnie zdanie- do czego to sie odnosi? Do tego, ze
    banki beda dawaly dostep przez internet (wlasciwie w tym momencie
    wszystkie najwieksze banki w ten czy inny sposob daja dostep - kiedy
    dolaczyl do ich grona Millennium), czy moze te wplaty do bankomatow???

    P.P.S. A moze oprocz chciejstwa poprzesz to jakimis obliczeniami - bo
    wymiana lub modernizacja wszystkich bankomatow jest... hmmm kosztowna
    :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci