  • 1. Data: 2006-03-21 16:01:02
    Temat: Koniec kredytow w CHF ??
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Wlasnie mi sie o uszy obilo, ze zostanie od 1 kwietnia (to chyba nie
    prima-aprilis)wprowadzony zakaz wydawania kredytow w CHF (w EURO tez ?).
    Banki maja 3 miesiace na dostosowanie sie do tego obowiazku.
    Od kilku tygodni o tym bakaja, ale nie spodziewalem sie ze to wejdzie.
    Czy ja na pewno dobrze o tym terminie slyszalem ??

    Fantom
    ps. Szykuje sie wlasnie do kredytu hipotecznego

  • 2. Data: 2006-03-21 16:19:26
    Temat: Re: Koniec kredytow w CHF ??
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Od kilku tygodni o tym bakaja, ale nie spodziewalem sie ze to wejdzie.
    > Czy ja na pewno dobrze o tym terminie slyszalem ??

    Z tego co ja zrozumialem, to procedura bedzie wygladac (w uproszczeniu rzecz
    jasna) tak:

    1. Przychodzi klient do banku i pyta o kredyt hipoteczny
    2. Pracownik banku sprawdza jego zdolnosc kredytowa tak, jakby klient mial
    zaciagnac kredyt w PLN
    3. Jesli klient nie spelnia warunkow, nie dostanie kredytu w ogole
    4. Jesli klient spelnia warunki (ma zdolnosc do obslugi kredytu w PLN),
    bedzie mogl wybrac, czy chce kredyt w PLN, czy moze tanszy w CHF.

    Wniosek - jesli stac Cie na kredyt w PLN, to bedziesz mogl wybrac dowolna
    walute, ktora ma nizsza stope procentowa niz PLN. Jesli nie stac Cie na
    kredyt w PLN, to nie masz zadnego wyboru.

    Niech mnie poprawi ktos, kto sie na tym lepiej zna.

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    DMK sp. z o.o. - Broker WGT S.A.
    Nowy Świat 6/12 Warszawa
    tel.: 512-079-423

  • 3. Data: 2006-03-21 16:19:47
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Nie potwierdzam i nie zaprzeczam - po prostu nie wiem jeszcze nic o tym
    zakazie. Jednakże to jest najmniej odpowiedni moment na zaciągnięcie kredytu
    właśnie w CHF. Na okres do 15 - na 100% brać PLN, powyżej 15 lat można się
    zastanawiać, najlepiej teraz zaciągnąć w PLN z opcją bezpłatnego
    przewalutowania na CHF, jak trend wzrostowy LIBORU i waluty przynajmniej się
    zatrzyma. Odradzam jeszcze raz branie kredytu w CHF w tym momencie, bo na
    starcie powiększy się kwota do spłaty - lepiej poczekać, przeczekac ...

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 4. Data: 2006-03-21 16:20:55
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na starcie powiększy się kwota do spłaty - lepiej poczekać, przeczekac ...

    Pochwalam :) Jeszcze z 15 groszy oslabienia Zlotego i zaciagniecie kredytu w
    CHF bedzie duzo bzpieczniejsze niz teraz. Byc moze za pare tygodni doczekamy
    sie takiej super okazji.

  • 5. Data: 2006-03-21 16:24:51
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredyt w PLN, to nie masz zadnego wyboru.
    >
    > Niech mnie poprawi ktos, kto sie na tym lepiej zna.

    No to ja dopiszę, że większą zdolność kredytową trzeba będzie mieć na kredyt
    wyrażony w CHF (czy w ogóle w walucie) niż na tą samą kwotę w PLN. Banki
    najprawdopodobniej na mocy nowych przepisów będą musiały kalkulować bowiem
    dodatkowo ryzyko walutowe. I efekt będzie taki - że tylko bogatszy klient
    będzie miał wybór.

    Kasia

  • 6. Data: 2006-03-21 16:40:49
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodatkowo ryzyko walutowe. I efekt będzie taki - że tylko bogatszy klient

    Acha.. to tego nie wiedzialem. Czyli jesli stac mnie na styk na kredyt w
    PLN, to moge wziac TYLKO w PLN. A jesli stac mnie na kredyt w PLN i jeszcze
    mam powiedzmy dodatkowy 30% bufor, moge wziac kredyt tanszy w CHF.
    Interesujace .....

  • 7. Data: 2006-03-21 19:11:14
    Od: simonsik <w...@g...pl>

    Jacek Maliszewski napisał(a):
> [...]
    > CHF bedzie duzo bzpieczniejsze niz teraz. Byc moze za pare tygodni doczekamy

    no i co z tego ze opadnie złotówka, jak za dwa tygodnie pan Kaczy
    pokrzyczy w mediach że rozwiąże sejm i znowu zacznie spadać złoty

  • 8. Data: 2006-03-21 21:55:30
    Od: A|fer <s...@c...pl>

> [...]

    > CHF bedzie duzo bzpieczniejsze niz teraz. Byc moze za pare tygodni doczekamy

    No to brać, czy nie brać w CHF?
    Mam niecały tydzień na decyzje.... (kredyt na 10 lat)

  • 9. Data: 2006-03-21 22:00:48
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > No to brać, czy nie brać w CHF?
    > Mam niecały tydzień na decyzje.... (kredyt na 10 lat)

    na 10 lat to ja bym bral w PLN

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 10. Data: 2006-03-22 08:40:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacek Maliszewski <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Pochwalam :) Jeszcze z 15 groszy oslabienia Zlotego i zaciagniecie kredytu w
    > CHF bedzie duzo bzpieczniejsze niz teraz. Byc moze za pare tygodni doczekamy
    > sie takiej super okazji.

    A czy to przypadkiem nie Ty Jacku pisales, ze juz niedlugo ten frank to 2zl
    bedzie kosztowal?
    A teraz co - zmiana trendow nagle? :-)

    --
    Przemysław Maciuszko