    From: Imka <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Date: Fri, 29 Apr 2016 14:12:36 +0200

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 10:31:51 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    $0020internetowej/152510000000503_I_C_001908_2014_Uz
    _2016-02-08_001

    > Prawomocny ? Kasacja nie zlozona ?

    Jest podany numer telefonu powoda, można zadzwonić i się zapytać ;/
    Ktoś chyba musi popracować nad procedurami "anonimizacji".

    > Czyli zapraszamy do zlozenia przelewu w oddziale, po wylegitymowaniu
    > sie i zlozeniu odcisku palca ?
    > Czy normalnie - przelewy sie ograniczy do 2000 zl, a odszkodowania
    > wpisze w koszty dzialalnosci ...

    Nie, bardziej normalnie. Więcej zabezpieczeń po stronie usera.
    Ustawianych ze strony. Nie robię przelewu z karty. Nie loguję się z
    bankowości mobilnej. Nie loguję się spoza Polski. Nie robię przelewu
    większego niż X. Operacje które naruszają powyższe założenia -
    potwierdzać telefonicznie (o, zabolało bank?), z nieco większym maglem
    autoryzacyjnym niż zazwyczaj.

    Wydzwaniać z ofertami to mogą, ale zadzwonić do klienta, który by sobie
    tego życzył, w momencie realizacji przelewu większego niż X ustawiony
    przez klienta, to już nie?

    Oczywiście, na tej grupie jest zapewne sporo osób, które logują się za
    pośrednictwem bankowości mobilnej, korzystają z banku będąc poza
    granicami Polski, a przelewy robią większe niż mój roczny budżet.
    Ale niejednokrotnie ktoś już zauważał, że ta grupa jest
    niereprezentatywna ;) Zresztą - mogą podrzucić bankowi własne pomysły na
    zabezpieczenia-utrudnienia. I tak mamy nieomalże gwarancję, że bank z
    nich nie skorzysta. Bo utrudniłoby to userowi *natychmiastowy* dostęp do
    pieniędzy. Że złodziejowi również - to już nieistotne z punktu widzenia
    banku. Może jeśli będzie więcej takich wyroków to zmienią zdanie.

    A tak już zupełnie na marginesie. Co trzeba zrobić żeby dostać
    fake-maila z mBanku? Albo SMSa z prośbą o instalację czegoś-tam?
    Mam tam konto trzynaście lat, jeszcze ani razu nic takiego nie dostałam
    ;/

    --
    Imka